2x per jaar switchen we haar kast van zomer naar winter en omgekeerd (ander seizoen kleren gaan dan bovenin)
Dan doen we meteen ook grote schoonmaak: wat is er te klein, waar grijpt ze nooit naar en wat vindt ze niet meer mooi?
Zo krijg ik een goed beeld van wat ze leuk vindt.
Van de kleren waar ze niet naar grijpt vraag ik dan waarom; vaak is dit het soort stof, de fit, de kleur… kledij met die kenmerken koop ik dan niet meer.
We gaan regelmatig naar de stad en dan kiest ze soms zelf wat uit. Ze eet wel graag wafels op het terras en dan gaan we mensen kijken en onthoud ik ook welke andere meisjes hun stijl ze leuk vindt en wat net niet. Echt shoppen doet ze niet graag dus voor de grote aankopen als ze bvb een nieuwe maat heeft bestel ik online.
Ik probeer dus vooral goed te luisteren en kijken naar wat ze mooi vindt, af en toe “speelt” ze met haar kleren en maken we nieuwe looks en dan doet ze modeshow voor haar broertje en papa
(Er zijn ook periodes dat het haar geen ruk kan schelen hoe ze erbij loopt, dat is ook oké natuurlijk - ze blijft een kind.)