Show je kinderaankopen #4

Onpopulaire mening maar ik vind jongenskleding wel leuk. Meisjes wel net iets leuker en vaak ook meer, maar ik slaag echt altijd bij Zara. Baggy broekje, oversized sweater of T-shirt erop en bodywarmer of jack. Hoodies staan mijn peuter ook super cool! Zara wordt wel pas vanaf maat 86 leuk vind ik. Verder koop ik Mini Rodini, Tinycottons en zulke kleurrijke merkjes op Vinted. Kun je ook altijd weer goed doorverkopen.

Heb van de week zelfs een Paw Patrol (zijn helden 🥹) trui gekocht op Vinted van Zara die leuk is (vind ik).

Verder nog dit pakje voor hem:

En een zwembroek:

En deze trui voor mijn dochtertje:

21 likes

Ik vind jongenskleding ook leuk om te shoppen. Wel iets beter zoeken en vaak wat prijziger. Maar ik hou juist wel van de trainingspakken met een paar nikes eronder. Koop veel Zara en JD Sports en af en toe Hema. En ik vind Stone Island ook tof maar wel heel duur dus dat is heel af en toe.

2 likes

Ja, ik ook! Mijn dochter zit in de jurken, tulerokken, unicorns en roze fase :roll_eyes: dat vind ik persoonlijk minder leuk haha.

1 like

Tot ze een eigen mening krijgt :face_holding_back_tears:

2 likes

Mag niet :laughing:

3 likes

Ja beter haha, ik vind van die truttige kleding bij meisjes echt niet leuk. Maar zie het hier wel veel voorbij komen. Vind voor m’n zoontje shoppen ook altijd leuk, maar probeer wel dino’s en voertuigen enzo te vermijden. Gewoon dieren, abstractere printjes en natuur in alle kleuren mogelijk

6 likes

Duurt nog ff! Haha

2 likes

Voor de aankomende warme dagen, via Vinted
In de winkels hing alleen dik herfstspul, ik hoop dat deze snel aankomt

2 likes

Deze heb ik ook! Echt ideaal voor de warmste dagen.

Ik vind het wel echt moeilijker om leuke en met name betaalbare kleding voor mijn zoontje te vinden vanaf maat 86. In de kleinere maten kocht ik veel bij Zeeman en Hema, maar daar wordt de keuze wat mij betreft wel veel beperkter in grotere maten. Zeker bij Zeeman zie ik eigenlijk nooit meer iets leuks. Natuurlijk, er zijn leuke merken met kleurrijke genderneutrale kleding, en ja, bij bijvoorbeeld Zara kan je ook echt wel leuke dingen vinden. Maar daar ben ik wel meteen minimaal 20 euro kwijt voor een broek, in plaats van 10 bij Zeeman.

4 likes

Ik koop bij Zalando Lounge en Limange echt leuke kinderkleding voor Zeeman prijzen of minder.

4 likes

Moet ik daar toch eens regelmatig kijken! Ik heb altijd het idee dat Zalando Lounge nog steeds te duur is, maar misschien is dat wel alleen mijn gevoel. Sale bij name it of prenatal is bijvoorbeeld soms ook veel goedkoper dan zeeman (maar wel erg hoog RGK gehalte in grotere maten vind ik).

2 likes

Ja, ik koop dan vaak Name It of Carter’s (heb wel een meisje, maar koop ook geregeld “jongens”kleding). Bij beiden moet je idd wel de rgk-stukken overslaan, maar zie vaak wel leuke dingen.
Alleen snap ik die jeans vanaf maat 86 niet.
En H&M in de sale. Ik koop nooit voor de volle prijs. Zalando zelf of About you in de opruiming met extra kortingscode is vaak ook wel interessant.

1 like

Ik ben van plan om de lelijke Spiderman/prinses kleding zelfde aan te pakken als mijn moeder vroeger deed. Namelijk wel als ondergoed, sokken en pyjama maar niet als bovenkleding. Vind dat echt zo afschuwelijk, ik hoop dat mijn kinderen dat gaan accepteren.

17 likes

Misschien geen hele handige kleur voor een jochie van 5, maar ik kon m echt niet laten hangen

5 likes

Ik doe dit ook zoveel mogelijk hoor. Heel af en toe is er iets dat ik denk nou oke. Maar mijn kinderen accrpteren het redelijk. Maar die knalroze tutu met eenhoorn tshirt ligt lekker in de verkleedbak :ok_hand:t2:

1 like

Bij Scapino gymschoenen voor beiden dames gescoord, 2e paar gratis en ze dragen gewoon dezelfde maat ineens?

Ook Scapino, omdat effen spijkerrokjes er bij de 2e echt niet inkomen en dat toch wel handig combineren is, ook van de winter met een maillot en trui/longsleeve (ze draagt het liefste rokjes of jurken). En dit is een skort, dus winwin want ze hangt het liefste heel de dag op der kop.

Deze via Vinted voor de oudste.

En van de week heel leuk met ze samen geshopt bij WE. Ze mochten zelf kiezen en was uiteindelijk maar €27,- kwijt voor 5 dingen (2 jurken met lange mouwen en 3 longsleeves/dunne truien). Mooie meevaller, de sale bleek bij de kassa nog extra afgeprijsd.

Aankopen we

Andere is een roze lange mouwenjurk met print, erg leuk maar heb geen foto gemaakt en kan hem online niet vinden.

En voor de oudste nog deze longsleeve die ik zelf niet snel had gekozen( vind de combinatie zelf niet top maar zij is er erg blij mee).

@Ludo zo doen wij het inderdaad ook. Pyjamas, onderbroeken en sokken prima. Oudste mocht van opa en oma rugzak uitzoeken voor school dat is ook paw patrol geworden. Hadden we zelf niet gekozen, maar ze is er erg blij mee (en we hebben wel afgesproken als je het straks niet meer leuk vindt heb je pech, je krijgt pas een nieuwe als deze is versleten). Maar vd week zag ze bv bij in een winkel een legging met allover print met die hondjes, nee dat mag ze dan niet (was ook geen prijs dat je zegt doe maar als pyjama).

Ze mogen zelf bepalen wat ze in hun kast willen (gaan samen naar de winkel of ze keuren het goed voor ik online iets bestel) en hebben daar veel vrijheid in, maar sommige dingen is gewoon nee. En tot nu toe accepteren ze dat prima. Oudste heeft wel eens gezegd “Pietje heeft een Paw Patroltrui die wil ik ook 1” maar neemt dan genoegen met dat ik zeg en jij hebt weer x y en z met Paw Patrol, je kunt en hoeft niet alles te hebben.

4 likes

Ook mijn strategie. Dekbedovertrek wil ik ook nog overwegen maar alle andere cartoonshit blijft in de winkel. Vooralsnog werkt het hier goed.

My 2 cents vwb jongenskleding in herfst en winter: qua broeken is er amper iets tussen spijkerbroek (vindt mijn zoon niet fijn zitten dus wil hij vaak niet aan) en joggingbroek (vind ik een beetje ordinair/onverzorgd staan als ze de peuterleeftijd gepasseerd zijn). Mocht iemand een aanrader hebben voor zachte broeken die toch ‘gekleed’ staan, ik hou me aanbevolen.

3 likes

Wij hadden deze vorig jaar in het grijs! Deze is meer bruin, maar weet niet wat ze nog meer hebben haha

En de jog denim van de Hema vind ik ook wel veeeel soepeler en zachter, invergelijking met die van Zara of name it bijv

3 likes

Vorig najaar had de c&a hele soepele spijkerbroeken met soort fleecestof aan de binnenkant! Volgens mij zag ik ze laatst alweer liggen.

1 like