Show je laatste aankopen #11

Hoe kan het zijn dat Shein kleding zomaar past, maar shoppen op Vinted een probleem is?

En nee, “laat ieder lekker z’n gang gaan”, de wereld staat in brand en mensen zoals jij gooien met hun overconsumptie nog lekker wat olie op het vuur.

13 likes

Deze logica gaat op voor bijna alles wat je koopt. Als je bij een winkel die 2xl produceert in 2xl past, pas je de volgende keer hoogstwaarschijnlijk ook in die maat in een soortgelijk kledingstuk. Zelfde als dat je als je weet dat je maat 2xl draagt bij dat merk ook gewoon een vinted alert op dat merk en die maat kan instellen. Er is echt nul excuus voor shoppen bij Shein, behalve dat het je gewoon niet genoeg kan schelen

28 likes

En vintage winkels dan? Kilostores, episode en vele andere hebben echt veel kleurrijke kleding in allerlei maten. En maten zeggen ook niks, elke pasvorm is weer anders.

3 likes

Nee toch? Shein heeft zoveel merken met allemaal andere maatvoeringen

6 likes

Shein staat ook echt bekend om de gaarste aziatische maatvoering ever dus snap dit hele argument ook niet eens :joy::joy::joy:

29 likes

Ik zeg dan ook niet dat h&m je alternatief is. Het zijn echt gouden dagen voor de plus sizers? En juist ethische merken hebben vaak een ruimere matenrange die ook nog wens betrouwbaar is.

@Sedana het toverwoord is ‘net wat ander model’. En ook dan denk ik: leer je lijf kennen, meet je centimeters en kijk kritisch naar de pasvorm van wat je koopt. Ik heb echt alle maten tussen 40 en 50 gehad en nooit ook maar een dag in Shein gelopen.

11 likes

Ja maar dat is toch gewoon kleding? Een A-lijn jurk past bij mij ook anders dan een recht model, ook van hetzelfde merk. Ga naar de winkel en pas gewoon of ontdek een beetje wat voor je werkt.

Op mijn zwaarste had ik maat 58 en zelfs toen heb ik nooit bij Shein besteld. Dat is een kulargument.

2 likes

Wat?

13 likes

Hier zitten meerdere merken tussen waar ik graag shop. Veel van deze merken zijn schreeuwend duur dus ik heb alerts aanstaan op mijn maat op vinted. Daarnaast zijn merken als Ganni met giga kortingen te vinden op outletwebsites. En niet fair, maar mijn standaard voor spijkerbroeken: abercrombie & american eagle. Op de kleurrijke tour: merken als Hanifa en Kai Collective. Vergeet daarnaast winkels als Hema en Zeeman niet. Ook brede maatrange, mega betaalbaar.

@mevrwillem is maar hoe je kijkt. Halfvol of halfleeg. Ik ben al sinds ik tiener ben altijd > maat 44 geweest en kan tegenwoordig echt alles wat ik wil wel vinden en dan gaat de matenrange na de mijne nog wel een tijdje door.

7 likes

Dit is gewoon zo toch, er is zoveel keuze. Niet zoveel als in reguliere maten, maar dat zegt meer iets over de belachelijke hoeveelheid keuze die daarin is.

3 likes

Ik draag buiten basics zelden zwart. Qua vinted, sla je zoekopdracht op en refresh dagelijks. Heb trouwens ook een heel leuk en kleurrijk huis, waar ik zelden wat nieuws voor koop.

2 likes

@Electric je koopt wel echt buitensporig veel en ik heb me al zo vaak afgevraagd hoeveel kleding en decoratie je in godsnaam kan hebben. Ik vind het ook heel raar dat je overconsumptie probeert te rechtvaardigen met een persoonlijk trauma. Je kan perfect kleurrijke kleding kopen en jezelf uitdrukken zonder daarvoor grote hoeveelheden (goedkope) kleding te kopen, ik denk dat andere forummers dat wel voldoende hebben aangetoond inmiddels. Dit koopgedrag lijkt me geen gezonde manier van traumaverwerking én je raakt er ook nog eens een heleboel andere mensen mee.

Trouwens, je mag natuurlijk blijven posten wat je koopt, maar mensen mogen daar ook kritiek op leveren. Zo werkt een forum namelijk.

34 likes

Oh ik vraag je niet om te openbaren wat je trauma precies inhoudt en hoe je ermee omgaat maar dit is hoe ik je voorgaande posts interpreteer.

4 likes

Het feit dat er kritiek komt op posts in het ‘Show je aankopen topic’ vind ik wel next level. Op dit tempo kunnen we beter het hele forum opdoeken. Dit topic is er voor aankopen, net zoals dat ik niet in zwanger/kind mensen ga lastig vallen met de ecologische voetdruk van kinderen. Er is een plaats en tijd voor alles mensen! Maar op één forummer zeiken gaat het probleem niet keren.

Edit en op deze wijze met deze manier van communiceren wordt het doel van minder consumptie ook niet behaald denk ik zo. Deze forummer post het toevallig. Velen zitten niet eens op dit forum. We zijn hier al linkser dan de gemiddelde populatie :joy:

70 likes

Meid, lezen lukt je niet zo goed hè? :joy: Ik koop decoratie tweedehands, vintage liefst.

Hier mijn laatste aankopen, want dat is ontopic:

Glazen bijzetttafeltje met poot in chrome. Staat kil op deze vreselijke tegelvloer, maar ik ben van plan om te verhuizen naar een woning met parket dus daar gaat 'ie prachtig staan.
Eend is ook recent, was ik al lang naar op zoek.

Stond ook al even op de wishlist: een vintage wekker! Junghans is overigens ook vrij waardevol, dus goeie vondst.

En zes keer deze, van Arcopal.

Edit: allemaal tweedehands, mocht dat nog niet duidelijk zijn.

34 likes

Nee dat begrijp ik, niks in mijn post is vervaardigd uit plastic en vlambaar natuurlijk :pray:

13 likes

wat een heerlijke roasts allemaal :heart::smiling_face_with_three_hearts:

15 likes

Love it allemaal, kan die eend open of zie ik dat verkeerd?

3 likes

Je kunt het ook omkeren, waarom zou je zo graag pronken met zulk exorbitant koopgedrag en waarom zou je dat willen vrijstellen van kritiek op een forum waar elke andere vorm van bizar gedrag ook tot gesprek leidt.

28 likes

Yes, handig om verloren troepjes in op te bergen.

7 likes