Echt? Zou je een lijstje kunnen schrijven met wat je gebruikt en welke merken?
Kobo Libra 2.
Uiteindelijk heb ik dat na 3/4 jaar bij alle e-readers, ze lopen vast. Totdat hij een paar keer per dag vastloopt. En dan is het weer tijd voor een nieuwe.
En ik lees heel veel dus miste het echt dat ik vanmorgen niet kon lezen omdat hij vastliep!
Ik heb sinds gisteren de witte versie. Leest heel fijn.
Mijn oude kobo is ouder dan 6 jaar maar trekt nu soms ineens de batterij helemaal leeg
Ik heb nu de Libra (1) en de grootte is perfect en ik gebruik de knoppen vaak. Dus toch maar weer de Libra ipv de aura
Wauw 6 jaar! Dat hebben ze bij mij nooit gehaald.
Ik vind 3/4 jaar best kort eigenlijk juist!
Ik heb de aller eerste kobo glo nog uit 2012 denk ik zoiets. Nu ben ik ook (helaas) geen super actieve lezer meer hoor…
Mijn moeder haar ereader was zelfs nog ouder en had nog geen verlichting haha & die ook 2 jaar geleden een nieuw e reader van ons gekregen. Zij is wel een fanatieke lezer
Bij mij gaan ze tot nu toe altijd stuk nog net binnen de garantie. En dan krijg ik dus een nieuwe of m’n geld retour. Best slecht.
Ow joh wat bizar, ik ben helemaal verbaasd. Ik was echt in de veronderstelling dat die onverwoestbaar waren. Wat gaat er dan bv kapot?
Ik weet het niet zo heel goed meer want ik was het zo zat dat ik zo’n 6 jaar op de iPad heb gelezen. Nu heb ik de gok weer gewaagd en in december een e-reader gekocht.
Maar van wat ik me kan herinneren was het de laatste keer zo dat als ik een bladzijde omsloeg hij helemaal versprong naar tientallen pagina’s verder en dan was ik steeds aan het bladeren en zoeken waar ik gebleven was.
Ik heb ook die Kobo Glo maar dan sinds 2015 en hij doet het nog prima! Misschien minder functies/knoppen, daardoor minder snel kapot?
Misschien kwamen ze erachter dat ze onverwoestbaar waren en sindsdien maken ze ze expres wat kwetsbaarder.
Ik heb ook een Kindle uit 2016 en die doet het nog heel goed. Het zal niet alle nieuwe features hebben van de huidige ereaders maar die heb ik niet nodig.
Ik had tot voor kort nog een kobo touch. (Geplet in de tas van mijn dochter = scherm stuk) Uit 2011. Dus ze doen het tussen het vastlopen nog wel. Maar ik kan daar niet tegen, ik wil lezen wanneer ik wil!
Dus mijn huidige Libra is dan reserve voor mijn dochter / man. Die leest alleen op vakantie
@ZusjevanJoost oh ja dat herken ik ook! Lees je door en denk je, Heu? Ik mis een stuk en dan ben je 10 bladzijden verder!
Maar ik blijf toch kobo fan vanwege kobo plus.
Nee niets doet het dan meer. Resetten, harde reset, aan de oplader leggen werkt ook niet. Hij reageert dan nergens meer op. Meestal na een paar uur lukt het dan weer.
en andere Kindle gebruikers; ik twijfel heel erg om over te stappen op een Kobo vanwege Kobo plus. Weten jullie voor de Kindle alternatieven als Kobo plus? Ik weet dat die van Kindle alleen voor US en UK beschikbaar is.
Ik had vroeger een tolino en die was zo fijn omdat je op de achterkant kon tikken om te bladeren. Van m’n kobo krijg ik handkramp en een popsocket plakt niet op die ribbelige achterkant.
Naar aanleiding van forumergernissen:
Ik heb dit gekocht en jullie moeten het hebben! Het is echt fantastisch en de hype op dit moment. No spon!!
Kijken of je het met een saai oma-artikel van de intertoys ook voor elkaar krijgt
Dit gaan sowieso allemaal mensen kopen die gemiddeld 1 keer per 5 jaar een puzzel leggen.
Edit: €20 voor 6 plastic schaaltjes die je kan stapelen. Groundbreaking.
Mijn kobo aura doet het ook nog goed, al sinds 2014 (zonder hoesje zomaar in elke tas, wat een goed ding!)
Vind dat er niet zo veel grote dingen zijn verbeterd in de nieuwe modellen, zou een nieuwe anders best willen kopen maar alles kan er gewoon nog op!
That’s me! Maar ja je moet toch wat met je geld als je stopt met roken…