Show je nagels

Hoe halen ze het er daar af?

Thuis kun je het beste weken met aceton dus eerst de bovenlaag open vijlen, dan aceton op watjes doen, die op je nagel leggen en dat vervolgens inwikkelen met alufolie. Na een kwartier/half uurtje kun je dan de gel er zo afkrabben met een rozenhout stokje waarmee je je nagelriemen ook mee terug kunt duwen bijvoorbeeld. Sommigen gebruiken een metalen “cuticle pusher” maar dan moet je wel opletten dat je niet te hard krabt want dan beschadig je ook je nagels. Als je het goed doet is de schade aan je nagels minimaal. Ze zullen wel wat droog zijn door de aceton dus olie is wel een must. Maar echt beschadigen zou niet moeten.

Een andere optie is met een elektrische vijl maar dan moet je dus wel echt goed weten wat je doet aangezien je daarmee een hele grote kans hebt om je nagels kapot te maken en in het ergste geval infecties en andere troep kunt oplopen.

Ja dat laatste doen ze dus… heb al twee keer een soort infectie gehad inclusief blaasjes onder mijn nagels. Bij twee verschillende salons. Vreselijk! Maar hoe jij het uitlegt klinkt veeeel beter.

Oh wauw dat is wel heel slecht. Dan vijlen ze gewoon te ver door en met een te grof bitje. Ik vijl zelf mijn gel er af (geleerd van een nagelstyliste) en de bedoeling is dat je een dun laagje basecoat laat zitten en dus niet de natuurlijke nagel raakt met het bitje.

Blaasjes kan door meerdere dingen trouwens. Ook door een allergische reactie. Had je dat iedere keer? En laat je iedere keer als je die blaasjes hebt nieuwe gel zetten?

Oh ik hoop niet dat dat het is! Maar ik had het niet elke keer dus ik hoop van niet. Een keer heb ik het er na twee dagen af laten halen en de tweede keer dat ik het kreeg was het niet zoo heftig en trok het binnen 5 dagen weg. Maar dat jeukt dan echt verschrikkelijk… hoop dat het nu niet zo is :no_mouth:

Dat klinkt meer als een allergische reactie ben ik bang. Als het van het vijlen is dan zou het moeten branden tijdens het vijlen. Omdat het vijlbitje onder hoge toeren draait, kan dat voor warmte zorgen en daardoor kan het tot flink wat irritatie leiden. Vooral als je nagels (te) dun zijn. Dat kan in principe wel tot jeuk leiden terwijl het heelt, maar zoals jij het beschrijft klinkt het meer als een reactie op de gel.
Ga je altijd naar dezelfde salon nu? Want het zou natuurlijk best kunnen dat je tegen het ene mer wel kunt en het andere niet. Ligt net aan welke stoffen er in de basecoat zitten en hoeveel procent. Vaak hebben goede salons ook wel een basecoat voor gevoelige nagels of zekfs hypo allergeen. Dus daar zou je ook nog om kunnen vragen om te voorkomen dat het weer hetzelfde eindigt. Kan me voorstellen dat die jeuk echt hels is. Zeker aangezien je er niet eens goed bij kunt om te krabben

Oh wauw bedankt! Maar ook :hushed: ik had het tot nu toe bij twee salons, maar niet bij allemaal. Het brandt inderdaad niet bij het vijlen. Ik dacht dat het misschien een schimmeltje zou kunnen zijn omdat ze hun spullen niet goed schoonmaken? Maar een allergische reactie zou natuurlijk ook kunnen.

Na de eerste keer ben ik bij de dokter geweest en heb ik een cremetje gekregen, waarna het vrij snel weer weg ging. Nu weet ik natuurlijk niet meer wat voor spul dat was. Het was echt zooo kut want die blaadjes zitten vol vocht en knappen dus open als je krabt of drukt. En ze zitten onder je nagel, dus die wordt omhoog gedrukt. Ja sorry het is echt heel vies :neutral_face:
Maar super bedankt voor je reactie!!

Ik heb hier last van als ik geen Nederlandse producten als ‘eerste’ gebruik. Gebruikte tot een maand of wat geleden alles van Ali. Kreeg echt jeukende vingers tot de max, en velletjes/blaasjes onder mijn nagels uit. Zelfs toen ik mijn nagel bij een (chinees) nagelsalon had laten doen. Maar heb nu sinds black friday een set van Pink gellac en nergens last van! kan mijn kleurtjes van Ali wel prima gebruiken omdat ik nu een primer en basecoat van een Nederlands merk heb. Is voor mij echt te oplossing op een (waarschijnlijk) allergische reactie om chinees spul geweest. En ik vermoed ook dat er niet Nederlandse producten bij dat nagelsalon gebruikt werden.

Voorbeeld van hoe mij nagels eruit zagen, allergische reactie(foto's van internet)

Dit is wel vele malen erger dan dat ik het had, maar wel blaasjes die uiteindelijk losse velletjes werden en waarbij het allen rondom vingertoppen was

Ja omg dit heb ik!! (Ga nu de rest van je bericht lezen)

Godzijdank was het bij mij ook niet zo erg. Oké dan maak ik me over mijn trouwnagels geen zorgen :blush: die andere keren was het namelijk ook bij goedkope Vietnamese salons. Heb me toen ook voorgenomen daar nooit meer heen te gaan. Nu ga ik naar een heel bekende salon met echte nail artists dus ik denk dat die ook wel een goed merk gebruiken. Zal eens op hun website kijken. Super bedankt!

Update: heb hun Treatwell gecheckt en de reviews zijn echt super goed. De artiest waar ik heen ga wordt ook heel vaak genoemd dus jeej dit komt vast goed. Ga sowieso een foto posten als het af is.

1 like

Bij een schimmel wordt je nagel meestal groen/geel. Dat uit zich meestal niet in blaasjes. Een allergie uit zich in blaasjes, jeuk, opgezette nagelriemen en/of vingertoppen, kapotte huid of zelfs zweren.
Zoals @Taksi (ziet er zo pijnlijk uit die foto :fearful: ) al zegt het kan best dat ze daar Chinese spullen gebruiken en er een stof in zit waar je niet tegen kunt. Dat wil niet zeggen dat het per se slecht spul is want als het de benodigde keurmerken heeft is er niks mis mee en gewoon veilig. Maar net als dat de ene persoon bijv niet goed tegen amandelolie in gezichtsproducten kan, kan het ook zo zijn dat je niet tegen stof x in gellak kunt. En dan met name de primer en/of basecoat. Iedereen kan een allergie ontwikkelen, zelfs na tig jaar nog. En zelfs ook voor Nederlandse/Europese producten. Daarom is het ook heel belangrijk om niet of in ieder geval zo min mogelijk gel op je vingers en nagelriemen te krijgen want dat kan de kans op allergie en irritatie vergroten.

Mocht je nog een reactie krijgen kan een dokter als het goed is ook een allergietest doen en kun je er achter komen op welk product je juist reageert. Dan zou je in de toekomst specifiek aan kunnen geven wat het probleem is. Een goede nagelstyliste zal je dan sowieso proberen te helpen en nakijken of er een product is waar je wel tegen kunt.

Los daarvan zou ik zelf, als ze echt hun spullen niet goed schoon maken sowieso naar een andere salon gaan. Dat is echt iets wat je niet zou moeten willen.
Of het zou zo moeten zijn dat ze in jouw salon dus ongecertificeerde producten gebruiken uit China. Dat alleen al is ook een reden om hard weg te rennen want dat mag geeneens

Edit: oh ik lees nu je post. Dan zit deze salon wel safe lijkt me. Zeker als ze zo bekend zijn en goed staan aangeschreven. Je zou eventueel nog kunnen vragen of ze misschien een hypo allergene basecoat kunnen gebruiken dan zit je sowieso safe maar mijzelf kennende zou ik het ook gewoon eerst zo gokken haha.
Vietnamese of andere Aziatische salons zijn vaak wel goedkoop maar ook veelal duurkoop. Dus een goede salon is sowieso al een hele vooruitgang!
Ben benieuwd wat voor nagels je gaat laten zetten. Zag je voorbeelden en die zagen er heel tof uit!

Ik denk dat alles in je laatste alinea waar is… het zijn echt van die goedkope nagelsalons waar ze ook gewone lakjes uit de Kruidvat hebben staan dus ik weet wel zeker dat de rest van Ali komt. Aan deze tenten is echt niks gecertificeerd. Maar zoals gezegd, dat is al een tijdje geleden en ik heb me voorgenomen dat nooit meer te doen :flushed: vooral na het zien van dat item van Arjen Lubach over Aliexpress.

1 like

@anon18050057 Ik heb dit ook gehad (bij zowel gelnagellak als acryl), goed dat je het niet meer laat doen daar dan! Ik weet niet helemaal of je er nu nog last van hebt, maar je zou nog antihistamine kunnen slikken. Ik kreeg uiteindelijk ook overal rode plekken op m’n lichaam, en pas toen ze er af waren, merkte ik pas dat ik last had met ademhalen. Hoe vaker je jezelf blootstelt aan die stof, hoe erger je erop kan gaan reageren. Ik heb in ieder geval nog niks gevonden wat wel werkt en lang blijft zitten, maar ik ga binnenkort poedernagels proberen (als m’n nagels weer oké zijn, want er is nu niks meer van over). Ik zou ook zeker nooit meer nagelspullen kopen die niet getest zijn in Nederland/Europa, want je weet nooit wat je op je nagels smeert. Ook al heb je er nu geen last van, dan is dat nog geen garantie dat je er later nooit last van gaat krijgen (maar ik snap dat de prijs mensen overhaalt).

1 like

Ik weet even niet meer wie het postte maar iemand vertelde laatst gel nagellak van bepaalde merken te bestellen via Ali omdat het veilige EU merken zijn. Maar hoe weet je van die merken dat ze de juiste certificaten hebben en echt veilig is om te gebruiken? Ben namelijk bang dat ik dalijk zo een bestelling plaats en de producten toch niet EU-safe zijn zegmaar. Zie wel bij bepaalde producten staan “sgs/ msds “ certified, is dat goed genoeg?

Nude

18 likes

Dat was ik. Naast sgs en msds moeten europees goedgekeurde lakjes ook een ce of cpnp keurmerk hebben. Die wat ik in die post vermeld heb hebben dit sowieso. Sommige verkopers hebben alleen die certificering er niet bij staan, maar bij de officiele verkopers van de merken zelf staat het er wel bij als het goed is. Als je bij productinfo naar beneden scrollt zou er normaal een lijst moeten staan met certificaten, hoeveel inhoud, type etc.

Wil je extra safe spelen, dan kun je het best een Nederlandse basecoat gebruiken aangezien die rechtstreeks op je nagel komt. Dat is overigens sowieso aan te raden omdat dit dus echt contact maakt met je nagel en een lakje niet. Zelfde geldt voor primer. Die dien je eigenlijk sowieso niet op Ali te bestellen want daarvan is vrijwel geen enkele goedgekeurd of het is alleen pure alcohol. Andere vloeistoffen zoals acryl liquid, dehydrator, remover, mixing liquid enzovoort worden ook afgeraden om van Ali te bestellen omdat die dus ook vrijwel nooit een keurmerk hebben.

Maar dat wil overigens niet zeggen dat je niet allergisch kan zijn of een reactie kan krijgen. Zoals ik hierboven al zei, je kunt ook voor Nederlandse merken allergisch zijn of raken en dat kan zelfs na x aantal jaar. Er zijn mensen die al tig jaar nagels laten zetten of zelf en van de één op de andere allergisch raken voor een bepaald merk of voor gewoon alle gel (ligt eraan waar je op reageert want sommige stoffen zijn nu eenmaal nodig in alle gel). Alleen omdat merken de juiste certifcaten hebben zijn ze wel veiliger en smeer je bij wijze van spreken geen zoutzuur op je nagels. Daarom is het ook belangrijk om zo min mogelijk op je nagelriemen en huid te knoeien. Ongeacht of het een Nederlands goedgekeurd merk is, een Chinees merk of een ander merk. Dat verhoogt de kans op irritatie en in het ergste geval allergie nog veel meer.

1 like

Voor de feestdagen. Ben nooit zo uitbundig met mijn nagels dus dit is al heel wat voor me :stuck_out_tongue_winking_eye:

31 likes

Ah oke goed om te weten! Ga sowieso dan geen primer/basecoat daar bestellen. Maar als ik bijvoorbeeld kijk in de offical store van elite99 (hier bijvoorbeeld: https://www.aliexpress.com/item/32854502205.html?spm=a2g0o.store_home.productList_513528591.pic_2) staat er niks over ce of cpnp bij certificaten (of kijk ik er over heen). Terwijl het wel de official store zou moeten zijn?

haha sorry heel veel vragen want vind het super boeiend door het prijsverschil maar ook eng.

toevoeging: het zijn vaak monomeren in lakk waar je allergisch voor bent. dat is hetgeen wat ervoor zorgt dat het uithardt oiv UV licht. de tandarts gebruikt het ook.

2 likes

Nee klopt, staat bij deze er ook niet bij. Maar dat is wel vaker zo. Dan staat het bij de ene lak niet en bij de andere lijn met glitter ofzo weer wel. Maar Elite99 is sowieso safe. Die gebruiken sommige nagelsalons hier ook. Mits je maar gewoon een Nederlandse basecoat gebruikt zou dat geen probleem moeten zijn.
Canni en Venalisa worden bijvoorbeeld in Engelse webshops verkocht dus die kun je ook veilig kopen. Vind ik zelf trouwens fijner lakken dan Elite99

1 like

Ah super! Dan bestel ik wat lakjes en ook wat bij Canni en gebruik ik het met een primer en basecoat van sensationails!

1 like

Toevoeging op het ce keurmerk. In China is er blijkbaar ook een ce keurmerk. Staat vboor chinese export.
Ref: zondag met lubach van afgelopen week.