Tas voor dagjes weg of wanneer de kids naar schoonouders gaan. Zit elke keer te prutsen met meerdere tassen dus hoop dat alles hier in past
Autobanden
. Heb alleen zomerbanden en vanmorgen had het hier ineens een beetje gesneeuwd dus ik dacht: laat ik nu maar even verstandig doen.
En gisteren o.a. deze boeken
Ik ben zo benieuwd of dit voor mijn haar gaat werken. Ik heb geen enorme verwachtingen maar hoop dat m’n haar er ietsje van opknapt (hittebeschadiging en ontkleuring).
Sonos Roam 2.
Ik heb thuis drie Symfonisk (Ikea x Sonos) wifispeakers en daar ben ik heel tevreden over maar ik begin aankomende week met werken in mijn nieuwe appartement en dat wil ik liever niet in stilte doen maar daar heb ik natuurlijk geen wifi dus ik vroeg chatgpt (ja sorry) om aanbevelingen voor een midrange bluetooth speaker en toen raadde het deze aan, met zowel bluetooth als compatibiliteit met mijn Symfonisks! EN ik heb een goeie Black Friday deal gescoord
Goed verhaal he
Voor mijn trip naar Tromsø in januari. Ik ben nu alleen bang dat ik overdreven heb qua wat ik nodig heb, want het was wel insane duur terwijl ik het (op de northface fleecejas) na vrij budget heb gehouden en alles in de sale ![]()
Maar ik lees overal dat je een merinowollen onderlaag nodig hebt dus die heb ik besteld bij de decathlon (1 legging, shirt, sokken, nekwarmer, handschoenen) verder een waterproof broek, waterproof handschoenen, oorwarmers en goede laarzen hoop ik.
Als je gaat wintersporten /winter activiteiten gaat doen dan is het denk ik wel fijn om een waterdichte broek en goede waterdichte schoenen te hebben maar anders zou ik denken: heb je nu geen handschoenen, sjaal of muts die je kan meenemen? En ook helemaal geen thermoshirtje of überhaupt een ondershirtje? ![]()
Je kunt beter de oorwarmers skippen, je voorhoofd gaat het echt koud hebben. Draag jij een hoofddoek trouwens? Misschien kun je zelfs een muts eronder aandoen?
Is dat een waterproof broek? Welke is het, ik zoek er ook nog 1.
Nee draag ik niet! Maar geen oorwarmers dus? Ik dacht capuchon en oorwarmers is wel goeie, want ik houd niet zo van mutsen. Maar misschien is een balaclava dan een idee?
En ja als het goed is wel! Van de decathlon
@oliverqueen nee echt helemaal niks wat dat betreft behalve een sjaal haha
Ik zou dan eerder zo’n haarband doen. Dat zit lekkerder onder een capuchon dan van die oorwarmers en zorgt ervoor dat je voorhoofd ook warm blijft.
Ja dan eerder een band, die oorwarmers zijn echt niks in de praktijk, misschien in NL een stukje fietsen ja… maar bij bijv action heb je een thermo achtige muts voor 2 euro, neem die anders ook mee, straks zit je daar en mis je echt een muts en kun je daar alleen duur spul kopen.
Wat een leuke snowboots, waar zijn die van?
Het is sowieso chill om wat merinowollen laagjes te hebben in je leven hoor, maar tromsø is toch niet superkoud door het kustklimaat? Dat zei een forummer toch ook die er had gewoond.
Ik ben zelf met -20 in het noorden van finland geweest en toen had ik een skibroek aan (niet superdik, maar wel wind en waterdicht) en daaronder een gewone sportlegging. Was prima. Bovenlijf doe ik wel vaak thermo of merinowollen laag, en inderdaad je hoofd goed warm houden is key! En vaak vind ik van die dikke ski handschoenen echt bloedheet op een gegeven moment, denk niet dat je daar per se nog een wollen laag onder hoeft
(Maar negeer dit gerust als je geen advies meer wil haha)
Leuk! Ik heb Martyr net uit toevallig!
Ik heb dit soort dingen op koude dagen ook in Nederland aan. Zeker als ik een lang stuk ga wandelen en op de fiets naar werk ook ski handschoenen aan van de Decatlon. Heb vorig jaar voor mijn reis naar IJsland in najaar ook een waterdichte en gevoerde wandelbroek gekocht van de decathlon. Geen spijt van gehad. Fijne en warme kleding maakt dat je van de buitenactiviteiten veel meer kan genieten.
Thermo is altijd handig, goede jas en goede warme handschoenen ook. Merino is trouwens niet perse nodig. Als het maar geen katoen is want dat houdt niet warm.
Nog een ongevraagde tip neem ook meerdere warme sokken mee. Geen katoen houdt de voeten niet warm. De decathlon heeft ook warme sokken hoge en lage van deels merinowol die goedkoop zijn en prima hun werk doen. Ik heb ze met dit koude weer in Nederland nu ook aan. Heerlijk warme voeten. Verder zou ik ook echt een muts meenemen voor als er koude wind staat. Die van action is inderdaad prima. Heb ik ook gehad. Maar kwijtgeraakt.
Verder lagen aan doen, je kan altijd wat uittrekken als het te warm is.
Ik heb zo’n muts met een fleece binnenkantje, die vind ik het lekkerst!
Heb je een linkje van de waterdichte decathlon broek?
Een aantal jaren geleden was ik in Tromso en toen was het -17 graden, echt koud. Wij gingen ook 's nachts het noorderlicht gaan bekijken (dus nog kouder, zeker als je urenlang buiten bent). Kan alleen maar aanraden dat je nooit genoeg laagjes aan hebt in Tromso.
Was je deze sokken apart omdat er wol in zit?
Nee doe ze op 30 graden was en gaat goed.
Heb ook duurde Merino sokken van bever. Deze doe ik wel op wolwasprogramma.