Show je kinderaankopen #4 (Deel 4)

Zara is net Russisch roulette met maten. Sommige items vallen kleiner, sommige (veel) groter. Ik vind het altijd een grote gok.

9 likes

Ik denk dat 86 niet voldoende is voor komende zomer als 86 nu al past, ik ga altijd een maat groter

ja zoals @Kaasvlinder zegt…verschilt een beetje, soms staat er wel bij of iets groot of klein valt. Mijn kind heeft nu 98 t/m 120 in haar kast van Zara. Maar ik koop zelf wel alles ruimer dan gemiddeld, helemaal bovenstukken.

1 like

Ik vind Zara wijd en kort. Als je kinderen aan de grote kant zijn zou ik 2 maten groter bestellen anders heb je blote enkels en polsen. Ik kan alleen zomerkleding voor m’n kinderen daar kopen eigenlijk.
Maar volgens mij is die boxy fit ook een beetje de trend dus kan ook liggen aan mijn smaak.

3 likes

Elke keer als dit topic weer heel veel posts heeft, weet ik weer dat de zara sale heeft :joy:

11 likes

Of Dilling :sweat_smile: :stuck_out_tongue_closed_eyes:

(maar ik ben dol op al deze posts, dus geen haat :grimacing:)

5 likes

Dochter is ineens heel erg met letters bezig, dus dit leek me een leuke toevoeging aan de Duplo collectie.

image
image
Van Marktplaats.

15 likes

Haha nee zeker geen haat, het valt me gewoon op

2 likes

O nee, ik bedoelde dat ook niet van jou

1 like

Thanks! Ze heeft nu maat 80, dus maat 86 zou als ik jouw post leest moeten kunnen. Hoewel het dus net Russische roulette is, pfff weet meteen weer waarom ik er nooit bestel😂

Maar goed ik bestel wat en retourneer het wel weer dan haha. Dankjewel voor de input!

2 likes

Ik deel niet echt de mening dat het zó klein valt dat ik 2 maten groter zou bestellen. Ligt er ook een beetje aan wat je bestelt natuurlijk. Playsuit achtig kledingstuk zonder rek, zijn ze op gegeven moment echt uit. Maar korte broeken, t-shirts kunnen ze hier ook meestal nog aan in de maat waar ze eigenlijk al uit zijn.
Ik vind het eigenlijk wel op maat vallen gemiddeld (behalve als je referentie h&m is, want dat vind ik vaak groot vallen)

6 likes

@morange ik vind het ook best meevallen! Bij truien pak ik één maat groter en dat zit meestal perfect voor langere tijd. Leggings zijn wel heel smal.

1 like

Ik snap wel wat @Yzile zegt. En het ligt ook echt aan de bouw van je kind.

Mijn dochter heeft best korte armpjes en beentjes, dus die heeft in dat opzicht geen 2 maten groter nodig. Maar andere kindjes misschien wel. Maar ze heeft ook wasbare luiers, dus in dat opzicht kan een extra maatje groter juist geen kwaad misschien?

Aan alle tegenstrijdige berichten te lezen, is het denk ik gewoon een wilde gok :joy: ik ga denk ik op safe spelen, wil voorkomen dat ik in de winter met t-shirts in de juiste maat zit en in de zomer met dikke truien.

Vanaf maat 86/92 kunnen kinderen in mijn ervaring als je gewoon oversized koopt de kleding echt wel een jaar aan, of meer in het geval van rekbare leggings en rompers. Dus dan is de kans klein dat er echt kleding ongedragen in de kast blijft liggen.

6 likes

Hier geldt dat absoluut niet. Mijn kind zit nu in 86/92, maar is zo smal dat alles van haar kont zakt. Lengte daarentegen is vaak te kort. Dus denk toch dat het heel erg aan de bouw van je kind ligt.

En bij Zara is het idd Russische roulette :joy: ik heb wel een aantal leggings die goed bij haar vallen, naar andere dingen zijn weer te klein/te groot.

3 likes

Nou, na het volspammen van dit topic, zal ik ook even posten wat ik heb gekocht😅

Best veel, maar ik verwacht dat er best wat terug gaat😢 het petje staat er 2x op en het zwarte vestje in 2 maten omdat ik te erg twijfelde.

6 likes

“Mama ik wil niet alleen maar harde broeken aandoen.” Qua bovenkleding kon ik al niks meer inbrengen, want hij wilt het gewoon echt niet aandoen, maar nu gaat onderkleding ook al.

3 likes

Eerste keer dat ik iets bij de Zara koop dus ben benieuwd hoe het valt nu ik hier verschillende reacties over de maten lees. Ze zit in 98/104 dus ik denk dat het wel goed komt.

4 likes

Meestal groeien haar benen eerst maar dit keer waren het haar armen :woman_shrugging: Lötiekids (trui met poes), Arket (lila trui met hartjes) en Lindex (de rest).

14 likes

Dubbelwandig glas met glitters erin. In de strijd tegen te weinig drinken…(Action)

12 likes