Show je kinderaankopen #4 (Deel 4)

Dilling heeft ook een wollen strikmuts maar die was voor mijn dochter van eind november te groot in de kleinste maat. Ik ga er eentje van Engel Natur kopen voor de baby! Dilling heeft wel een normaal mutsje voor newborns:

Ik vond dit voor mezelf trouwens fantastisch voor als je je kind veel in de draagzak hebt in de winter en zelf geen sjaal om kan:

Grr dat paarse gestreepte shirt wilde ik zo graag maar was er niet meer in de goede maat.

Gister een hele passessie gehad met wat we nog hebben en wat er van de oudste door kan naar de jongste.
Bizar dat mijn dochter nog steeds dingen past uit maar 86 terwijl ze inmiddels in 98 zit.
Dit is nu de buit.

1 like

Klopt hoor, wat je als laatste zegt. Maar dit is baby nr. 3 en ik krijg continu verzoekjes voor kraamcadeautjes en ik weet het niet meer :joy::joy: dit leek me nog wel een handige optie.

@Feather goeie tip! Thanks!

Welke maat van dat paarse streepshirt had je nodig? Ik heb met mijn slaaphoofd een shirt teveel besteld in maat 110-116. Die kon ik niet meer wijzigen/annuleren, dus ga ik retourneren zodra ik het binnen heb. Maar zou ik ook aan jou kunnen sturen.

3 likes

Ah lief maar ik heb 98/104 nodig.

2 likes

Mijn zoontje heeft vorige winter zo’n merinowollen boxpakje gedragen als pyjama onder zijn winter slaapzak. Hij was toen rond een jaar oud, en dat was perfect qua dikte/warmte.

1 like

Yes dit was de truc inderdaad. Dus lekker saai, maar hier de buit

3 rompers en 2 broekjes, dus klaar voor de koude winter in een oud huis :sweat_smile:

5 likes

Mijn kind slaapt al haar hele leven in de wollen pyamaatjes (van dilling, cosilana of disana), en het werkt super.

In de zomer de wolzijden en in de winter de merinowollen. Ik had laatst een gewone pyama aangedaan en die dagen werd ze ook een uur eerder wakker. Dat kan ook toeval zijn, maar voor mijn gevoel door de kou.

5 likes

Ah jammer. Die gestreepte shirts gaan wel echt zo hard, alles is al bijna weg. Misschien vullen ze nog aan :pray:t3:

Edit: ik zie dat ze de site hebben aangepast: paarse streepjesshirt is pas over 6 weken weer op voorraad. Helaas.

Dit shirt valt ook wijd, dus de peuter-belly past er wel in :wink:
Heel leuk duo setje, snap dat je het toch hebt gekocht :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

Wat voor slaapzak draagt je kind daar overheen in de winter? Ook @Junebug85
Mijn baby heeft het nu al vrij koud 's nachts (onze slaapkamer wordt ook echt koud), maar ik ben ergens ook bang om haar juist te warm aan te kleden

2 likes

@Masterchef Eh ja zo’n winterslaapzak van de Hema met de mouwen eraan. Volgens de site van de Hema zijn die 3 tog. Als het echt koud is 's nachts nog een (gewone katoenen) lange mouwen romper eronder, en anders een korte mouwen (gewone katoenen) romper eronder.

1 like

Ja die heb ik ook van de hema en omdat daar 3 TOG staat en je overal leest dat je niet boven de 4 TOG mag komen, twijfelde ik of iets van wol eronder dan niet too much is. Maar ja als ze het nu al zo koud heeft, heeft ze het denk ik wel nodig

Ik vind dit geloof ik het lastigst aan een baby tot nu toe haha

2 likes

Die van mij slaapt ook de hele najaar/winter in zo’n merinowollen boxpak, met daarover maximaal een 2.5tog slaapzak van de Hema. Of dunner als het nog wat warmer is. Ons huis is niet koud, maar ik heb nooit het idee gehad dat mijn kind het hiermee te warm had.
Hij is nu de boxpakken ontgroeid (:smiling_face_with_tear:), dus nu voor het eerst los shirt/legging besteld.

5 likes

Oh dat heb ik nog nooit gehoord, dat je niet boven de 4 mag komen. Moet ik dan mijn kind maar kou laten lijden? (Niet tegen jou hoor, maar wat een gekke regel.) Het is niet fantastisch geïsoleerd bij ons thuis en de verwarming aan in de slaapkamer vind ik niks (hoewel we dat dus soms wel doen en dan dichtdraaien als hij naar bed gaat) dus soms is het maar 14 graden in zijn slaapkamer.

1 like

Haha ja sorry misschien is het overdreven dat je dat ‘overal’ leest van niet boven de 4, maar ik was het in mijn eindeloze google sessies (die alleen hierover gaan) toch een aantal keer tegengekomen.
Ik heb ook echt een hekel aan de verwarming aan in de slaapkamer, maar ik heb het gisteren toch maar even gedaan. Als dat te voorkomen is met wollen slaapkleding zou dat fijn zijn.

2 likes

Ik zou tog echt een beetje loslaten en gewoon logisch verstand bij gebruiken. Voel je kindje gewoon hoe het reageert op wat het aanheeft en handel daar naar. Ik heb de wondere wereld van tog nooit begrepen haha

14 likes

Ja ik snap je helemaal, met alle andere dingen omtrent m’n dochter vertrouw ik eigenlijk ook op m’n gevoel, maar hiermee vind/vond ik dat toch wat lastiger

Ik vond de vuistregel van ‘trek je kind hetzelfde aan als wat jij hebt + 1 laagje’ helpender dan dat TOG-gedoe. Dus: ik dun dekbed, kind dunne slaapzak. Ik een tshirt als pyjama, zij een dun pyjamaatje. En dr rompertje was dan de +1.

6 likes

Ik heb de 4 seizoenenslaapzak van puckababy waar ze nu in de “herfstlaag” slaapt van 2,5 tog.

Het voordeel van wol vind ik juist dat het reguleert, dus niet (snel?) oververhit raakt maar juist ook niet koud. Het is hier nu trouwens 19,5 graad binnen, dus niet heel warm.

Zeker als je kleintje het wel snel koud heeft zou ik me er niet te veel zorgen over maken, zolang je een “normale” slaapzak en fleece pyjama draagt ofzo.

2 likes