Haha ik moet het ook nog gaan beleven.
Maar ik heb persoonlijk echt een hekel aan het dagelijks snijden van al die tomaten en we hebben ook vaak druiven. Dus ik hoop hiermee de blits te maken bij mijzelf en m’n kind haha.
Ik vind door de helft snijden geen probleem, maar in vieren wel irritant. En dat is wel nodig om verstikkingsgevaar te voorkomen Ik doe het ook met een mesje hoor, maar ik heb het al vaak overwogen als ik weer ‘even snel’ druiven ging snijden.
Oh welke zijn hier nog meer van? Ik ben deze namelijk zat
Wij hebben “Daar buiten loopt een schaap’. Dat is trouwens ook het enige slaapliedje wat er in staat. Andere liedjes zijn o.a. poesje mauw, hop hop paardje in galop, hoedje van papier en alle eendjes zwemmen in het water.
Zijn jullie nog wat van plan met de Dilling sale? Ik wil weer wat rompers inslaan, dit keer korte mouwen/mouwloos haha.
Mijn kids vinden dit boek en Daar buiten loopt een schaap zo leuk! Echt een aanrader, ook leuk dat er een cd bij zit. Daar worden mijn kids altijd lekker rustig van.
Ik heb dit keer niks nodig, vind het bijna jammer haha.
Ik hoop op nog een keer korting in het voorjaar. Dan ga ik weer voor mouwloze wol/zijde rompers en een wol/zijde shirt+legging als pyjama. Maar twijfel nu nog over de maat die ze in de lente en zomer heeft, dus stel de aankoop liever nog even uit.
Deze OXO producten heb ik ook, gebruik het al 3,5 jaar dagelijks. Zeker de doekjesdoos, wil nooit meer anders :).
Uiteraard Ik heb een paar favorieten in de volgende maat gekocht. Nog niet nodig maar omdat ik ook een persoonlijke korting had (bestelling tijdje terug was mis gegaan) scheelde het nu 50% op het totaalbedrag en dat wilde ik niet laten liggen.
Naast 4 rompers met korte mouwen
Dit is echt een heeeele mooie kleur. Boxpakje gebruiken we als pyjama.
Basic shirtje, fijne van deze is dat de romp lekker lang valt.
Broekje heeft ze al vanaf maat 56 . Nu vooral voor onder buitenspeelpak/onder een andere dunne legging/als pyjamabroekje. Al trekt mijn man haar deze bij elke gelegenheid zsm aan, echt fijn ding!
En voor mezelf een katoenen hemdje en wollen shirt met lange mouwen.
Welke maat raad je aan als je tussen twee maten in zit? (80 / 86)
Voor rompers en broekjes.
Dilling valt wel groot uit dus je zou prima voor de kleinere maat kunnen gaan.
Mijn zoon past zijn pakjes in maat 86 nog steeds (nu wel wat strak) en hij heeft nu 98. Maar maat 92 van dilling past hem perfect.
Boxpakjes voor mijn baby in maat 56 zitten losjes (wel op een comfortabele manier) terwijl ze verder echt 62 moet dragen van andere merken en dat is soms al aan ene krappe kant.
Dilling valt goot en ik denk dat 80 zeker nog goed zou moeten passen, maar afweging is of je dan niet 86 zou kopen zodat ze het lekker lang kan doordragen. Met het risico dat het echt te groot is.
Ik vind het met de grotere maten lastig om in te schatten omdat kindjes na een jaar minder snel groeien toch? Ik heb tot nu toe juist de grotere maat gekocht omdat ze er snel ingroeide en het zo toch lekker lang kon dragen.
Retour is overigens gratis dus je kan ook beide maten proberen en kijken wat je zelf vindt.
Ja, dat zeggen ze wel, maar dat verschilt ook wel weer per kind. Mijn dochter is echt weer lekker aan het doorgroeien dit tweede jaar, al gaat het wel iets langzamer natuurlijk. Ik heb het geluk dat ze de leeftijden bij de maten behoorlijk volgt ( 86/12-18 mnd, 92/1,5-2 jr), dus dat is wat makkelijker inschatten.
Jouw dochter is ook wel wat aan de lange kant toch?
Voordeel van kleren is wel dat ze er sowieso wel in groeien, haha.
Ik snap maten dus nooit zo goed. Mijn dochter is nu 79cm (dat is inderdaad de +1 lijn dus ook niet heel lang maar wel wat langer dan gemiddeld) en dat is dan maat 80 toch? Dat klopt opzich met wat ze draagt. Hema en Dilling zijn dan wat lang in 80 en kort in 74, Zeeman past ze maat 74 broeken makkelijk, merken die op jaar gaan draagt ze 1y/12-18 maanden. De hogere wiskunde van kinderkleding maten ga ik niet snappen vrees ik En wasbare luier zorgt er natuurlijk ook voor dat ze extra stof nodig heeft. Op de opvang draagt ze wegwerp en dan slungelt alles om haar heen.
Ja maten zijn super lastig en winkels doen ook maar wat want ik heb kleding in dezelfde maat die soms echt 5cm of meer verschilt in lengte. Sowieso is alles geënt op de totale lengte van een kind (of leeftijd), maar ik heb bijv het idee dat mijn kind een lange romp heeft en korte beentjes. Want met rompers zit ze in een grotere maat dan broeken. En haar truien zijn snel te kort bij de buik terwijl de mouwen dan wel nog prima kunnen.
Ik heb het ook opgegeven om te snappen
Het verschilt ook zo per merk en kledingstuk. Hema en Zeeman vallen hier echt klein. Hema leggings zijn de eerste kledingstukken waar ik een maat van omhoog ga.
Mijn dochter zit nu meestal in maat 92, maar ze heeft van Steiff een jurkje maat 80 dat goed past en een wollen vest van Name It in 74 dat nu pas krap begint te worden, terwijl ze een shirt daarvan in 86 echt niet meer past. Het lijkt inderdaad een mysterieuze vorm van wiskunde, haha.
Ik kijk trouwens nooit naar haar lengte (zelf meten lukt me niet), ga altijd van de kleding uit.
Z’n wollen boxpakje was in de normale was én de droger beland beter opletten met deze aankopen dus.
M’n vriend vindt dit net een pyjama van ‘The boy in the striped pyjama’

Die broek en dat truitje zijn zo lief!
Het jasje stinkt echt ontzettend naar huisdieren. Dus hii zit nu in de was op speciaal wolprogramma in de hoop dat het beter is anders gaat hij weg🫣
Wel net bij de Zoen voor gust de hvid slofjes gekocht. Ze hebben nu 15% korting op alles wat ze verkopen mochten mensen dat interessant vinden!