Ja hè, was moeilijk kiezen, haha. Van Stephanie Piogé voor de geïnteresseerden.
Show je wat je ervan gemaakt hebt
Zal ik doen!
Een nieuwe puzzle voor onze dreumes(/bijna peuter)! Hij’s heel fanatisch met puzzelen, maar verder is hij in zijn ontwikkeling heel gemiddeld).
Kan iemand hier toevallig al zeggen of het H&M Nijntje tuinbroek groot valt? Zoals alle H&M babykleding ? Of meer op maat?
Twijfel heel erg welke maat te kopen!
Wat wil je horen?
Ben er trots op dat mijn dreumes zo goed puzzelt, waarschijnlijk dat ik er daarom bij vermeld heb dat het voor mijn dreumes is!
Maar de laatste keer dat ik hier een puzzle postte werd natuurlijk meteen gezegd dat mijn kindje zeker wel een genie zou zijn. Daarom benadruk ik nu direct dat hij geen wonderkindje is.
Sommige ouders zijn er trots op dat hun kindje goed kan fietsen of knutselen en ik ben er trots op dat hij goed puzzelt.
Niet stom bedoeld.
Ik vind niet alles van H&M groot vallen hoor. En deze tuinbroek is wel best breed, qua lengte denk ik normaal?
Mag ik vragen hoe oud hij/zij is? Ik wil wat meer gaan puzzelen met mijn 3.5 jarige en die heeft nog niet enorm veel skills haha. Weet niet zo goed met hoeveel stukjes ik moet nemen.
Hij wordt over een maand twee. We zijn pas begin januari begonnen met puzzels van meer dan twee stukjes en dat heeft zich toen heel snel ontwikkeld.
We hadden eerst zo’n set met vier puzzles van 2, 4, 6 en 8 stukjes. Die kon hij eigenlijk al heel snel alleen. Daarna zijn we overgestapt naar puzzles met 12, 15, 20, 24, 30, 35, 39, 48 en nu dus 60 stukjes.
De stukjes moeten wel groot genoeg zijn; de puzzles van 48 en 60 stukjes met iets grotere stukjes doet hij zonder problemen, de puzzles met 49 stukjes die van een wat kleiner formaat zijn, die zijn nog te moeilijk.
Nou geweldig toch! Zou het heerlijk (rustig😂) vinden als mijn kind zich lang kon vermaken met puzzels
TLDR: valt op maat
Hmm mijn kind is ong 93-95 cm denk ik en heb de 104 gekocht. Ik heb hem alleen heel snel even aangedaan bij haar en hij zat goed tot ietwat laag hangend kruis maar niet storend omdat hij indd baggy en wijd is dus past bij de look om een beetje te groot te zijn denk ik dan. De 98 had denk ik perfect gepast maar ik koop liever iets te ruim. Dus ik zou zeggen dat je gewoon de juiste maat kan kopen.
Naja, helaas zit hij nog wel in een fase dat hij wil dat we naast hem zitten als hij ergens mee speelt, duplo, puzzelen… hij speelt heeel af en toe heeeel eventjes zelfstandig - en dan moeten we hem vooral negeren, want zodra hij ziet dat we naar hem kijken, wil hij dat we met hem meespelen.
Post gewoon je puzzels zonder leeftijd of het woord dreumes () dan is er niks aan de hand denk ik
Het grappige is dat toen ik hier 10 dagen geleden postte dat ik een treinbaan voor de tweede verjaardag van mijn dreumes (oh sorry, zoontje) had gekocht, niemand struikelde over het noemen van de leeftijd.
Nu in combinatie met een puzzle van 60 stukjes lijkt het opeens een heel groot thema te zijn.
Ik denk waarschijnlijk omdat je het zelf vooral heel erg belangrijk lijkt te vinden
Laat lekker. Je mag toch gewoon trots zijn op je kind en dat laten weten. Niet alles hoeft kommer en kwel te zijn.
Ik zal niet ontkennen dat ik heel trots ben. Als moeder van mijn eigen kind
Daarnaast sta ik ook echt versteld van de ontwikkeling van al deze vaardigheden en de ontwikkelingen van zo’n mensje in het algemeen, wat je natuurlijk opeens heel bewust meekrijgt als je vader/moeder wordt.
Dat ik mijn enthousiasme dan hier op zo’n forum met leeftijdsindicatie uit… dat is blijkbaar niet zo gewenst.
Niet zo gewenst, je stelt je echt aan.
Maar het is toch ook knap dat een kindje van bijna 2 60 stukjes kan puzzelen? Leuk toch.
Hier laatst een paar puzzels van Crocodile Creek op Vinted gekocht, aanrader.