Show je kinderaankopen #4

Weet iemand hier toevallig hoe die Dilling bivakmutsjes vallen qua maat? En wat het verschil is tussen die met streepjes en die andere @Memento_mori ik zie ze bij jou toevallig ook allebei

1 like

Die met streepjes is dunner dan die andere. Vorig jaar had ik alleen de dunne variant en die zat vrij ruim. Op de site staat welke hoofdomtrek bij welke maat hoort.

1 like

Vorig jaar had ik dezelfde vraag hier gesteld over de mutsjes. Uiteindelijk zelf de 62 gekozen (de streepjes variant) nadat hier een aantal zeiden dat ze groot vielen. Ze was 9-12 maanden toen ze die droeg. Ze is nu 16 maanden en ik denk dat ze hem deze winter ook nog op kan, hij zit erg ruim.

Ik vond hem voor het echte koude (< -3 graden) weer wel net te koud.

3 likes

Misschien moet ik Dilling toch eens proberen dan :sweat_smile: M’n dochter draagt nu maat 68. Als ik voor nu/de zomer iets wil kopen, welke maat raden jullie dan aan?

3 likes

68, kan ze dan sowieso nog aan tm maat 74!

2 likes

Ja 68!

2 likes

Je kunt ook een slabbetje omdoen natuurlijk.
Deze problemen zijn mij totaal onbekend terwijl mijn kind alleen katoen draagt en flink knoeide en opgaf met drinken en ook lekker kwijlde.

Ik durf ook geen wollen rompers aan te doen ivm jeuk. Ik kan zelf nog niet eens kasjmier verdragen op de blote huid.

5 likes

Hier helaas bij beide kinderen er last van. Een slabbetje werkt niet goed. Dat blijft warm en vochtig, waardoor de plekken alleen maar erger worden. We hebben al hormoonzalf gekregen van de huisarts, maar als we kunnen voorkomen dat we dat nodig hebben zou het wel fijn zijn. Bij m’n zoontje was dat uiteindelijk het enige dat hielp, maar heb ik nooit wol geprobeerd. Heb al een kasjmieren dekentje, en die is heel fijn!

2 likes

Oh wat rot, hoop dat wol wel helpt. En als ze er tegen kunnen, is wol wel heel fijn denk ik. En een kasjmieren dekentje :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes: Wil ik ook wel, haha. Mijn dochtertje heeft wel een gehaakte deken van alpacawol, die is ook heerlijk zacht (maar prikt mij alsnog in mijn gezicht).

Ik wisselde het slabbetje wel na elk flesje trouwens. Gingen er heel wat doorheen op een dag.

2 likes

Haha Ja was mn duurste aankoop voor baby 2. Kon het verantwoorden wat de rest hadden we al :laughing: Ik vind wol zelf ook al snel prikken, maar bij kasjmier gelukkig geen last van.
Ze krijgt hier bv, en het is meer het kwijlen dan spugen. Als we elk uur een ander slabbetje zouden omdoen, zou dat misschien wel helpen ja, maar dat vind ik iets teveel gedoe / was geven. :grimacing:

Om toch maar on topic te blijven… een week planner van Thuis bij Muis, na tip van hier.

5 likes

Opvang tasje voor de baby.

18 likes

Dit tasje met 70% korting.

5 likes

Ik heb dit aan mn vriend verkocht als “aankoop voor de kinderen”, maar ik ben er ook vrij blij mee:

37 likes

Nog een goede 2e handsdeal kunnen scoren? :blush:

3 likes

Ja, heel blij mee! Volgens mij een goede koop. Je weet het natuurlijk nooit 100% zeker, maar kwam betrouwbaar over, papieren compleet en ook rapport van de fietsenmaker lijkt goed.
Dus ik heb nu al helemaal zin om straks de kinderen op te halen haha

4 likes

Het keukentje is voor het kindje van een vriendin. Heb zo ongeveer de halve baby uitzet gekregen/mogen lenen en ze wilde er zelf echt niks voor terug. Dan maar op deze manier voor haar kindje

20 likes

nieuwe collectie van de wibra

27 likes

Duplo 2+1 bij de Kruidvat dus even wat extra’s gekocht voor m’n ineens grote Duplo liefhebber!

15 likes

Super leuk! Die moet ik ook hebben :heart_eyes:

2 likes

Ze hadden hem ook nog in het babyroze!

2 likes