Show je kinderaankopen #4

en @Autumn

^ dit is die plank die ik maanden geleden gekocht heb, de bevestiging zit daar ergens

en dit is de nieuwe grote wandplank met daarboven de kleine haha

De bevestiging van de grote:

Je moet er natuurlijk niet aan hangen, maar hij hangt wel vrij stevig

Blijft lastig om een kleur goed op de foto te krijgen :sweat_smile:

10 likes

Van de 3 voor €20 actie van bol.

9 likes

Leuk die actie van bol! Ook gelijk besteld, de tijger slaapt 2x, ook 1x als Sint cadeau voor m’n neefje.

4 likes

Is dit dan een uitzondering op die “korting op NLse boeken mag niet”?
Wel slim natuurlijk

1 like

Weet iemand tot wanneer deze actie loopt?

1 like

Ik vroeg me dat ook af. Heb geprobeerd het op te zoeken maar zover ik kan vinden zou dit ook niet mogen - tenzij het bij alle boekhandels geldt en dus niet alleen op bol. Ik ben benieuwd hoe ze dat geregeld hebben (of dat bol gewoon de boete pakt omdat die niet hoog genoeg is?)

1 like

Ik heb het niet helemaal uitgezocht maar er zijn best wat uitzonderingen op de regel waardoor je toch korting mag geven. Zo vallen bijv prentenboeken niet onder de wet, maar ook boeken die al een 2 aantal jaar zijn uitgebracht en al een jaar niet zijn ingekocht. Ik vermoed dat Bol zo deze selectie heeft gemaakt.

Of dat eerlijk is, is een tweede. Maar het is niet alsof je op elk boek deze korting krijgt, dus voor veel boeken “moet” je nog steeds naar de locale boekhandel (of iig de volle prijs betalen).

4 likes

Hmm, ik heb de selectie bekeken op bol en het lijkt mij niet dat deze onder de uitzonderingen valt. Het zijn wel prentenboeken maar met best veel tekst, en ook zeker geen boeken die al lang niet meer zijn ingekocht (want bijvoorbeeld sst de tijger slaapt is wel echt een populaire titel). Het zijn wel allemaal boeken van dezelfde uitgeverij, maar dan zou de actie dus ook moeten gelden bij andere aanbieders. Als ik een organisatie van boekhandels was, dan zou ik hier in ieder geval zeker een klacht over indienen bij het commissariaat van de media.

1 like

Maar denk je niet dat bol.com een legal team heeft die dit helemaal heeft uitgeplozen?

5 likes

Aan de ene kant: ja, dat zou je verwachten. Aan de andere kant: dit zou niet de eerste keer zijn dat ze net over de grens gaan met zoiets. Maar ik werk niet bij de uitgeverij of bij bol en ook niet bij het commissariaat dus ik weet het niet hè. Wie weet hebben ze wel gewoon melding gedaan en is het goedgekeurd. Ik weet alleen wel (door eerdere werkervaring) dat dit soort acties met boeken eigenlijk zelden tot nooit geoorloofd zijn

3 likes

Wel interessant, want je zou toch denken: meer boekverkoop = meer lezen (wat al vanaf het consultatiebureau erin wordt geramd) en dat is dus top. Maar het gaat dan denk ik meer om de verdiensten van Nederlandse schrijvers?

3 likes

Denk dat als je een lokale boekhandel wilt steunen je sowieso geen boeken op bol moet kopen.

3 likes

Cadeautje voor Sinterklaas. Hoef verder niks te kopen, weet nu al dat dit het beste cadeau zal zijn :sweat_smile:

23 likes

100% waar. Mijn kleuter kreeg een scheetkussen van mijn broer en dat is sinds de zomer haar favoriete speeltje

3 likes

Het is vooral bedoeld om het speelveld voor alle boekverkopers gelijk te houden. In de VS zie je dat bijna alleen de grote ketens kunnen overleven, en dat verder Amazon overheerst. In Nederland is dat veel minder het geval. Daarnaast zorgt de vaste boekenprijs er ook voor dat je veel verschillende soorten boeken kan kopen in Nederlandse boekhandels, en niet alleen de hardlopers. Zonder vaste boekenprijs zou er waarschijnlijk veel voorzichtiger ingekocht moeten worden, omdat je minder marge maakt op de goedlopende boeken en dus niet daarmee kan compenseren voor slechter lopende titels

5 likes

Zag ineens deze goede deal. Voor de feestdagen.

8 likes

3 nachtjes beekse bergen in april.

20 likes

10 likes

Mijn man vindt het een grote onzin aankoop dus als iemand nog even wil bevestigen dat je dit écht nodig hebt zou dat fijn zijn :joy:

16 likes

Hahaha! Als je hem ook in de maxicosi wil doen dan ideaal denk ik. Ik heb zoiets alleen dan in de vorm van een voetenzak. Maar zo’n wikkeldeken lijkt me ook ideaal, die kun je denk ik wat makkelijker ook als dekentje gebruiken bijvoorbeeld.

2 likes