Show je laatste aankopen #11

Jonge… Dubai??? Wat is het volgende, trots komen verkondigen dat je op vakantie gaat naar een Israëlische kolonie?

49 likes

Ja maar als dat haar enige reet kon schelen dan ging ze er toch al niet heen? Waarom dan nog even die noot van: dit is fout? She doesn’t care!

2 likes

Je post iets op een openbaar forum?

11 likes

Ja dus? Het gaat om het belerende toontje wat hier zo vaak wordt aangeslagen en het is ook nog eens hypocriet.

Ps ik wil nog niet dood gevonden worden in Dubai.

3 likes

hahhaha ja straks in dit topic ‘stuk land op de westoever :heart_eyes: heerlijk overwinteren op een voormalige olijfgaard!’

12 likes

Iemand vraagt “waarom Dubai?”. Is in mijn ogen een hele normale vraag🤷‍♀️

Snap overigens niet wat er hypocriet aan is, je komt zelf ook erg belerend en passief agressief over.

11 likes

Dit is geen vraag, maar een trap. Geen antwoord had namelijk afdoende geweest om daarna géén zelfgenoegzame preek te geven over de omstandigheden in Dubai.

En ik vind het hier vaak wel hypocriet, omdat deze toon vaak aangeslagen wordt over dezelfde onderwerpen. Zie niemand namelijk dezelfde energie hebben over andere bestemmingen, behalve misschien Australië. :rofl: (Italië bijv. met fascist Meloni. Misschien moet je daar ook niet heen willen? )

5 likes

ik ben echt anti dubai maar vind het inderdaad wel lastig om te bepalen waar de grens ligt. vae en israel zou ik nooit naartoe gaan, vs ook niet meer. maar ik zou bijvoorbeeld wel graag naar china willen en die overheid is ook kut. dus ik vind dat zelf wel lastig

6 likes

Maar is dat zo gek dan? Ben het met je eens dat er meer landen zijn waar je wss beter niet heen gaat, maar feit is ook dat de VAE actief bezig is met het uitmoorden van Sudanezen. Niet heel anders dan wat een israel doet.

1 like

Het is niet gek en ik zou zelf niet naar Dubai (en een hele hoop andere bestemmingen) gaan uit principe (en omdat het me totaal niet trekt,) maar ik erger me aan hoe selectief verontwaardigd men hier kan zijn en de manier waarop. That’s all.

9 likes

15 likes

Als je voor een dergelijke bestemming kiest, prima eigen keuze. Maar het is wel goed om bewust te zijn van de politieke en maatschappelijke situatie in het land i.p.v. weg te kijken. Dus ik vind het wat naïef om te denken dat er geen reacties volgen als “ooh vet, veel plezier!”

En fascisme speelt momenteel in ieder land een rol, dus de vergelijking Dubai en Italië vind ik wat vergezocht. In Dubai worden mensen op grote schaal uitgebuit, het is gebouwd dankzij moderne slavernij.

En ja wat mij betreft mag je vragen stellen bij iedere bestemming. Als je dat niet wil horen, dan kun je het beter niet op een openbaar forum delen.

28 likes

Liever selectieve verontwaardiging dan helemaal geen verontwaardiging

38 likes

image

Ga ‘m zo testen ben benieuwd.

https://media.iciparisxl.nl/medias/prd-front-1316531-954x1192.jpg?context=bWFzdGVyfHByZC1pbWFnZXN8NzY2NjZ8aW1hZ2UvanBlZ3xhRGMyTDJnek1DOHhNVEUzTmpreU9ESTRNRFl3Tmk5d2NtUXRabkp2Ym5RdE1UTXhOalV6TVY4NU5UUjRNVEU1TWk1cWNHY3xjNWQ0NjVlM2UzMDhlNzkwNDJlYjk4NzIzYzIyOWJmMDRmM2M2NDNhNmVhMGI2OWNjZjdiMDM2ZGMwZWJlN2Uz

10 likes

ik vind het wel grappig om verontwaardigd te zijn over verontwaardiging, maar niet over waar men verontwaardigd over is. dat lijkt me dan ook selectief, no?

19 likes

Misschien heeft dit stuk geeneens te maken met niet vliegen, tweedehands kopen en vegan eten. Het is niet dat ik verontwaardigd ben over dat iemand een vliegticket naar Berlijn koopt. Ik vind het echt bizar dat iemand voor Dubai kiest met alle extreme spanningen van nu en genocides (Sudan) buiten dat het toerisme in Dubai is gefaciliteerd door extreme uitbuiting van mensen. Dat je dan gewoon zin hebt in een vakantie en daar naartoe gaat vind ik bizar. Ja ik ben daar veroordelend in, lijkt mij ook niet heel gek aangezien er totaal geen moreel besef is.
Neem erbij dat die kunstmatige stad in de woestijn een extreem hoog co2 uitstoot heeft doordat alles uit airco, hoog waterverbruik en onnodige luxe bestaat. Een indoor ski hal in de woestijn?

Alles bij elkaar denk ik ja, waarom Dubai?

22 likes

Jongens donniedarko heeft gewoon zin om jullie even op te naaien, laat je daar niet zo voor lenen

9 likes

Een nieuwe laptoptas en twee kettinkjes.

Maar de voornaamste reden dat ik deze aankoop wilde delen: de korting :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

37 likes

Oh ja ik vind dit ook heel erg on brand met je Venezuela post

5 likes

Nu ben ik wel benieuwd hoe je aan zoveel korting komt!

3 likes