Ik heb er in augustus 2 besteld. Voor mijn eigen zoon en voor zoontje van een vriendin die deze week jarig is. Hij is ook helemaal weg van de ballon en alfabet dus heel blij met mijn aankoop. ![]()
![]()
![]()
Zeker als ik nu hoor dat hij al overal uitverkocht is.
Ik heb ‘m ook nog kunnen bemachtigen vandaag! Blij mee.
Hier ook hetzelfde verhaal over dat het bij deze ene druk blijft dit jaar en wellicht volgend jaar pas tweede druk.
Demanton legt dat zelf ook uit in de grote vriendelijke Podcast. Ze heeft het zelf uitgegeven 50.000 stuks. Als ze nu gaat herdrukken is het pas in januari klaar dus dat heeft geen zin. Die krant zit er ook alleen bij deze druk inm
Hey mega oude post maar heb m gevonden met de zoekfuctie. Maar hoe bevalt deze draagdoek jou? Ik heb ook een doek va n Little Frog op het oog en ben benieuwd naar wat meningen/ervaringen. Ik wil eigenlijk best of all worlds: een lichte doek die soepel is en makkelijk knoopt; maar waar ik ook zo lang mogelijk mee kan blijven dragen en die niet te warm is voor in de zomer straks ![]()
Ik vind hem wel vrij warm, maar ik zou daar nu niet een doek op uitzoeken. Want het zal nog wel een tijdje koud zijn. Op echt warme dagen is elke doek te warm denk ik, maar voor de rest van het jaar is het een heel fijne doek.
Ik heb alleen wel een maatje te groot besteld en daar toch spijt van, dus ik zou dat niet doen ‘voor de zekerheid’. Ik kan hem nu namelijk net niet dubbel knopen maar voor een knoop op mijn rug is het weer te lang.
Oh goed dat je dat zegt van de maat. Ik was namelijk van plan om een 7 te kopen omdat mijn man ook wil dragen… ben bang dat een 6 te klein is voor hem? Dacht eigenlijk groter = beter voor mij, maar idd wel lastig als je teveel overhoudt achteraan en het te weinig is om naar voren te slaan
Ja geen idee wat jouw bouw en die van je man is natuurlijk, voor mijn man zou maat 7 veel te groot zijn maar ik ben ook breder dan hem. Ik heb nu ongeveer maat 44 en sinds m’n baby zo’n drie maanden is kan ik niet meer dubbel knopen. Ik denk als je andere maten hebt het wel makkelijk kan.
Mijn man kon met een 6 zonder problemen knopen. @Nefertiti wat bedoel je met dubbel knopen?
Ik vind zelf een dikke doek niet zo prettig knopen. Er is een draagdoek die mijn consulent altijd bij prematuur baby’s gebruikt. De hoppediz ultralight. Die knoopt echt als een zonnetje. Maar die prints zijn wel kapotsaai.
Hmmmm okay, dat doet me weer twijfelen of ik niet toch gewoon een 6 kan gebruiken. Mijn man is 1.85 en heeft een normaal postuur, draagt van t shirts maat L meestal.
- Dames met kledingmaat 36 – 44 en mannen met de maat XS-M kunnen de meeste knopen maken met een maat 6
- Dames met kledingmaat 44 en groter en mannen met de maat L en groter kunnen de meeste knopen maken met een maat 7
- Indien er meer mensen dragen met een draagdoek, ga dan altijd uit van degene met de grootste kledingmaat.
- Wil je de basisknoop op je buik kunnen afknopen in plaats van op je rug? Koop dan ook altijd één maat groter dan jouw basismaat.
- Wil je ook dubbellaagse rugknopen gaan maken in de toekomst, kies dan één maat groter dan jouw basismaat.
Voor mezelf zou ik maat 6 nodig hebben en op basis van bovenstaande adviezen voor mijn man 7, ook omdat ik de knoop graag op m’n buik zou willen eindigen zodat je niet met die knoop in je rug zit als je op een stoel zit. Hoe ervaar jij bovenstaande tips @Kusjessoldaat? Kloppend of niet?
Ik bedoel dus op de buik afkopen, ik leg dan een enkele platte knoop in mijn rug en doe op mijn buik een dubbele knoop. Omdat ik er ook wel eens mee in de bus zit bijvoorbeeld, dan is zo’n knoop in je rug best vervelend.
Mijn man is even groot maar draagt maat M. Toen Y klein was kon die met een 6 knopen en nu knoopt die nooit meer. Soms gebruikt die wel de draagzak.
Dit is een 7, die moet ik op de buik afknopen
Dit is een 6, die moet op de rug. Je ziet het niet zo goed maar die andere staart pluk is veel langer. Deze doek is namelijk heel dik waardoor ik er niet zo lekker mee kan knopen.
Ik vond die knoop op m’n rug inderdaad vervelend toen Y nog klein was en ik vaak met haar zat terwijl ze sliep. Ik knoopte dan af onder de billen en niet op de rug. Maar dat moet je echt alleen met consult en zitten doen want dat is best gevaarlijk.
Toen ik vaak met haar liep vond ik een knoop op m’n buik juist storend. Maar ik kan met een 6 niet op m’n buik afknopen denk ik.
Het lastige is dat een maat 6 van het ene merk langer is dan van het andere merk. Mijn meeste doeken zijn maat 6, maar ik heb ook een 7. Ik vind een langere staart op m’n rug ook niet storend, zelfs wel mooi staan. Ik knoop met een langere doek ook strakker af, omdat ik makkelijker de boel aan kan trekken. Ik heb een stuk of 6 doeken en wissel af.
Wil je specifiek deze doek of kan je bijv ook een bamboe stof doek kopen? Die zijn stevig maar dunner qua materiaal denk ik, dan maken die knopen wat minder uit
De Relay op Rotterdam Centraal heeft nog 2 stapels van het Sinterklaas boek van Charlotte Dematons. Heel blij mee dat ik hem ben tegengekomen, kan niet wachten om hem door te nemen met m’n zoontje!
Ik knoop hem ook wel op mijn zij, dan begin ik niet met de doek/het labeltje in het midden op de borst,maar al wat naar de zijkant. En dan eindig ik in mijn rechterzijde.
En mocht ik dan over hebben, dan lus ik hem er een keertje doorheen.