Show je laatste aankopen #11

Trekt wel minder zon aan

2 likes

Godverdomme, lees ik dit nadat ik gister een zwarte pet kocht. Ik heb al donker haar van mezelf.

1 like

Onderzoek: witte kleding is niet koeler bij warmte dan zwarte kleding - Onderzoek: witte kleding is niet koeler bij warmte dan zwarte kleding

5 likes

Ja maar dit onderzoek meet de kerntemperatuur van het lichaam haha daar gaat het hier toch niet over

5 likes

Of je het warmer hebt met wit of zwart toch? Naja goed, dan gewoon een nieuwtje (oudje eigenlijk) gedeeld :laughing:

1 like

Ik heb een zwarte pet en een witte pet, en voor mijn idee maakt het niet uit. Zweten doe je toch wel.

5 likes

Het maakt me irrationeel boos dat ze dit bij kamertemperatuur hebben gemeten en niet onder zonlicht op een warme dag haha, niemand maakt me wijs dat er dan geen verschil is!!!

14 likes

15 likes

Huh waar lees je dat dan? Ze hebben juist bij wandelaars van de vierdaagse getest

3 likes

Een simpel onderzoekje zegt nog niks. Het is toch gewoon een feit (iets met thermodynamica ofzo) dat zwart meer warmte aantrekt/vasthoudt dan wit. Oppervlaktewarmte.

Dit onderzoek meet alleen maar kerntemperatuur maar misschien heeft het lichaam veel harder gewerkt om de temperatuur naar beneden te krijgen.

Maar uit eigen ervaring is het hoe dan ook prettig om de zon van je lijf te houden, maakt niet uit hoe. Ik heb meer last van de zon en de warmte als ik mijn huid/schouders de warmte laat opnemen als het ware dan wanneer ik een zwart shirt draag en mijn huid weghoudt van de zon. Zelfde met een pet, liever een zwarte pet dan dat de warmte direct op mijn hoofd/haar komt.

3 likes

Wat een werk om steeds van die lange lijsten met spullen te maken.

7 likes

Toevallig ben ik wel echt woest op de overconsumptie tegenwoordig, maar dat moet ik niet op jouw spullen botvieren.

20 likes

Het is ook gewoon echt troep he niet eens nuttig ofzo :sob:

11 likes

Nou ja jij bent wel een van de meer trotse Shein- en andere rotzooiposters van dit topic, toch?

21 likes

Ik zie hier ook mooi & kwaliteit.

2 likes

Nee geen idee wat je nu post, ken die spullen niet, maar op de een of andere manier associeer ik jou in dit topic wel met veel Shein/aliexpress/weet ik veel-achtige spullen, dus of je post die veel of het ligt aan mij dat het blijft hangen, dat kan!

3 likes

Ik koop tweedehands om mijn ecologische voetafdruk klein te houden.

4 likes

Ja dit snap ik ook wel weer hoor, ik haat het ook om kleren online te bestellen, júist omdat ik dingen niet wil hoeven terugsturen.

2 likes

Ik had het over decoratiespullen, niet kleding. Maar:

Die logica snap ik niet.

7 likes

Vind het echt jammer dat je de behoefte voelt dit te posten. Ik geniet van je posts, ze maken me vrolijk.

22 likes