Bij Next (wel echt super fast fashion, maar de kinderkleding - ook soms tweedehands - gaat bij ons wel lang mee) zie ik vaak leuke jassen, soms beetje 90’s kleuren ook. Via Vinted heb ik ook al twee keer van Zara zo’n soort ‘plaid’ jas gekocht. Die waren wel blauw of rood, maar toch niet zo standaard voor jongens, zag er veel liever uit.
Z8 heeft een mooie donker bordeauxrode jas voor jongens.
Edit Reserved heeft ook winterjassen in rood, oranje bordeux etc.
Konges Slojd en mini rodini en dat soort merken hebben ook wel leuke niet basic jassen voor jongens, ik vind die nieuw best wel aan de prijs maar in de sale of via Vinted wel prima!
Ik heb laatst op vinted een mooie jas van liewood voor 10 euro gevonden, zo blij mee!! Maar inderdaad overal saaie kleuren of 180 euro! En ik vind 80 euro voor een versleten jas van bobo of mininrodini echt te veel. Je hebt vooral een zoek gelukje nodig op vinted!
Mijn andere zoontjes heeft overigens een jas van konges slojd met hartjes, zo’n teddy jack. Maar die is dan weer niet heel erg winter proof en de puffer variant is weer heel duur.
Thanks voor alle tips, ik ga vanavond weer eens scrollen. Overigens vroeg ik mijn zoontje vanochtend wat voor winterjas hij zou willen hebben, en toen zei hij “Zo eentje als naam vriendje”. Maar dat vriendje heeft echt de meest basic zwarte pufferjas. Dus misschien moet ik ook maar niet teveel moeite doen om iets anders dan zwart te kiezen ![]()
Mijn kind zit in de fase van overal bij willen helpen, waaronder met lego. Sinds we foto’s hebben laten maken door @Lakshmana en ze tijdens het shooten een slakje een naam mocht geven heeft ze het elke dag over Debbie de slak.
Vond ik deze legoset op marktplaats, ga ik die gezellig samen met haar maken:
Hahahaha ohh wat héérlijk dit. Ik denk ook nog regelmatig terug aan “Debbie de kak”.
Super cute lego setje ook.
Volgens mij had de HEMA ook een bordeauxrode jas. Wel een gewone simpele puffer, maar vind ‘m zelf wel leuk. Dochter heeft ‘m zelf in het knalblauw. En ik koop ook vaak zo’n regenjas met teddy voering, die heb je bij de HEMA en Wibra vaak ook wel in felle kleuren en die doe ik ook vaak aan als het echt hard regent.
Dat popje!!! Waar is die van?
Nänchen Natur, via Reiger en de Raaf.
Bij ons in de buurt zit een klein speelgoedwinkeltje dat helaas eind oktober sluit. Heb er niet zo vaak iets gekocht, omdat het best duur was, maar vandaag nog eens naar binnen gelopen en dit kleine houten draakje meegenomen.
Voor de feestdagen heb ik eigenlijk al cadeautjes voor m’n peuter, dus dit bewaar ik dan tot zijn verjaardag (in april
).
Is deze van Ostheimer? Heb er ook naar gekeken maar zo prijzig. Heeft die winkel toevallig ook een online shop (en zo ja wil je die dm’en?, kan me voorstellen dat je sie niet wilt delen ivm privacy)
Ja, van Ostheimer inderdaad! Ik vond ze eigenlijk ook altijd te duur, maar deze heb ik nu met korting gekocht.
De website is helaas al offline… ![]()

Deze bij Kruidvat voor 15 euro, tip!!

Dag geld! Hallo blije kinderen met 5 december. Ik ben nu bijna klaar met alle cadeautjes. Alleen nog allebei een groter cadeau. Zoontje waarschijnlijk een racebaan en dochter een of andere dansende kip die eieren legt. (En mogelijk voor samen nog een tablet maar dat ga ik nog even zien haha).