Mijn neefje en nichtje vinden hem leuk (eerste keer wel een beetje spannend), maar je wordt zelf helemaal gek van dat geluid
Dikke winterslaapzak omdat we in een oud koud huis wonen. Deze zou 3.5 TOG moeten zijn (o.a. voor kamperen ) en dus mega warm. Ben benieuwd.
En dubbelpost want heb nog een update!
Deze deelde @Huismus een tijdje gelezen en ik werd geinfluenced Ik heb ze inmiddels binnen en het is een groot succes in de auto
(speciaal daarvoor gekocht).
Ik heb hem nog steeds niet binnen
Maar klinkt goed! Kan ook wel wat gebruiken voor in de auto.
En nog een wat meer ouderwetse duplo traktor en brandweer. Allemaal op vinted vast voor sint en kerst.
Ik vind 'm echt verschrikkelijk. Ik kocht 'm op de rommelmarkt en die vrouw zei ook “uhm ja succes met het geluid, dat is nogal wat”. Maar hij gaat ook zoo snel en maakt zoveel lawaai. M’n dochter (16 maanden) begint er iedere x van te huilen terwijl we ook zat vtech speelgoed hebben met geluid . Hopelijk komt het nog.
Omg memory unlocked, mn dochter was echt doodsbang voor dat ding.
Na lang wikken en wegen gekocht.
Er is nu echt een goede actie. Die extra steen zit erbij en via de webshop waar ik het gekocht heb, kreeg je nog 15% extra korting (psikhouvanjou).
Voor pakjesavond alvast!
Heb hem ook besteld. Je kunt 17 procent extra korting krijgen wist je dat. 10 met de kortingscode maar ook nog 7 door middel van cashback.
Ik had 15% korting door de kortingscode van de nieuwsbrief. Maar handig voor anderen mochten die eventueel ook willen bestellen
De herziene versie van het prentenboek van Charlotte Dematons. Ontzettend blij mee, want leek online al compleet uitverkocht via de pre-orders. Vanavond al 3 platen bekeken met m’n kind
Edit: tip is dus om fysieke boekhandels te proberen i.p.v. online!
Wat is de hype van dit boek? Zie het overal voorbij komen namelijk haha. Is het een mooi verhaal?
Meeste boeken van Charlotte Dematons zijn prachtige vormgegeven prentenboeken, erg groot ook, zonder verhaal. De verhalen kun je zelf erbij verzinnen want er is mega veel te zien op zo’n pagina. Soort Waar is Wally? maar dan nog mooier. Een andere populaire is De Gele Ballon.
In 2007 heeft Charlotte het prentenboek uitgebracht met allemaal (origineel geschilderde) prenten over het leven van de (toen nog) zwarte pieten. De tekeningen waren heel gedetailleerd, waardoor er dus megaveel te zien was. In 2017 heeft ze het zelf uit de handel gehaald vanwege de pietendiscussie. Ze heeft uiteindelijk een jaar of twee geleden besloten alle originele schilderijen met de hand over te schilderen, zodat alles weer passend is bij de huidige tijd. Niet alleen de pieten zijn anders, maar ook andere elementen zijn gemoderniseerd. Je ziet bijv. nu zonnepanelen op het dak van de pietenflat of een piet op een bakfiets. Ze heeft duidelijk (ook in haar eigen ‘voorwoord’ die je in de omschrijvingen online kunt lezen) nagedacht over het inclusief en hedendaags maken van die prenten. Het is zo mooi geschilderd allemaal dat het echt voelt als een ‘bewaarboek’.
En deze versie is nu populair omdat de oude versie van dit boek uit de handel was genomen vanwege de zwarte pieten. Ze heeft hem nu opnieuw uitgebracht met diversiteit aan pieten en meer elementen van nu.
Edit: wat @Joakim zegt
Zij heeft ook het boek van het alfabet. Dat is echt m’n lievelingsboek. Op iedere bladzijde één letter, dus de a alles met de a, allemaal apen, achtbaan, ambulance enz enz. Echt mooie prenten, voor alle leeftijden. Ik geniet er zelf van, en denk soms, hm dit moet dus met de beginletter “…” zijn, maar ik ken dus zeker niet ieder voorwerp of dier. M’n dreumes vind ik ook leuk om alles aan te wijzen wat ze kent en mn kleuter zoekt vooral de letters op iedere bladzijde.
De gele ballon is ook heel leuk!
Leuk, kende ik nog niet! Heb er twee besteld voor in de schoen haha, een later voor mijn dochter en eentje voor mijn neefje en nichtje.
Ik heb de nieuwsbrief blijkbaar al, maar geen kortingscode. Was die persoonlijk?