Show je kinderaankopen #4

Mijn man kon met een 6 zonder problemen knopen. @Nefertiti wat bedoel je met dubbel knopen?
Ik vind zelf een dikke doek niet zo prettig knopen. Er is een draagdoek die mijn consulent altijd bij prematuur baby’s gebruikt. De hoppediz ultralight. Die knoopt echt als een zonnetje. Maar die prints zijn wel kapotsaai.

2 likes

Hmmmm okay, dat doet me weer twijfelen of ik niet toch gewoon een 6 kan gebruiken. Mijn man is 1.85 en heeft een normaal postuur, draagt van t shirts maat L meestal.

• Dames met kledingmaat 36 – 44 en mannen met de maat XS-M kunnen de meeste knopen maken met een maat 6
  • Dames met kledingmaat 44 en groter en mannen met de maat L en groter kunnen de meeste knopen maken met een maat 7
  • Indien er meer mensen dragen met een draagdoek, ga dan altijd uit van degene met de grootste kledingmaat.
  • Wil je de basisknoop op je buik kunnen afknopen in plaats van op je rug? Koop dan ook altijd één maat groter dan jouw basismaat.
  • Wil je ook dubbellaagse rugknopen gaan maken in de toekomst, kies dan één maat groter dan jouw basismaat.

Voor mezelf zou ik maat 6 nodig hebben en op basis van bovenstaande adviezen voor mijn man 7, ook omdat ik de knoop graag op m’n buik zou willen eindigen zodat je niet met die knoop in je rug zit als je op een stoel zit. Hoe ervaar jij bovenstaande tips @Kusjessoldaat? Kloppend of niet?

3 likes

Ik bedoel dus op de buik afkopen, ik leg dan een enkele platte knoop in mijn rug en doe op mijn buik een dubbele knoop. Omdat ik er ook wel eens mee in de bus zit bijvoorbeeld, dan is zo’n knoop in je rug best vervelend.

1 like

Mijn man is even groot maar draagt maat M. Toen Y klein was kon die met een 6 knopen en nu knoopt die nooit meer. Soms gebruikt die wel de draagzak.

Dit is een 7, die moet ik op de buik afknopen

Dit is een 6, die moet op de rug. Je ziet het niet zo goed maar die andere staart pluk is veel langer. Deze doek is namelijk heel dik waardoor ik er niet zo lekker mee kan knopen.
Ik vond die knoop op m’n rug inderdaad vervelend toen Y nog klein was en ik vaak met haar zat terwijl ze sliep. Ik knoopte dan af onder de billen en niet op de rug. Maar dat moet je echt alleen met consult en zitten doen want dat is best gevaarlijk.
Toen ik vaak met haar liep vond ik een knoop op m’n buik juist storend. Maar ik kan met een 6 niet op m’n buik afknopen denk ik.

1 like

Het lastige is dat een maat 6 van het ene merk langer is dan van het andere merk. Mijn meeste doeken zijn maat 6, maar ik heb ook een 7. Ik vind een langere staart op m’n rug ook niet storend, zelfs wel mooi staan. Ik knoop met een langere doek ook strakker af, omdat ik makkelijker de boel aan kan trekken. Ik heb een stuk of 6 doeken en wissel af.

1 like

Wil je specifiek deze doek of kan je bijv ook een bamboe stof doek kopen? Die zijn stevig maar dunner qua materiaal denk ik, dan maken die knopen wat minder uit

De Relay op Rotterdam Centraal heeft nog 2 stapels van het Sinterklaas boek van Charlotte Dematons. Heel blij mee dat ik hem ben tegengekomen, kan niet wachten om hem door te nemen met m’n zoontje!

4 likes

Bij de gehime tuin ook veel
https://www.instagram.com/p/CykzX_hoYeh/?igshid=MzRlODBiNWFlZA==

1 like

Ik knoop hem ook wel op mijn zij, dan begin ik niet met de doek/het labeltje in het midden op de borst,maar al wat naar de zijkant. En dan eindig ik in mijn rechterzijde. :smile: En mocht ik dan over hebben, dan lus ik hem er een keertje doorheen.

1 like

Die verhalenorkest boeken zijn ook echt prachtig. Ik heb deze, Doornroosje, en de Notenkraker. Echt een favoriet bij m’n peuter.

2 likes

Wat een slimme tip! Ik vind het soms zo’n gedoe met een baby die aan het wurmen om het labeltje goed in het midden te krijgen, maar in de zij kan natuurlijk ook!

2 likes

Alvast voor haar verjaardag over 2 maanden. Via Facebook voor 30 euro in super nette staat

13 likes

Vooral mn eigen kinder droom. Ik wilde altijd van dit soort dingen van dit merk maar mocht het nooit van mijn moeder.

En dit boek, dacht dat het misschien iets te gedetailleerd getekend zou zijn maar het valt goed in de smaak tot nu toe.

21 likes

Draagdoek van Pure Baby Love :smiling_face_with_three_hearts: heel veel zin om mijn mini lekker overal naartoe te dragen

25 likes

Ooooh deze is mooi! Ik moet me ook weer eens verdiepen in dat knopen, ik krijg het nog niet onder de knie haha :grimacing:

4 likes

Haha ik wilde vroeger ook altijd van die gipsen figuurtjes maken maar mijn moeder vond het ook maar niets.

Fast forward naar nu. Ik vind het nu zelf vreselijk al mijn dochter van die gipsen figuurtjes wil maken. Gelukkig heeft ze een vader die het wel heel leuk vindt.

(Mocht het niet zo goed lukken. Je hebt ook sets waarbij je de gips in een soort plastic plaat giet ipv zo’n rubber ding. Die hebben een groter succespercentage)

7 likes

een van de eerste baby aankopen 🫶

Mandje bij Zara en H&M zit ook vol, maar spotte deze op Vinted en was op slag verliefd

54 likes

Oh ja, beeldjes met klei gieten in een mal en dan beschilderen! Wist niet dat het nog bestond. Dat ga ik later zeker ook doen!!

3 likes

Ik heb het net gedaan, was gewoon water in een condoom in de vorm van een paard gieten en die poeder erbij doen. Heb het een uur op 40 graden in de oven gedaan en het paard is nu al klaar.

Heel makkelijk :joy: m’n moeder is een aansteller

23 likes

Ik maakte vroeger ook altijd kaarsen met mn vader. In een pan verschillende kleuren kaarsresten smelten en dan een voor een in vormen teruggieten zodat je mooie kleuren kreeg boven elkaar . Meermaals een plastic fles gebruikt die niet geschikt was waardoor de bodem eruit viel en overal heet kaarsvet heendroop.
Snap niet dat m’n vader daar zin in had want ook alle pannen komen onder. Wel hele goede herinneringen aan :smiling_face_with_three_hearts:

12 likes