Zo lief! Dankjewel ![]()
Dank voor de tip! Ik heb geen ervaring met Dilling of andere wollen kleding, maar zijn die shirts en leggings lekker warm als pyjama? Ik heb echt een koukleum baby die nu al met lange mouwen en een 3.0 tog slaapzak slaapt, dus ik ben op zoek naar nog wat warmers om haar aan te trekken
Ja, ik heb het al vanaf de babytijd (kind is nu 3 jaar) en vind het super fijne producten als pyjama. Als baby had ze dan een wollen romper (ook Dilling) en wollen shirt + legging aan. In een slaapzak.
Dilling heeft trouwens ook wol-zijde producten. Die zijn in mijn ervaring wat minder warm, dus ik zou wel wol adviseren voor jouw koukleumpje.
Voordeel van wol is dat het lekker warm is/isoleert, maar niet snel te warm/zweterig is. Dat heb je bij een (synthetische) fleece pyjama bijv sneller. Dat is ook lekker warm, maar soms ook té warm.
Het zijn wel dure spullen, maar ik koop het meeste in de sale en je kan het heel goed doorverkopen.
Ik zat hier ook naar te kijken want die gebruiken we veel in voorjaar/najaar en met kamperen, maar wat een geld zeg in de grotere maten. Dat ga ik alleen doen als die onder de 40% korting valt en anders maar op zoek naar een alternatief.
Heb een saai want precies hetzelfde als altijd dilling lijstje: legging + shirt en een bivakmuts maat groter, dit keer 2 of 3 hemdjes ipv rompers en voor de baby een mutsje en boxpakje. Vind het eerlijk gezegd gewoon echt veel te duur geworden. De prijsstijging afgelopen 3 jaar is al groot en met het verschil als je naar een grotere maat moet erbij…
Je hebt ook mooie wollen vesten van Name it. Ook (net zo) duur, maar je zou ook Vinted kunnen proberen.
En anders Disana of Joha?
Maar helemaal eens dat het een belachelijke prijs is. Ik ga voor een grote maat (110-116) in de hoop er iig 2 jaar mee te doen ![]()
DM in Duitsland heeft in sommige filialen ook merino wollen kleding!
Vallen die shirtjes en leggings op maat?
Ja op maat of misschien een beetje aan de grote kant. Vooral de mouwen en broekspijpen zijn lang. Maar doordat het zo zachte stof is gemakkelijk op de rollen of opstropen. Ik kocht altijd gewoon op maat en dan kon ik er zeker tot het einde van het seizoen mee doen (= half jaar).
Maar op de site van Dilling, boven de kleurbolletjes, kun je de exacte maten van de items ook goed zien. Dan kun je nameten met een shirt of legging die je al thuis hebt.

Ik verkoop mijn dilling rompers (door twee kinderen gedragen) nu voor gemiddeld €10/st op vinted. Kun je nog meenemen in de overweging. ![]()
Hema heeft nu voor babies ook een wollen setje zag ik!
Mijn dochter van 5 is ineens zo gegroeid, waardoor al haar broeken te kort zijn. Ze is al vrij smal en groeit alleen in de lengte😅 Ik kan daarom nooit goede broeken vinden die lang genoeg zijn. Ze heeft nu maat 116/122 , iemand tips voor leuke merken of webshops? Ik zag deze net online, iemand enig idee hoe ze vallen?
Van z8
Van Shoeby
Ik vind z8 vaak wel redelijk smal en lang vallen. Hoe dat model broek valt weet ik niet maar zou het gewoon proberen.
Ik heb dit gekocht (bij kruidvat) en mijn kind (bijna 2) is er net bijna 45 minuten zoet mee geweest. Wel samen met mij hoor. Maar het ging best goed!
Ik heb die ook (gekregen), maar vind het jammer dat er zo weinig knoppen bij zitten.
Edit: vast genoeg voor die afbeeldingen, maar mijn kind wil die plaat gewoon lekker vol plempen.
Van Lena hebben ze het ook, daar zitten er genoeg bij voor de hele plaat.

En er is ook een variant voor grotere kindjes.
Dat nog niet eens
Of ik moet toen een “verkeerde” hebben gekocht
Ik ben voor meiden ook fan van de WE! Wel wat lange pijpen soms maar leuke modellen, comfortabel en niet te wijd in de taille.
Alles van de zara.
En hier gingen we voor, schooltas voor de basisschool.
Van Konges slojd
En wat is live passen in de winkel toch een ervaring met een 3 jarige
Love alles