Show je kinderaankopen #4

Waar/hoe bestel je deze shirtjes? Heeft ze een website of een Instagram?

4 likes

Ik heb een alert voor haar vinted haha. Weet niet of ik de link naar haar account mag delen maar anders staat hij sowieso ook in het verkooptopic.

1 like

Dit boek via vinted! Ooit bij de bieb een van deze serie een boek gekocht maar de rest is lastig te vinden.

1 like

Spelletje gekocht voor op vakantie, naar aanleiding van tips van het forum. Uno junior en halli galli junior heb ik op haar verlanglijstje gezet, die leken me ook echt leuk.

5 likes

Eerste herfstkleertjes voor de baby, was flink in de uitverkoop. Nu nog wat kleur erbij in de rest van de garderobe😅

Spelletje voor de peuter van de kringloop

7 likes

Omdat er in groep 4 huiswerk gegeven gaat worden en onze eettafel inferieur bevonden is. Beide van Ikea.

12 likes

Vinted aankopen, schoenen van pom d’api en romper en legging van tinycottons

10 likes

Was dit vroeger ook al?! Dit lijkt me zo vroeg, maar ik heb een slecht geheugen

1 like

Ik kan me alleen topo-toetsen en spreekbeurten herinneren van de basisschool. Heb ook geen idee wat het huiswerk gaat inhouden, maar kan me niet voorstellen dat het hele bakken zijn. We gaan het wel zien.

3 likes

Ik kan me ook alleen topo, spreekbeurten en boekbesprekingen herinneren. Oudste kreeg vanaf groep 3 huiswerk (2-4 stencils) maar dit verschilt echt per school.

1 like

Alles van de H&M met 15% korting.

9 likes

Van vroeger weet ik het niet, maar m’n zoontje heeft vanaf groep 3 al huiswerk. Elke week een mapje met 1 blaadje rekenen en 1 blaadje taal.

3 likes

Wow ik vind dit best wel bizar hoor. Of vindt hij het zelf leuk? Dat zal misschien nog wel op die leeftijd.
Maar meer het idee dat ze thuis (als ze nog zo jong zijn) ook nog iets móeten naast school, BSO etc.

3 likes

Het was altijd verplicht huiswerk, voor iedereen het zelfde of je het leuk vind of niet. Hij heeft net groep 4 afgerond en huiswerk wordt steeds meer. Nu in groep 5 hou ik m’n hart vast, haha.

3 likes

Huiswerk naast school is volgens mij best normaal. Zeker als ik het vergelijk met z’n nichten en neven (en hij heeft er veel) in dezelfde stad of andere steden. Ik ken eigenlijk geen schoolgaande kinderen die geen huiswerk hebben.

Reden van huiswerk is volgens mij zoveel mogelijk repeteren? Een check moment of je het begrijpt. Betrokkenheid van de ouders. Hier krijgen de ouders een seintje als het huiswerk 3x niet op tijd is gemaakt. Soms juist ook extra uitdaging voor de kids die dat nodig hebben.

3 likes

Herfst/winter kleding voor babyjongens vind ik zoveeeeel leuker dan lente/zomer. Mijn eerste najaars aankoopjes met de H&M member korting.

13 likes

Hier geen huiswerk (oudste gaat naar 4 komend jaar). Wel in groep 4 een boekbespreking en spreekbeurt. Maar zeker geen wekelijks terugkerende dingen.
Wel voor kinderen die bijv achterlopen, heb je van die dingen als “BOUW”, bij vermoeden dyslexie en dat soort interventies, die moet je ook thuis doen.

Ik zou het ook niet chill vinden, ze gaan 3 dagen naar de BSO en na de BSO is het eten en naar bed (want pas 1830 ofzo thuis)… vind kinderen van 6-7 daar dan echt wel jong voor :sweat_smile:

En idd. Op de middelbare school is zo’n dag heel anders. Dan gaan ze niet naar de BSO, zijn niet pas 19u thuis en zo wel, dan liggen ze niet 20u in bed haha

2 likes

Dit gaat niet helemaal op natuurlijk. Er zijn altijd dagen dat ze tot 15/16u les hebben, sommigen moeten nog nog een eind naar huis fietsen, eten, sporten. Het is niet ongebruikelijk dat ze ook pas (ruim) na 20u klaar zijn om te starten met hun huiswerk. Als docent weet ik dat veel leerlingen het soms erg moeilijk hebben met al hun maak- en leerwerk. Daarom geef ik ook bijna nooit huiswerk op, er wordt al zoveel van ze gevraagd. Dat geldt, vermoed ik, voor veel leeftijden.

9 likes

17 likes

Zo’n leuk ding. Als je hem duwt waggelt die en doet die kwaak kwaaaak😂

8 likes