Hoe werkt dat drogen dan? Ik ben geïntrigeerd haha
Het is gemaakt van een soort GoreTex waardoor er wel water uit kan maar niet in.
Ah ja dus als je je zeep meteen weer in je tas doet na gebruik misschien niet zo handig omdat die nattigheid dan in je tas komt? Ik dacht is misschien iets voor in m’n sporttas maar dan toch minder geschikt denk ik
Nee de buitenkant wordt niet nat, is meer waterdamp. Ik heb hem nu in mn toilettas en geen zeepgunk of nattigheid gemerkt.
Heel random dit maar ik ben laatst in microplastics gedoken (na dat bericht dat bij een behoorlijk aantal vrouwen er teveel plastic in de borstvoeding zit), en schijnbaar is goretex een van de grotere bronnen om zoveel mogelijk te vermijden. Dus als je dit belangrijk vindt: ff goed je handen wassen als je er aan hebt gezeten!
Ik heb er ook eentje en het werkt heel fijn! Behalve als het echt heel heet is, dat blijft er weinig van sommige stukken zeep over omdat het toch heel erg gaat zweten (ook als je het er droog in doet).
Met het zeepje wat erin heeft gezeten?![]()
Dat wordt een oneindige loop van zeepje erin doen, oeps goretex tasje aangeraakt, dan maar weer zeepje eruit, handen wassen (maar dus niet echt want er zit pfas aan), zeepje weer opbergen Oh wacht weer goretex aan mijn handen, etc etc
Tweede zeepje nodig om je handen goed te wassen maar waar laat je die dan? Oftewel: probleem van een nat vies zeepje wordt nooit opgelost :’)
haha die goretex zit aan de buitenkant dacht ik… maar goed punt ![]()
Ben helemaal voor om maatregelen te nemen tegen Pfas. Dus overgaan op glazen of rvs hulpmiddelen in de keuken, en alle teflon pannen bannen bijvoorbeeld. Ik geef zelf borstvoeding dus vind dat ook wel rot dat ik het ook letterlijk aan m’n kind geef.
Maar hiermee slaan we misschien een beetje door ;).
Goretex is teflon, maar voor mij heeft ook waar ik mee kook/eet prio boven wat ik met m’n handen aanraak. Ik heb ook een regenjas die ik echt niet ga weggooien, en ga ook niet m’n jas met bijenwas behandelen ofzo haha Het is gewoon zo vervelend dat het op zoveel plekken wordt gebruikt.
Ja heb echt hele chille wandelschoenen en een regenjas die die coating heeft. En ja ik woonde vroeger dichtbij een teflon fabriek, t zit sowieso al in me :(. Tis vreselijk
Nieuwe droger ![]()
Laatste keer dat ik mijn 20 jaar oude droger gebruikte sloeg de aardlek eruit. Ik vettouw hem niet meer! Bye bye
Die pannen zijn echt tooooop.
Ik heb de paarse set ervan en ze werken echt goed
Haha ohnee foutje, dat niet. Dan kleren mee naar de douche en die uitspoelen terwijl de douche nog koud is? ![]()
ik las dit ook een tijd terug toen ik onderzoek deed naar outdoor kleding voor mezelf. echt janken dat iets dat zo vaak in de natuur wordt gebruikt zo slecht is voor het milieu.
@Nimbus2000 denk misschien over vele tientallen jaren als wij en de andere dieren en de grond volledig verkankerd zijn door de pfas dat er echt rigide maatregelen genomen gaan worden. als de mensen en de andere dieren en de planten tegen die tijd niet al te druk bezig zijn met uitsterven door branden en overstromingen ![]()

Spiegel besteld bij Kwantum.
Hopelijk gaat het goed want ik heb jaren geleden al 2 keer wat proberen te bestellen bij Kwantum en dat liep 2 keer mis haha.