Nog een update; deze is heel erg mooi! Echt aan te raden. Mega goede kwaliteit en een mooie afwerking. Wel een hoop werk om in elkaar te zetten.
Er passen ook heel veel boeken in. Hij lijkt op de foto niet zo groot maar dat is hij wel in het echt.
Ik heb weer een paar boeken ingeslagen voor onze kleine. Hij is hier nu nog te klein voor, maar vind deze encyclopedie reeks van Lannoo zo mooi, dat ik ze nu al heb gekocht en ze ter deko op de kledingkast in zijn kamer heb gelegd! Er komen nog twee boeken bij:
- Het dikke boek van alle bijzondere dino’s
- Het dikke boek van alle bijzondere vogels
En mocht er een herdruk komen, dan ook nog:
- Het dikke boek van ons bijzondere heelal
Ik hoop dat we dit dan samen kunnen lezen / en uiteindelijk hij zelf, en dat hij er plezier uit haalt informatie uit zulke boeken te halen voordat we hem aan Wikipedia en Google voorstellen! 🫠
Ik weet niet hoe oud je kind is maar de 3 en 5 jarige vinden het boek over de dieren echt al leuk hoor. Het taalgebruik is vaak wat te ‘volwassen’ maar door de mooie illustraties vinden ze het toch heel leuk
Oh, wat leuk om te lezen! Mijn zoontje wordt binnenkort 2 en leest nu ook al graag flapjes boeken met dieren! Wellicht dat ik dat dierenboek eerder al eens laat zien!
Oh tof zijn die hè?! Wij zijn hier ook al vroeg begonnen. De ‘Dieren’ hadden we als eerste. Die las ik inderdaad ook al voor met een jaar of drie. ‘Natuur’ was ook direct een hit. De rest volgde daarna. ‘Heelal’ is wel echt een stukje moeilijker, nu met 5 jaar eigenlijk nog steeds. Maar dat komt vast vanzelf.
Wat mn zoontje heel leuk vind, is achterin naar de plaatjes kijken en dan aanwijzen welke ik moet lezen. Hij mag er voor het slapengaan drie kiezen, bijvoorbeeld.
Heb jij alle boeken uit deze reeks?
Ik ben benieuwd welke ik het beste kan aanschaffen in mijn situatie. Mijn zoontje is bijna 4 en stelt heel veel vragen als: wat is er boven de wolken? Hoe gaat de zon onder? Hoe groeit een wolk? Wat is er onder de grond? Waar komt de wind vandaan?
Ik dacht zelf eerst aan “Natuur”, maar lees nu in reviews dat dit meer over organismes gaat.
Oh wat leuk, zo’n nieuwsgierig kindje Natuur gaat inderdaad voor een groot deel over dieren, en wat over stenen en planten. We hebben recent het boek de Aarde gekregen, en die sluit misschien meer aan bij de vragen die je zoontje stelt. Daarin gaat het bijv over het weer en de grond. Weet niet of je makkelijk een inhoudsopgave online zou kunnen vinden, anders wil ik best een foto voor je maken.
Ik heb de inhoudsopgave gevonden. Dankjewel! Dit lijkt inderdaad grotendeels aan te sluiten bij zijn vragen. En ook fijn dat het boek dan nog wat langer interessant voor hem zal zijn.
Wat vind jij altijd leuke boeken in de kringloop! Hier is het aanbod maar heel matig, echt van die boeken die je aan de straatstenen niet kwijtraakt en dan maar naar de kringloop brengt.
Nou ik ben heel lang niet geweest en nu naar 3 achter elkaar en indd steeds leuke boeken en sommige nog als nieuw. Maar voorheen vond ik ook niet echt veel hoor. Je moet met kringlopen altijd maar geluk hebben natuurlijk.
Ja hier ook, van die boeken die je ooit gratis kreeg bij het tankstation enzo
Jij woont ook in Utrecht toch? Ik vind de kringlopen in Zeist goed. Ik scan zelf vaak op uitgever en bekijk dan pas de inhoud.
Geen zin/niet meer altijd nodig om heel de luiertas mee te nemen. Maar toch wel handig om een tasje met standaard wat dingetjes erin te hebben.
Alles in sad beige. Extra kinderstoeltje en een nieuwe zitzak want bij de opvang (niet in NL) slapen ze buiten in de wandelwagen.
Saaie aankopen. Die autostoel hadden we direct moeten kopen als vervolgstoel. Deze is van 15 maanden tot 12 jaar. Edit: dit was dus uiteindelijk niet handig geweest.
Nu hebben we een stoel van 15 maanden tot 4 jaar maar die begon nu (met bijna 3) al krap te worden, en we hadden de base nodig voor de maxi Cosi. Dus we gaan een stoelendans doen in de auto.
Extra camera als uitbreiding op de babyfoon die we nu al hebben.
Adapter voor de Joolz Aer zodat de maxi Cosi erop kan.
Maar heeft jouw baby tot 15 maanden in de maxicosi gezeten dan??
Hmm. Nee. Die paste met 11 maanden al niet meer in haar maxi Cosi.
Ook helemaal vergeten dat je tot 15 maanden achterwaarts vervoerd moet worden. Dus uiteindelijk was het dus geen slechte volgorde, in m’n hoofd klonk het zo onlogisch.