Show je laatste aankopen #8

Ik heb deze ook besteld! Ook het interview in de volkskrant gelezen?

5 likes

14 likes

Ik snap je

5 likes

En dit? :crazy_face:

Luyendijk wilde op de cover met zijn rug naar de camera staan. Dat lukt alleen de hele groten:

10 likes

Ik kan dit niet lezen want paywall maar is de conclusie hiervan dat het fucking irritant is dat als een man hierover schrijft het een bestseller is terwijl er al decennialang vrouwen zijn die dit zeggen/erover schrijven/het onder de aandacht proberen te brengen? Want dan eens haha

8 likes

@Leuk123 je bericht is verwijderd. Het plaatsen van artikelen achter een paywall is niet toegestaan.

3 likes

Nee het is echt een heel charmante man! Heb een paar jaar geleden een lezing van hem gehad over dit onderwerp en iedereen hing aan zijn lippen.

4 likes

Verzamelbundel met zijn populairste gedichten. En het is speciaal papier zodat je de pagina’s eventueel ook kunt uitscheuren en inlijsten.

12 likes

Mijn wens was om dit jaar vaker weg van huis te gaan en tot nu toe zijn er al leuke dingen gepland:

Week in de Bourgogne in mei in dit leuke huisje:

Tickets voor een weekend Parijs:

afbeelding

65 likes

Ahh dat huisje wat schattig

3 likes

Zo inderdaad, ik vind de hele premisse van dit boek echt cringe.

Wetenschappers en activisten die al decennia werk verrichten op dit vlak worden vrijwel stelselmatig weggezet als deugdrammers die universiteiten indoctrineren en dan komt een man met ~7 vinkjes~ dezelfde inzichten verkondigen omdat hij na 50 levensjaren ook eens het licht heeft gezien en dan zijn het baanbrekende inzichten die beslist een bestseller gaan opleveren. En dan doet ie ook nog zo irritant vals bescheiden. Dat interview kon ik ook echt niet lezen. Sorry maar nee bedankt.

33 likes

Ja en hij kwam erachter dat er ongelijkheid en racisme in de wereld bestaat omdat hij bij een bedrijf in het buitenland werkte waar ze zijn ideeen niet wilden implementeren. En zijn conclusie was dat dat dan kwam omdat ze hem niet accepteerden en hem buitensloten. Tjaaaa, of je ideeen waren gewoon kut.

14 likes

Extreem succesvolle geprivilegieerde middelbare man krijgt voor het eerst in zijn leven ‘nee’ te horen :rofl:

21 likes

Haha ja en is daar zo door geschokt dat hij er wel een boek over MOET schrijven want omg iedereen moet dit verhaal horen

13 likes

wat wil hij nou eigenlijk ook bereiken met dat boek? zou hij eigenlijk ooit privilege inleveren ten bate van een ander, denken jullie?

1 like

Ik ben het eens met dat hij wel een heel cringe-waardig boek heeft geschreven, maar hij maakt wel reclame voor Gloria Wekker en Hallo, witte mensen. Is voor hem wel een ene opener geweest. (voor mij trouwens ook, heel eerlijk. ) Verwijst er ook veel naar, en noemt ze ook in interviews. Ik vrees dat er door andere witte mannen beter naar hem geluisterd wordt, dan naar deze dames.

7 likes

En dan te bedenken dat hij afgestudeerd antropoloog is. Is niet alsof ze onderdrukkende structuren daar nu pas ontdekt hebben.

Maar dat is dus precies het probleem.

5 likes

Ja, begrijp ik, maar iedere verandering in denken is meegenomen, denk ik dan zelf. Ik zou ook harder willen.

4 likes

Hij heeft voordat hij bekend werd, gewoond in Egypte en Libanon volgens mij. Daar woonde hij niet in een Villawijk, maar onder de normale bevolking. Als oorlogsverslaggever heeft hij veel ongelijkheid gezien.

Ik ben het er mee eens dat het alsnog voelt als een witte man die komt uitleggen wat ongelijkheid is, maar ik waardeer zijn input en zelfreflectie. Als dit boek andere geprivilegieerde witte mannen (en vrouwen!) helpt, dan ben ik voor.

Zijn lezingen en boeken hebben zo veel invloed gehad op mijn carrière haha, dus echt objectief kan ik niet zijn.

13 likes

Ja maar dit is echt heel errug, waarom zegt niemand hier ooit iets over!?!?