Show je kinderaankopen #4

H&M en Zara sale items, deels voor zoontje nu, deels voor de winter en deels voor de baby.

2 likes

Ik zat te wachten op sale dus nu deze ingekocht :smiling_face_with_three_hearts:
Hoop dat ie past als eerste pakje

41 likes

Wat lief met die pinguïns :heart_eyes:

2 likes

Zo lief! Ik heb een broekje en mutsje met deze print ook als eerste pakje. Ben er helemaal verliefd op haha :heart_eyes:

3 likes

Deze droeg ze een jaar geleden ook, dus vind het wel leuk om ze nu weer te hebben. Zo lekker in deze hitte ook. Om te slapen of gewoon overdag.

10 likes

Dat broekje en rompertje met hartjes was een van de eerste dingen die mijn dochtertje een paar weken geleden aan had in het ziekenhuis en het is zooo schattig!

4 likes

Ik heb de egel- en konijnenvariant hiervan, zooo schattig :smiling_face_with_three_hearts:

7 likes

Alvast voor het najaar voor de middelste

Voor de baby

2 likes

@Feather heb jij nog bij Dilling besteld? Ben zelf nog in twijfel wat te doen haha, merinowollen rompers voor als ze net geboren is kopen (eind augustus/begin september) of toch vast wat grotere maten voor de koudere maanden haha

Ik ben @Feather niet, maar vind zelf de wollen romper een topper voor het hele jaar. En zeker voor de newborn fase en de tanden-kwijl fase omdat wollen rompers veel minder nat worden/blijven dan katoenen rompers bij melk spugen en kwijlen, en veel minder snel stinken (van bijv melk) —> minder huidirritatie van natte romper, minder kledingwissels.
En ze gaan over het algemeen makkelijker aan, want heerlijke stretch :star_struck:

Edit aanvulling: en merinowol is dus niet alleen voor de winter, kan ook goed in de zomer. Volgens mij heeft Dilling daar ook uitleg over op de website. En anders kan je een wol/zijde mix nemen, dat is wat dunner en luchtiger.

4 likes

Ja wat @kaasvlinder zegt! Ik vind het ook fijn dat wol niet snel te warm of te koud is voor je baby. Zou voor een newborn de overslagrompers bestellen en ik denk dan met lange mouwen maar ik heb zelf een winterbaby dus vind dat lastig adviseren. Dilling valt wel heel groot, mijn baby droeg maat 56 pas vanaf 2 maanden oid.

3 likes

Dankjewel en jij ook @Kaasvlinder!

Mijn zus raadde juist aan om gewoon lekker alvast maat 68 te kopen, maar dan kan ik beter voor 56 en 62 gaan lijkt me? :sweat_smile:

1 like

Als je voor de winter lange mouwen wilt zou ik voor 62 maximaal gaan. Mijn baby draagt nu Dilling rompers met korte mouwen in maat 62 en dat past zelfs nog makkelijk over haar wasbare luier heen. Ze is nu bijna 7 maanden en denk al ruim over de 70cm heen, andere kleding draagt ze net maat 68.

4 likes

Ga ik toch maar gewoon voor 56 eerst, als dat zo lang meekan lijkt me dat al goed haha. Dankjewel!

2 likes

7 likes

Lievelings pakje, waar ik nu de laatste maat van heb gekocht :cry:

En alvast voorbereiding op de winter :sweat_smile:

3 likes

Weet iemand hier toevallig hoe die Dilling bivakmutsjes vallen qua maat? En wat het verschil is tussen die met streepjes en die andere @Memento_mori ik zie ze bij jou toevallig ook allebei

1 like

Die met streepjes is dunner dan die andere. Vorig jaar had ik alleen de dunne variant en die zat vrij ruim. Op de site staat welke hoofdomtrek bij welke maat hoort.

1 like

Vorig jaar had ik dezelfde vraag hier gesteld over de mutsjes. Uiteindelijk zelf de 62 gekozen (de streepjes variant) nadat hier een aantal zeiden dat ze groot vielen. Ze was 9-12 maanden toen ze die droeg. Ze is nu 16 maanden en ik denk dat ze hem deze winter ook nog op kan, hij zit erg ruim.

Ik vond hem voor het echte koude (< -3 graden) weer wel net te koud.

3 likes

Misschien moet ik Dilling toch eens proberen dan :sweat_smile: M’n dochter draagt nu maat 68. Als ik voor nu/de zomer iets wil kopen, welke maat raden jullie dan aan?

3 likes