Show je laatste aankopen #11

Ik draag buiten basics zelden zwart. Qua vinted, sla je zoekopdracht op en refresh dagelijks. Heb trouwens ook een heel leuk en kleurrijk huis, waar ik zelden wat nieuws voor koop.

2 likes

@Electric je koopt wel echt buitensporig veel en ik heb me al zo vaak afgevraagd hoeveel kleding en decoratie je in godsnaam kan hebben. Ik vind het ook heel raar dat je overconsumptie probeert te rechtvaardigen met een persoonlijk trauma. Je kan perfect kleurrijke kleding kopen en jezelf uitdrukken zonder daarvoor grote hoeveelheden (goedkope) kleding te kopen, ik denk dat andere forummers dat wel voldoende hebben aangetoond inmiddels. Dit koopgedrag lijkt me geen gezonde manier van traumaverwerking én je raakt er ook nog eens een heleboel andere mensen mee.

Trouwens, je mag natuurlijk blijven posten wat je koopt, maar mensen mogen daar ook kritiek op leveren. Zo werkt een forum namelijk.

34 likes

Oh ik vraag je niet om te openbaren wat je trauma precies inhoudt en hoe je ermee omgaat maar dit is hoe ik je voorgaande posts interpreteer.

4 likes

Het feit dat er kritiek komt op posts in het ‘Show je aankopen topic’ vind ik wel next level. Op dit tempo kunnen we beter het hele forum opdoeken. Dit topic is er voor aankopen, net zoals dat ik niet in zwanger/kind mensen ga lastig vallen met de ecologische voetdruk van kinderen. Er is een plaats en tijd voor alles mensen! Maar op één forummer zeiken gaat het probleem niet keren.

Edit en op deze wijze met deze manier van communiceren wordt het doel van minder consumptie ook niet behaald denk ik zo. Deze forummer post het toevallig. Velen zitten niet eens op dit forum. We zijn hier al linkser dan de gemiddelde populatie :joy:

70 likes

Meid, lezen lukt je niet zo goed hè? :joy: Ik koop decoratie tweedehands, vintage liefst.

Hier mijn laatste aankopen, want dat is ontopic:

Glazen bijzetttafeltje met poot in chrome. Staat kil op deze vreselijke tegelvloer, maar ik ben van plan om te verhuizen naar een woning met parket dus daar gaat 'ie prachtig staan.
Eend is ook recent, was ik al lang naar op zoek.

Stond ook al even op de wishlist: een vintage wekker! Junghans is overigens ook vrij waardevol, dus goeie vondst.

En zes keer deze, van Arcopal.

Edit: allemaal tweedehands, mocht dat nog niet duidelijk zijn.

34 likes

Nee dat begrijp ik, niks in mijn post is vervaardigd uit plastic en vlambaar natuurlijk :pray:

13 likes

wat een heerlijke roasts allemaal :heart::smiling_face_with_three_hearts:

15 likes

Love it allemaal, kan die eend open of zie ik dat verkeerd?

3 likes

Je kunt het ook omkeren, waarom zou je zo graag pronken met zulk exorbitant koopgedrag en waarom zou je dat willen vrijstellen van kritiek op een forum waar elke andere vorm van bizar gedrag ook tot gesprek leidt.

28 likes

Yes, handig om verloren troepjes in op te bergen.

8 likes

Pronken? Dit is toch het hele idee van dit topic?

Soms snap ik waarom mensen ergens over vallen maar kom even uit je linkse bubbel: mensen consumeren. Super dat een aantal hier bewustere keuzes maken, betekent niet dat je op deze wijze anderen hoeft aan te spreken op hun eigen keuzes?

Er zijn genoeg forumleden die hier lange lijstjes posten, of overdreven aankopen. Als je dat zo tegen staat kan dit topic ook op negeer, je gaat de “strijd” zo echt niet winnen.

33 likes

Ik denk dat dit topic net zo goed opgedoekt kan worden joh!

6 likes

Niet zo selectief lezen. Ik zei pronken met exorbitant koopgedrag. Ik ken verder werkelijk niemand (en ik leef echt niet in een linkse bubbel) die op deze wijze consumeert en daar trots op is. Daarnaast komen we nu weer in het gebruikelijke riedel van “op deze wijze” aanspreken en vraag ik me af of jullie nooit eens genoeg krijgen van jullie zelf. Maar kies je heuvels, sheinshamen is er een van mij;) en ik deed het nog behoorlijk constructief met tips over waar anders dan Shein ze ook grote maten verkopen.

21 likes

Er is echt een mega verschil tussen een paar aankopen en wekelijks lange posts met al je shein en andere meuk hier droppen. Dat eerste is toch helemaal prima, op het tweede komt commentaar maar mag ook.

21 likes

Heb je het nu over jezelf? De enige die op het moment zo reageert ben jij.

Doe jezelf een plezier en leg je telefoon/laptop even aan de kant om af te koelen.

6 likes

Krijg echt zieke jeuk als ik aan shein denk. Volgens mij zijn dat allemaal van die vreselijke stoffen :sob:

7 likes

Dat is nog het laatste probleem. Die kinderhanden en uitbuiting - walgelijk.

3 likes

Ja dat staat uiteraard buiten kijf

5 likes

@Solee Nee hoor! Kijk! Ik ga nu allemaal leuke dingen posten. :sunglasses:

Stof waar ik zo’n broek mee ga maken:

Stof waar ik deze broek mee ga maken:

Heel veel distels en zwarte toortsen voor in de tuin

55 likes

OMG de Jersey Shore telefoon
IMG_8547

72 likes