Show je kinderaankopen #4

Heel herkenbaar. En die van ons krijgt het dus inmiddels allemaal zelf weer uit. Ergens fijn dat ze zo’n eigen mening hebben en die durven te uiten natuurlijk. En voor zichzelf op komen eigenlijk. Maar ook wel jammer van sommige leuke dingen in de kast. De oudste kon ik daar nog wel in peilen (maar ook wel eens dingen terug naar de winkel gebracht toen ze 2,5 was die ze echt niet leuk vond) maar de middelste totaal niet. Tis een lekkere peuterpuber zullen we maar zeggen.

Maar wel een hele lieve, die zo graag knuffelt en samen boekjes leest. Dus toen ik net na mijn werkafspraak naar de auto liep en langs de boekenwinkel liep heb ik deze voor der meegenomen…

Hopelijk mag ik deze de komende tijd voorlezen savonds, want beer moet nodig poepen kan ik inmiddels dromen (wel een leuke trouwens). En het konijn dat nee zei ook.

7 likes

Klopt, ik heb mijn zus er al voot gewaarschuwd toen ze zei dat ze een tas met de naam van haar kind wilde. We hebben er niks op gezet, maar bedankt voor de waarschuwing.

Dat boek vindt mijn oudste echt geweldig. Ik heb hem een paar keer van de bieb geleend, de rest wilde hij dan niet eens meer aankijken :face_with_hand_over_mouth:

3 likes

Haha ojee. Mijn zoontje van bijna 2 heeft nu al een hele sterke mening over sokken. Hij wil altijd van die happysocks aan van David Bowie in de meest hysterische kleuren. Ik ben bang dat dat over een tijd dus ook met kleding zo is haha.

8 likes

Het ‘vervolg’ hierop is ook heel leuk: ‘het prinsesje zonder stank’

1 like

Oeh die heb ik net even opgezocht, ziet er ook leuk uit! Die hadden ze bij ons niet staan haha. Misschien nog even vragen of ze die willen bestellen voor de oudste :stuck_out_tongue: Boeken zijn echt mijn zwakke plek als het op de kinderen aankomt hoor. En ze genieten er allebei ook zo van. Gelukkig zijn we lid van de bieb, maar het is ook leuk zelf eea te hebben. En dit soort prentenboeken moet ik bij ons ook altijd reserveren en dan moeten ze uit een andere vestiging komen.

@anon50301661 hahahahahahahahha. Geweldig.

1 like

Eerste grote aankopen, wow!

16 likes

Eigenlijk meer een aankoop voor mijzelf. Ik twijfelde al maanden, vond het eigenlijk te duur, maar nu met een kortingscode toch gedaan.

15 likes

Oh prachtig! Ik zit ook al maanden te twijfelen vanwege de kosten. Was het een algemene kortingscode?

1 like

Ja 15% met code 9maanden

Wat heb je gekocht? De beer, de jurk, het bed of de klamboe of de hele set. Ik ben in de war van de foto haha

27 likes

Ik gok de geboorte beer.

2 likes

Hahaha oh sorry! Ja de birth beer! Een beer met lengte en gewicht van het kind bij de geboorte!

2 likes

@Karl_Lagerfeld geen idee waarom ik zo lang heb getwijfeld over dit ding, maar bedankt voor het zetje wat ik blijkbaar nodig had om het te bestellen. Het is bij alle drie een grote hit. Licht genoeg voor de baby om vast te pakken en naar zijn mond te brengen. En de meiden vinden het ook een geweldig ding, om die dingen te trekken of dat ene knopje naar een ander gaatje te zetten. En omdat het vd baby is, minder ruzie erover wie mag want dan zeg ik gewoon “het is speelgoed van baby he, hij wil het terug!” :joy:

3 likes

Ik heb die! En ze zijn heel mooi ik het echt :heart_eyes: (en mijne is maar een heel klein beertje van 1kg maar het klopt op de gram nauwkeurig!)

3 likes

Hoe weet iedereen de lengte van zijn baby bij geboorte?
Ons werd verteld dat ze dat tegenwoordig niet meer meten omdat ze dan de beentjes helemaal moeten strekken en dat eigenlijk niet goed is omdat ze nog niet helemaal “uitgevouwen” zijn. Ik heb dus geen idee van de lengte.

3 likes

Ze hebben bij ons voorzichtig gemeten en een schatting gemaakt.
Na een aantal dagen hebben we thuis wel gewoon kunnen meten met de verloskundige

1 like

Bij de jongste is het ook niet gemeten, oudste wel.

Bij ons heeft niemand iets gemeten of geschat. Vind dat soms wel jammer, want ze was echt heel klein en groeide daarna heel hard, maar hoe veel weet ik dus niet.

Jammer is dat hè, je wil toch graag weten hoe klein je baby dan precies was. Bij ons is hij aan het einde van de kraamweek door de kraamhulp gemeten, maar wij moesten er ook steeds om vragen omdat ze het vergat. Het is niet meer zo standaard denk ik.

Ik zou denk ik niet zo gauw zo’n geboortebeer aanschaffen maar het idee is wel mooi. Ik probeer me nog regelmatig een voorstelling te maken van hoe klein mijn baby precies was (ook omdat ik hem na de geboorte niet direct kon vasthouden, pas na 8 uur en toen zat hij aan allerlei slangetjes en draadjes).

4 likes