Om hier op terug te komen: ik heb hem inmiddels een dikke week, bijna dagelijks gebruikt en ben wel echt tevreden. Het duurde wel even voordat ik de juiste techniek had gevonden maar als je dat eenmaal door hebt gaat het zo ongeveer vanzelf. Het is alleen, naar mijn mening echt niet sneller dan een stijltang terwijl ik best dun haar heb. Maar je krijgt er wel meer volume mee tov een stijltang en je kunt inderdaad een blowout effect maken mits je haar wat langer is. Mijn haar is er, denk ik, net iets te kort voor (schouderlengte met redelijk wat lagen), want ik haal net de “draai” niet of het wordt een soort van Sidonia kapsel, terwijl het met de Shark wel makkelijk lukt.
En inderdaad om 7 uur 's ochtends zo’n kabaal aan je hoofd is niet zo motiverend dus dat die Tymo geen geluid maakt is wel echt een groot voordeel én mijn haar pluist nagenoeg niet terwijl dat met de Shark door de luchtstroom wel gebeurd.
Dus al met al vind ik het wel echt de aanschaf waard al denk ik niet dat je zo’n borstel echt met een Dyson of Shark kan vergelijken want het blijven natuurlijk wel twee compleet verschillende apparaten. Zeker als je bij die laatste twee de ronde borstel vaak gebruikt een verwarmde ronde borstel zoals de Amika Blouwout babe thermal brush wellicht beter, maar die trekt bij mij best wel wat haren uit ookal gebruik ik hem gewoon op de goeie manier en dat is bij de Tymo dan weer niet het geval