Show je kinderaankopen #4

Ik ben ook eens een instagram-post tegengenkomen met de tip om de bordjes in de oven te steken om de geur te verwijderen. Weet alleen de details niet meer maar ik veronderstel niet te heet.

2 likes

Je hoeft trouwens niet per se kinderborden te hebben.
Het zal per kind verschillen maar hier is in 2,5 jaar pas 1 bord stuk gegaan en dat was vorige week en expres :sweat_smile:.
Bij hele kleintjes kan je het eten ook los op de tray leggen en bij iets groter kunnen ze van een normaal bordje eten.

Misschien een oplossing voor het zeepsopsmaakprobleem

7 likes

Ik heb een tijdje terug ook de zeepsmaak ervaring gehad. Echt een wonder dat mijn dochter haar eten altijd redelijk tot goed at… ik ben overgegaan naar hard plastic (zeg naar Mepal-achtig). Dat heeft tot nu toe nog niet zo’n smaak.

2 likes

Ik begin me af te vraag of er mis is met mijn smaak. Mijn kind eet al jaren van zo’n silicone bord en ik eet heel vaak zijn restjes op. Ik heb nog nooit iets geks geproefd. Bij ons gaat hij ook in de vaatwasser.

4 likes

Ik heb net alles uitgekookt maar ruik nog steeds zeep en soms ook ver weg eten (kerrie kruiden bijv.).
Misschien trekt het nog weg als het goed is afgekoeld?

Vind het echt zonde om alles te vervangen, heb een hele verzameling. Als iemand dé tip heeft, hoor ik het heel graag.

In azijn laten weken of iets met bakingpowder?

3 likes

Dat uitkoken was ook met azijn inderdaad (heel m’n huis stinkt nu).
Die andere optie kan ik nog proberen!

2 likes

Hier ook niet hoor. Wij spoelen wel eerst alles met koud water maar wassen gewoon af met dreft en regelmatig ook in de vaatwasser.

1 like

Het verschil zit hem ook in de kwaliteit/materiaal van de bordjes zelf heb ik gemerkt!! Het zeepsmaak effect vond ik heel erg bij de siliconenbordjes van de Wibra, minder tot niet bij die van Liewood

1 like

Bij mij is alles van Liewood en alles smaakt/ruikt naar zeep.

Misschien moeten we toch een onderzoek starten welk merk vaatwastabletten het beste is dan :sweat_smile:

Ik merk er tot nu toe ook niks van hoor. 1 bakje van zeeman is al vaak in de vaatwasser geweest en proef totaal geen zeep. En dat kwantum muizenbordje is nu 2x erin geweest en ook geen zeepsmaak. Maar goed misschien komt het nog, misschien niet :woman_shrugging:

1 like

Is dit misschien net zoals met koriander, sommigen proeven zeep sommigen niet :woman_shrugging:

8 likes

Haha vreemd al die verschillende ervaringen. Ik was sowieso klaar met dat spul dus heb alles weggetieft en ze eten nu van hard plastic peppa pig bordjes van de zeeman :crazy_face:

1 like

Nou hier ook van die dure siliconentroep gekocht toen die ook nog goed zou plakken aan de stokke tray. Nou dat laatste sowieso niet en het meurde en smaakte zo naar vaatwastabletten dat ik het na twee weken heb weggegooid.

Toen gewoon een setje ergens gekocht van porcelein/aardewerk en nog wat bamboo dingen (die volgens mij ook schadelijk zijn las ik pas).

Nu heeft hij echter sinds een paar maanden nieuwe rietjes. Van siliconen…
Ik had hier nog helemaal niet bij stil gestaan, tot ik een week geleden een slok nam, omdat hij me wilde laten proeven. Bah.

Er zit zeker wel verschil in tabletten, van die SUN en dreft dingen met drie vakjes met kleurtjes zijn veel sterker. Dat ruik ik dan ook al aan de gewone glazen en borden. Van die blokjes zijn dan beter, maar met siliconen nog niet te doen.

Wacht maar. Ik heb het vandaag weggedaan. We hadden het er vandaag thuis over en we kwamen tot de conclusie dat het gewoon zielig is dat je kind dan altijd eten met zeepsmaak eet.
We gaan morgen bij hema aardewerk bordjes kopen.

8 likes

16 likes

Het bouwt wel op ja. Maar wij wassen nu al minstens 2 maanden met die geurloze blokjes en de zeepgeur en -smaak is echt wel helemaal verdwenen nu. Gisteren nog even aan geroken en gelikt n.a.v. dit topic!

4 likes

Totaal ongevraagd advies, maar wij hebben thuis deze (taart) bordjes van Hema en zijn er heel content mee.
Ze zijn precies dezelfde vorm als de plastic ikea bordjes: dezelfde grootte en handig opstaand randje. Makkelijk te stapelen en passen bijv op de Stokke tray.
Je hebt ook andere kleurtjes.

5 likes

Is dit plastic of aardewerk?

2 likes

Aardewerk!

2 likes