Show je laatste aankopen #11

Ik hou nooit bij hoe lang iets meegaat maar wel echt uren! Bij de vorige was ik wel steeds bang dat ie leeg zou zijn omdat ie dus geen indicatie had en ook steeds aan ging in mn tas (ik prop mn tas wel vol). De nieuwe laat goed zien hoeveel batterij je nog hebt én gaag niet plots aan in mn tas dus flinke verbetering. En vind de nieuwe dus ook veel koeler. Echt een top ding.

Ik vind de handventilator echt 100x beter dan dat onding op die clip, die ga ik retourneren want is echt veel minder koelend, onnodig groot en onhandig.

4 likes

Voor wk en daarna op slaapkamer van een van de kinderen

Het is overigens zonder mast, beetje overdreven wellicht om dat in een slaapkamer te zetten.

3 likes

En de rest: het is een extra handeling maar ik spoel in de zomer mn kleding bijna standaard eerst voor met koud water, gewoon in de wasmachine. Anders zo’n! Zonde van de mooie kleding.

4 likes

IMG_2671

Nieuwe pannen zonder pfas, wat mooie borden en theeglazen en drinkglazen en een douchegordijn :money_mouth_face:

16 likes

10 likes

Kinderen die hebben gebellenblaasd (?!) met kleren aan onder de douche zetten :grin: Dat doe ik wel eens met bessenvlekken van het toetje bijvoorbeeld, vind mijn zoontje ongeveer het leukste dat er is.

3 likes

Zet je ze dan onder de koude douche??
Want dat bellenblaas moet juist koud afgespoeld worden.

1 like

Een soort zeeptasje die je zeep laat drogen! Dit nadat ik een zeepbakje mee had op vakantie die echt ranzig werd :nauseated_face: Heb hem getest en meteen een tweede besteld voor mn shampoobar.

10 likes

Hoe werkt dat drogen dan? Ik ben geïntrigeerd haha

1 like

Het is gemaakt van een soort GoreTex waardoor er wel water uit kan maar niet in.

4 likes

Ah ja dus als je je zeep meteen weer in je tas doet na gebruik misschien niet zo handig omdat die nattigheid dan in je tas komt? Ik dacht is misschien iets voor in m’n sporttas maar dan toch minder geschikt denk ik

2 likes

Nee de buitenkant wordt niet nat, is meer waterdamp. Ik heb hem nu in mn toilettas en geen zeepgunk of nattigheid gemerkt.

3 likes

Heel random dit maar ik ben laatst in microplastics gedoken (na dat bericht dat bij een behoorlijk aantal vrouwen er teveel plastic in de borstvoeding zit), en schijnbaar is goretex een van de grotere bronnen om zoveel mogelijk te vermijden. Dus als je dit belangrijk vindt: ff goed je handen wassen als je er aan hebt gezeten!

6 likes

Ik heb er ook eentje en het werkt heel fijn! Behalve als het echt heel heet is, dat blijft er weinig van sommige stukken zeep over omdat het toch heel erg gaat zweten (ook als je het er droog in doet).

Met het zeepje wat erin heeft gezeten?:smiling_face_with_tear:

5 likes

Dat wordt een oneindige loop van zeepje erin doen, oeps goretex tasje aangeraakt, dan maar weer zeepje eruit, handen wassen (maar dus niet echt want er zit pfas aan), zeepje weer opbergen Oh wacht weer goretex aan mijn handen, etc etc
Tweede zeepje nodig om je handen goed te wassen maar waar laat je die dan? Oftewel: probleem van een nat vies zeepje wordt nooit opgelost :’)

7 likes

haha die goretex zit aan de buitenkant dacht ik… maar goed punt :cry:

1 like

Ben helemaal voor om maatregelen te nemen tegen Pfas. Dus overgaan op glazen of rvs hulpmiddelen in de keuken, en alle teflon pannen bannen bijvoorbeeld. Ik geef zelf borstvoeding dus vind dat ook wel rot dat ik het ook letterlijk aan m’n kind geef.
Maar hiermee slaan we misschien een beetje door ;).

2 likes

Goretex is teflon, maar voor mij heeft ook waar ik mee kook/eet prio boven wat ik met m’n handen aanraak. Ik heb ook een regenjas die ik echt niet ga weggooien, en ga ook niet m’n jas met bijenwas behandelen ofzo haha Het is gewoon zo vervelend dat het op zoveel plekken wordt gebruikt.

3 likes

Ja heb echt hele chille wandelschoenen en een regenjas die die coating heeft. En ja ik woonde vroeger dichtbij een teflon fabriek, t zit sowieso al in me :(. Tis vreselijk

4 likes