Tip bij de Action: plakstift met kleur. De mijne vindt het in ieder geval erg lastig om te onthouden waar ook alweer allemaal lijm zat en nu kan ze het gewoon zien.
Ik kom er serieus nu achter waarom die kleur is
ik vond het zo’n onzin product, want je ziet die lijm toch niet meer? Thanks ![]()
Ik denk dat het komt omdat ik daarvoor jaren zonder kon en ik het vooral heel onhandig vond omdat de stoelen ook voor de grotere baby’s gebruikt werden en je dus steeds dat kuipje eraf moest halen. Ook vond ik dat ze er op werk maar relatief kort in zaten, dus zag de meerwaarde er niet van, omdat we ook wipstoeltjes hadden bijvoorbeeld.
Vond ook die speelgoedhanger niks, want zo een stuk speelgoed vond ik dan ook nog best laag en dus vol in het gezicht van de baby hangen.
En ik ben sowieso meer fan van een baby niet te veel in kuipjes en wipstoelen leggen, dus daarom zie ik voor mezelf ook niet perse de meerwaarde ervan, zeker omdat we ook een wipstoel hebben. (Meteen een disclaimer, ik zeg niet dat ouders die het kuipje meteen hebben, hun kind daar te veel in leggen!)
Ik ben me er ook van bewust dat het thuis anders is, daarom dat ik er wel een ga lenen. En misschien ben ik hierna wel helemaal fan, haha.
@Junebug85 hierom dus.
Ik snap het hoor, achteraf gezien heeft mijn baby ook maar heel kort in die newborn sit gelegen en is natuurlijk relatief veel geld. Denk dat het vooral handig is als je meerdere kinderen hebt rondlopen.
Daarentegen heeft hij wel heeeel veel in die baby bjorn wipstoel gelegen, ook omdat hij veel moest spugen dus lang rechtop moest na zn voeding.
Ahja, ik snap het.
Maar hoe deed je het op werk dan met fruit-/groentehapjes geven aan baby’s die nog niet zelfstandig konden zitten? Op mijn werk hebben we dus alleen van die Nuna leaf stoeltjes, lage wipstoeltjes die op de grond staan, dus bij hapjes geven moet ik daarbij op de grond gaan zitten of met een baby op schoot een hapje geven. Beide totaal niet ergonomisch en heel onhandig omdat je dan niet tegelijkertijd nog bij andere kinderen aan tafel kunt zitten en die kunt helpen. Maar volgens het protocol mogen hoge wipstoelen niet ivm veiligheid (wat ik grote onzin vind).
Voor thuis vind ik de newborn set ook top, gezellig erbij aan tafel, en even uitbuiken na een voeding. Moet er wel bij zeggen dat ik verder geen wipstoel heb thuis dus dat scheelt misschien. En die speelgoed hanger heb ik er denk ik 2 dagen op gehad bij onze oudste, die is van begin november en toen had ik er een kerstbal (uiteraard van plastic) aan gehangen
Ja slaat echt nergens op die hanger.
Meestal op schoot en dan vond ik dat altijd een gezellig 1-op-1 momentje. Nu moet ik zeggen dat ik vrijwel altijd met zn 3en op de groep stond, dus dan was het ook wel haalbaar om het zo te doen. Als het niet op schoot kon, dan ook in een wipstoeltje en dan op de grond erbij zitten.
Wij hadden ook wel echt fijne stoelen op de groep waarin je dan makkelijker met een baby op schoot kon zitten en vanuit die stoel kon je ook wel makkelijk een baby in wipstoel een hap geven. Dat scheelt denk ik ook al.
Haha ik ook maar dit moet de reden wel zijn toch?!
En een mooie bijkomstigheid: ze houdt heeeeel erg van stickers op een getekende lijn of vorm plakken. Nu kan ze gewoon een lijn tekenen met de pritt stift en stukjes papier erop plakken. Scheelt ook weer in de stickers.
Oh, het is bedoeld als decoratie…
Het is meer omdat anders het gezin aan tafel zit en de baby dan ergens in z’n eentje ligt.
Dat vond ik niet echt wat. Vooral als je de tafel in de keuken hebt en de box in de woonkamer bijv. Ligt ie daar in z’n eentje. Vond onze baby ook niks en dan eet je ook niet rustig.
En die extra kinderstoel heb je bij meerdere kinderen toch wel nodig dus dat ie dan bezet gehouden wordt door een newborn set maakt niet uit.
Bij 1 kind hebben we zo’n kuipje niet gehad en niet gemist inderdaad.
Mijne gebruiken ze graag als viltstift dus niet voor elk kind een handig product ![]()
Kut dit had ik niet moeten zien.
Ja, klopt! ![]()
Bij HEMA heb je nu 40%. Korting op regenlaarsjes
Drie kaartjes voor deze musical. Het is 6+ maar tegen de tijd dat wij gaan is hij bijna 5 en denk dat hij dat dan al prima kan.
Jij bent volgens mij echt zo’n lieve moeder ![]()
Is ie weer jongens!
(Twijfelde of dit in het tip-topic moest of hier, maar vond hier toch meer gepast)
Ik ga voor wollen pyjama’s (shirt + legging) en een wolfleece vest. En misschien nog een bivakmuts voor onder de fietshelm.
Ik zag mega leuke gestreepte pyjama’s, paars en bruin/zwart. Die gaan sowieso in het mandje ![]()