Show je kinderaankopen #4

Onze bijna 3 jarige kan al best uit de voeten met ‘gewone’ lego. En de oudste bouwde met ruim 4 al (met hulp hoor) hele Lego Friends sets. Denk dat ik in jouw situatie niet meer extra Duplo zou kopen.

3 likes

Wow! Respect voor deze haha. Ik vind hubelino ook heel leuk maar ook echt ingewikkeld om te bouwen, dus zo’n bouwwerk is het bij ons nog niet geworden.

Ik heb ook een vuilniszak vol heel oude (eind jaren 80) duplo gekocht via marktplaats als basis, en daarna aangevuld met wat specifieke sets. Bijvoorbeeld de kermis (10840) is hier heel populair, daar zitten veel blokken en onderdelen bij die ook uitnodigen tot open ended play vind ik

4 likes

Afhankelijk denk ik van het soort spel. Mijn 3-jarige vindt lego ook al leuk, maar dat doet hij samen met mij of mijn man. Duplo doet hij helemaal zelf en naast bouwen is het ook veel fantasiespel. Ik heb zelf vroeger nog de hele basisschooltijd regelmatig gespeeld met duplo :sweat_smile: maar had dan ook wel een veel jongere sibling

3 likes

Dank! Dan hou ik het voor nu bij wat we al hebben :grin:

Hier gingen ze rond 3 echt wel over op lego; maar ook dat kun je per kilo kopen :rofl::stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Is dat die met heel grote noppen, in vooral blauw, geel, rood en groen? Daar hebben wij een grote zak van gekregen en gek genoeg wordt daar niet zoveel mee gespeeld, itt de nieuwere generatie Duplo die we ook gekregen hebben. Ik overweeg die oude Duplo nu zelf weer weg te geven en een kilootje nieuwere via marktplaats te kopen :smile:

3 likes

Er is ook een kleiner duplo huis dat veel op marktplaats staat voor rond de 25 euro. Duplo familiehuis 10835. Ik denk dat wij die (laten) geven als ze 2 wordt en zelf nog blokken kopen via marktplaats. Hier is duplo ook een groot succes maar vooral stapelen en in die groene bak zitten vooral kleine steentjes. Zo’n knikkerbaan lijkt me ook echt leuk erbij.

De oude boerderij is hier trouwens ook favoriet en wordt veel mee gespeeld

Dingen door het gat gooien, autootjes naar binnen en naar buiten, dieren netjes op een rij in de boerderij, poppetjes door de ramen naar binnen. Deze is van mij geweest maar staat ook nog wel op marktplaats. En die molen moet altijd even aan gedraaid worden. Echt een leuk ding!

9 likes

Nog even snel wat vakantie outfitjes. Alledrie van Next.

7 likes

Eindelijk een step gekocht voor m’n 3-jarige zoontje.
Nu nog even een moment bedenken waarvoor ik dit zou kunnen geven. Jarig is hij al geweest en december duurt nog zolang.

Misschien toch maar zomaar dan?
Deed ik wel toen hij jonger was, maar nu hij zich meer bewust is van cadeaus geef ik grotere dingen eigenlijk niet meer zomaar.

5 likes

Hoezo niet? Is toch juist leuk om eens gewoon zonder reden een cadeau te geven (en te krijgen)?

3 likes

Eigenlijk wel hè… maar hij krijgt al best vaak zomaar wat. Lang leve de Action etc. :sweat_smile:

Ik kan ook niets anders bedenken dus denk inderdaad gewoon een leuke verrassing voor ‘m!

2 likes

Of gewoon ‘omdat ik zo blij met je ben’ of ‘omdat ik zo trots ben dat je mijn zoon bent’
Ik snap echt niet waarom cadeaus per sé altijd een grote aanleiding moeten hebben.

19 likes

Nee, dat is denk ik duplo primo! Jaren '80 duplo is gewoon hetzelfde als moderne duplo qua blokken, maar dan met alleen primaire kleuren. De poppetjes en dieren zien er wel anders uit

8 likes

Ik zet het meestal gewoon in huis zonder echt een aankondiging erbij en als m’n kind er dan iets over zegt zeg ik Oja leuk he, daar kun je lekker mee spelen en that’s it :sweat_smile: je hoeft er niet altijd iets van te maken toch

8 likes

Heb ‘m vanmiddag gegeven en kind helemaal blij. Leuk zo voor de zomer!

4 likes

:star_struck:
Ook een beetje omdat ik deze zelf vroeger niet had

IMG_1370

12 likes

Alles uit de sale van Play up. Alvast voor het najaar

7 likes

Zijn die ook van Hema?

4 likes

War leuk! Ik kan zelf wel meedoen, met mijn belabberde tekenkwaliteiten.

2 likes

Hoe heet het? Want dit lijkt me echt heel leuk voor onze kleuter!