King louie (was 110 maar nu afgeprijsd )
Ik was al een tijdje op zoek naar zulke laarzen, maar vond of het leer te glanzend, de schacht te wijd, de hak te hoog of de neus niet mooi, dus hopelijk bevallen deze wel.
)
En een burgundy jas
Oh, je jas! Is deze helemaal van wol? Ik zoek een 100% wollen mantel namelijk
Nee deze is 0% wol
Ik wacht op de Mango sale, die heeft ook fijne wollen mantels.
Ho, dit was voor voor @Ovenwant
Volgens mij is dit echt een mythe. Ik heb echt nog nooit een 100% wollen jas gezien, hoe high end het merk ook is.
MaxMara heeft jassen van 100% wol. Wel erg duur helaas, wel tweedehands wat betaalbaarder bij hartendief in Leiden.
Huh zelfs &otherstories heeft jassen van 100% wol, zelfs verantwoord wol.
Dat is niet waar hoor. Sowieso veel merken (bijvoorbeeld armed angels) die mantels maken met alleen een voering van ander materiaal maar als je een beetje zoekt kan je ook echt wel volledig wollen mantels vinden.
Ik heb een 100% wollen jas, maar zoals al genoemd een MaxMara (wel een iets goedkopere lijn maar was alsnog een rib uit m’n lijf )
Jaeger heeft ook veel 100% wol en een hele andere prijscategorie dan Max Mara. Maar ik zie best veel 100% wol eigenlijk
Ik kreeg vorig jaar een soort van outlet site doorgestuurd met allemaal wollen jassen met o.a. MaxMara geloof ik. Zal eens kijken of ik die link kan terugvinden.
Waarom lijkt dit op een broodje?
Wollen jassen/mantels zijn heel goed en betaalbaar vintage/tweedehands te vinden! Zelfs in “gewone” kringlopen kom ik ze vrij regelmatig tegen
Ja, ik heb ook twee prachtige vintage wollen mantels van echt hele goede kwaliteit, terwijl ze zeker al 40 jaar oud zijn. Dan merk je pas hoe slecht de kwaliteit is van veel (fast fashion) merken, hoewel ze daar dan ook nog €80-€120 voor durven te vragen!
Echt heel erg bedankt dat je dit hier deelde, dit is de favoriete boekenreeks van mijn vriend en volgens mij weet hij niet dat er een nieuw deel is! Heb het als kerstcadeau voor hem gekocht
Haha geen probleem hij is vandaag toevallig asngekomen, wel met vertraging, hopelijk heb jij daar geen last van!