Show je nagels

Ja ik. Al moet ik wel zeggen dat ik het lastiger vind dan het zo op filmpjes lijkt haha. Wat wil je weten?

Nouja, dat eigenlijk. Ik heb zoveel filmpjes gezien dat het zo makkelijk ging. En ik heb nagellakken/nail art redelijk snel onder de knie, dus ik dacht dat het voordeliger zou zijn om ze zelfs te zetten dan iedere maand 30 euro voor acryl. Ik zit me nu gewoon af te vragen of het dat waard is. Zijn er dingen die je vreselijk mis kan doen zelf? Ik las ergens dat je deze er niet vanaf kan weken, dus moet frezen. Dus ik zat er ook aan te denken om zo’n elektrische frees aan te schaffen. En ik vroeg me dan af of je dit dan ook kon met AliExpres poly gel. Want veel zeggen geen vloeistof van Ali, maar ik heb zelf dehydrater, primer en base coat van een Nederlandse groothandel die ik zou kunnen gebruiken.

Nou als je een beetje op let met wat je doet kun je niet zoveel fout doen.
Het lastigste is om precies de juiste hoeveelheid polygel in de dualform te doen zodat het er niet uit klapt als je de vorm op je nagel drukt. Maar tegelijkertijd moet het ook niet te weinig zijn omdat anders de nagels breken.
Je kunt ook ervoor kiezen om ipv dual forms met gewone forms te werken (die stickers die je onger de rand van je eigen nagel plakt) zoals nagelstylisten ook doen. Is net wat je fijner vindt. Al moet je dan wel de hele bolling/apex zelf opbouwen. Als je die niet goed plaatst of niet genoeg opbouwt breken je nagels en in het ergste geval scheurt je eigen nagel helemaal mee.
Ook met lucht moet je oppassen. Gel waar direct na het zetten lucht onder zit kun je het best direct verwijderen en overnieuw zetten aangezien. Die lucht vormt immers een holle ruimte waar vocht en bacteriën lekker kunnen gaan broeden.

Daarnaast moet je wel er echt heel goed op letten dat je de gel niet op je nagelriemen krijgt want dat is er niet alleen enorm lastig af te halen maar kan ook het risico op een allergische reactie vergroten.

Vloeistoffen moet je inderdaad niet op ali kopen. Primer en dehydrator van Nederlandse merken kun je prima gebruiken.
Om de polygel mee te verdelen kun je alcohol nemen die ze gewoon bij de drogist verkopen. Je hebt ook speciale polygel vloeistof maar dat is in feite gewoon veredelde alcohol. Alleen op ali voegen ze er vaak dingen aan toe die hier niet goedgekeurd zijn dus een flesje van de Kruidvat of Etos is een veiligere keuze en kost ook amper iets.

Qua polygel is Venalisa en Yinikiz fijn om te gebruiken en met een goede Nederlandse basecoat ook gewoon veilig.

Verwijderen kan inderdaad alleen door middel van vijlen. Ik gebruik zelf altijd een elektrische vijl maar heb dat wel van een nagelstyliste geleerd hoe je die moet gebruiken. Als je verkeerd vijlt of te diep gaat dan beschadig je de natuurlijke nagel wat niet alleen er lelijk uit ziet, maar ook heel erg pijn kan doen en uiteindelijk kan leiden tot ontstekingen, nagelschimmel of zelfs het loslaten van de nagelplaat dus pas daar wel goed mee op. je moet bijvoorbeeld dan ook nooit tot op je eigen nagel vijlen maar een dun laagje basecoat laten zitten.
Om te begrijpen en te voelen hoe je vijl precies werkt kun je beginnen om een swatchstick te lakken met gellak en dan bijvoorbeeld 4 laagjes van ieder een andere kleur. Dan probeer je eerst de eerste laag er af te halen zonder de volgende te raken en zo verder tot je alleen het laatste laagje over hebt.

Het is vooral lastig om met je niet dominante hand te werken dus oefening baart zeker kunst en vooral veel tijd nemen. Zeker de eerste keer kun je er van uit gaan dat je echt niet binnen een half uurtje klaar bent

3 likes

Aah, thanks voor je uitgebreide uitleg! Waarschijnlijk hou ik het voorlopig toch nog bij gellak, maar zal ik uit eindelijk toch willen gaan leren om het zelf te doen. Even geduld hebben dus. :joy:

1 like

Ik heb ooit m’n nagel te dun gevreesd, is echt pijnlijk ja

Heeft iemand tips om als je gelnagels droog zijn de ietsje naast je nagel gelakte lak te verwijderen?

Ah dankje!

Ik doe dat altijd onder de douche als m’n vel wat zachter is.

Werkt dat ook met gellak dan?

Ja meestal kan ik het er wel afpulken.

:heart:

6 likes

Voor de kerst een extra glitter op wijs- en ringvinger. Lijkt op de foto net alsof er een bobbel zit op de ringvinger maar dat is de lichtval op een glitter… :roll_eyes:

9 likes

Niet mijn eigen nagels, maar opplak nagels haha. Vind het best goed gelukt!

4 likes

Vrijdag nieuwe nagels laten zetten, dus in dit forum even op zoek naar inspiratie. Had nu voor basic gekozen. Wil nu iets feestelijker vanwege de kerst.

6 likes

Ga ik doen zo thuis!

Bij mij hielp het wel ook om ten minste een uur van tevoren je handen niet meer nat te maken/wassen. Werd ergens ook als tip gegeven, weet alleen niet meer waar :laughing:

Mijn wijsvinger heeft tussen gister en vandaag al een ongeluk gehad :joy:
Maar ik draag Angora Cardi van Essie en op mijn ringvinger topless and barefoot van Essie met 2 laagjes diamond dust

11 likes

12 likes

Niet heel netjes gelakt, normale nagellak

9 likes

Ciaté - Paradise Lost

13 likes