Show je kinderaankopen #4 (Deel 4)

Uit de sale van Meis&Jip

Deze van Next :heart_eyes:. Zo leuk voor Pasen.

En deze bij de kringloop gevonden. Kind speelt daar heel graag mee dus wat reserve is wel fijn.

6 likes

Mijn dochter heeft die jas in een andere stof, die is echt zo fijn, ga je veel plezier van hebben!

3 likes

Goed om te horen! Ben in het algemeen een fan van (de kwaliteit van) het merk. Heb er ook altijd tweedehands winterpakken van gekocht!

2 likes

Ja, ik ben ook fan. Fijne outdoorbroeken ook. Heb voor de zomer ook sneakers gekocht, ben benieuwd hoe die bevallen.

2 likes

Ik heb precies hetzelfde speelzand gekocht maar ga het morgen terugbrengen na verontrustende berichten op het AD over speelzand. Ze geven aan dat in kinetisch zand de kans kleiner is dat er asbest in zit maar ik neem het risico niet.

3 likes

Op het af?

4 likes

Het AD.

“ Wel valt op dat er vooral asbest wordt gevonden in mineraal ‘los’ zand, bevestigt Robert McAllister. In zogenoemd ‘magisch’ zand (ook wel kinetisch zand genoemd), dat wat plakkerig is, zien de Australiërs het minder vaak.“ het AD.

2 likes

Minder vaak :cry: ik kan het artikel niet lezen, wordt er met mineraal los zand iets van zandbak zand bedoeld?

6 likes

Ik stuur je een privé bericht!

Zandbak zand is waarschijnlijk wel veilig omdat dat zand niet uit China komt.

Je kunt het artikel trouwens wel lezen met een gratis account, hier het linkje voor wie het ook wil lezen: https://www.ad.nl/binnenland/asbest-in-speelzand-voor-kinderen-dit-is-echt-heel-ernstig~a97092e2/

5 likes

Bedankt voor het delen! Dit is wel ernstig… eerst dat hele gebeuren met babyvoeding, nu dit. :slightly_frowning_face:

1 like

Zin in de zomer!

6 likes

Alvast UV beschermende badkleding gekocht voor komende zomer. Van Next, één van de weinige webshops waar ze ook neon hadden ivm veiligheid ipv zand en lichtblauw.

9 likes

Ik kan jouw link ook niet lezen, premium artikel waarvoor je moet betalen staat er bij mij

4 likes

Wat gek, ik heb geen betaald account en kon het na inloggen wel lezen.

1 like

Nu nog de volwassen versie vinden voor mezelf. Uiteraard voor carnaval en daarna in de verkleedkist.

Oke heb de volwassen versie gevonden en ik vind het hilarisch.

15 likes

Nieuw verkleedpak voor m’n kleuter, bijna overal uitgegroeid. Voor carnaval op school etc. etc

Voor de baby. Ze heeft nu net maat 68 en is bijna uit de 50/56 gegroeid van deze.

IMG_3288

IMG_3289
Hapjes tijdperk breekt bijna aan, dus even alles alvast ingeslagen, ook om al dat vieze siliconen spul van de oudste van destijds te vervangen.

IMG_3293
Voor de baby.

Eerste voor m’n kleuter en tweede voor de baby, geef ik met Valentijn.

IMG_3294
En deze nog voor de baby. Bijna alleen maar speelgoed van haar grote broer, maar ze vindt trappelen zo leuk. Zoiets hadden we nog niet, nooit van gehoord ook (een trappelpiano?).

6 likes

Wollen onderlegger. Maar ik heb dit echt uit wanhoop gekocht na de zoveelste slechte nacht deze week. Maar toen werd hij ziek… haha. Ik woon ook helemaal niet in zo’n koud huis en wil binnenkort naar een peuterbed dus misschien toch terug :smiling_face_with_tear:

2 likes

Het merk Spin Master dat Kinetic sand uitbrengt zegt dat er in hun zand geen asbest zit.
Dat staat iig hier https://www.tijdomtespelen.nl/asbest-in-kinetisch-zand/

6 likes

Zo’n trappelpiano is hier echt een hit. Ze vond het al leuk om er tegenaan te trappen, maar toevallig heeft ze gisteren ontdekt dat als ze naar haar buik rolt ze ook met haar handen geluid kan maken op dat ding en nu is ze helemaal fan.

4 likes