Show je kinderaankopen #4

Ik vind het grappig dat ik dit zo vaak voorbij zie komen. Vind het er zo jaren ‘90 uitzien! Zoals die boekjes van Carry Slee vroeger?
Begrijp wel dat de thema’s die hierin besproken worden wel heel handig zijn. Mijn kind is nog niet oud genoeg maar denk dat ik ook ooit wel in deze fase kom haha!

1 like

Ik vind ze ook zo oldschool en lelijk maar tekstueel wel echt leuk geschreven. De kinderen vinden het top.

3 likes

Haha ik snap je helemaal. Het trok mij ook nooit.
Maar mijn dochter kent dit van de opvang en ze trok het bij de bieb altijd uit de bakken. Toen 2 boekjes bij Kruidvat gekocht,. En nu zijn we hier :sweat_smile:

Ik vind het persoonlijk tekstueel een van de leukste kinderboekjes, en het zijn altijd verhaaltjes met een vrij goede verhaallijn en een kop en een staart. Daar kan ik me bij bijv Dikkie Dik en Kikker wel eens aan storen, soms zo random en ineens afgelopen :stuck_out_tongue_winking_eye:

En met veel herkenbare elementen, denk dat Bobbi daarom zo resoneert bij kinderen. Denk aan: iets spannends doen en vallen, knuffel valt, mama zegt dat we naar huis gaan.

7 likes

Nou de moeder van Bobbi heeft wel een redelijke late 90’s / vroege 00’s look. Met bijvoorbeeld een driekwart legging en ballerina’s ofzo.

Maar de verhaaltjes passen heel goed bij de belevingswereld van peuters. Het leest in ieder geval fijn voor, soms heb je van die boekjes (vaak vertaalt) wat qua tekst voor geen meter loopt.

Edit: Maar even de boekenkast ingedoken

14 likes

Haha wat grappig dat jullie dezelfde ervaring hebben met Bobbi. Eerst vond ik het ook suffig, maar love Bobbi nu :purple_heart:

6 likes

Ik ben echt van de boycot bobbi club. Echt vreselijke boeken met dat lelijke comic sans lettertype ook. Kan het niet aan.

15 likes

Was jij ook niet van het anti-Dikkie Dik comité of verwar ik je met een andere forummer? :grin:

4 likes

Dat was ik zeker. Die boeken gaan echt nergens over en ben geen katten mens. Geef mij maar boer boris of coco ofzo.

7 likes

+1 op zowel Bobbi als Dikkie Dik. En De Neehoorn vind ik ook echt heel stom.

1 like

Haha ik snap je volledig maar ik vind het toch wel heel handige boekjes. Ik ben ook van de anti-Dikkie Dik (behalve de film) maar Bobbi heeft ten minste nog een verhaal. Ik wil ook alleen de boekjes die handig zijn, zoals naar de tandarts of naar school, want mijn kind vindt onbekende dingen heel eng. Ik vind ze zelf ook niet zo lekker lezen.

Een boek met leuke illustraties en een leuk verhaal dat compleet kut leest: Onze Octopus van Peter Bentley. Mijn kind is er echt gek op en er zijn weken geweest dat hij het elke avond koos, maar in het Engels is het al kut geschreven en de vertaling is nog veel erger. Maar echt een afrader vind ik.

1 like

Ik vind Bobbi boeken echt het peuter equivalent van chicklit. Leest lekker weg maar daar is dan ook alles mee gezegd

Als je houdt van lekker lopende, rijmende verhalen zou ik ook zeker Boer Boris gaan lezen, veel leuker vormgegeven

2 likes

Yesss :raised_hands:t2:
Ze komen er hier niet in.
Ik snap de populariteit wel hoor, maar naar mijn idee zijn er zoveel leukere boeken met ook dit soort onderwerpen.

2 likes

ZARA

23 likes

Ja de neehoorn heb ik ook van de bieb geleend een keer. Er zijn nog meer van dezelfde serie met de vechtende eekhoorns en de leeuw en de muis. Ook vreselijk zijn die. Maar dat komt omdat die tekst vertaald is en zo moeilijk leest en rijmt.

1 like

Wij hebben van de bibliotheek altijd Karel. Vindt mijn zoontje echt geweldig. Karel naar de bibliotheek, gaat naar school, is jarig, gaat op het potje, in de zomer, in de winter, wordt grote broer. Hij maakt van alles mee wat je kind ook kan meemaken. Vind het leuker dan Bobbi!

@Ludo oh jaaa, die Dikie Dik, vreselijk. Zoveel mensen vinden het een leuk boek, maar die verhalen slaan echt nergens op vind ik haha. Vind het altijd heel random.

1 like

Haha wij hebben een buggy boekje van Dikkie dik (klein boekje met zo’n lintje eraan) dat heet ‘dikkie dik zegt miauw’, al zo’n nietszeggende titel. Dan zegt het lammetje beh, en Dikkie dik zegt miauw, de hond zegt waf wat, Dikkie dik zegt miauw, en zo nog wat dieren. En dan ‘de beer zegt niets, en Dikkie dik zegt welterusten beer!’ echt zo random vanuit het niets. Hij leest wel makkelijk en snel voor voor onze baby, dus ik lees hem wel vaak en maak er dan wel iets van, maar het gaat inderdaad helemaal nergens over haha

2 likes

Oohhhja maar dat zijn meestal van die boekjes voor baby’s waarbij ze dan dieren en/of geluiden leren (her)kennen. Ik verzon er dan altijd zelf gewoon wat verhaaltjes bij haha!

De Neehoorn is echt vreselijk. Helemaal om voor te lezen.

2 likes

Ik dacht dus dat dit helemaal leuk was, maar wat een gaar boek is dat?! En dik ook. Rare eenhoorn.

Mijn dochter wil bij de bieb altijd van die Saar boekjes, of zoekboeken van Rik. Ook vreselijk. Ik kies zelf dan ook altijd een prentenboek, maar mag blij zijn als ik die 1x mag voorlezen in de leenperiode.

2 likes

Haha ja, de simpelste en saaiste boekjes worden altijd het vaakst gelezen. Neinhorn (wij hebben hem in het Duits) is bij ons ook populair, maar ik snap de hype ook niet helemaal. En allemaal mooie boeken van Charlotte Dematona of Mark Janssen liggen te verstoffen :stuck_out_tongue:

3 likes