Bij een schimmel wordt je nagel meestal groen/geel. Dat uit zich meestal niet in blaasjes. Een allergie uit zich in blaasjes, jeuk, opgezette nagelriemen en/of vingertoppen, kapotte huid of zelfs zweren.
Zoals @Taksi (ziet er zo pijnlijk uit die foto
) al zegt het kan best dat ze daar Chinese spullen gebruiken en er een stof in zit waar je niet tegen kunt. Dat wil niet zeggen dat het per se slecht spul is want als het de benodigde keurmerken heeft is er niks mis mee en gewoon veilig. Maar net als dat de ene persoon bijv niet goed tegen amandelolie in gezichtsproducten kan, kan het ook zo zijn dat je niet tegen stof x in gellak kunt. En dan met name de primer en/of basecoat. Iedereen kan een allergie ontwikkelen, zelfs na tig jaar nog. En zelfs ook voor Nederlandse/Europese producten. Daarom is het ook heel belangrijk om niet of in ieder geval zo min mogelijk gel op je vingers en nagelriemen te krijgen want dat kan de kans op allergie en irritatie vergroten.
Mocht je nog een reactie krijgen kan een dokter als het goed is ook een allergietest doen en kun je er achter komen op welk product je juist reageert. Dan zou je in de toekomst specifiek aan kunnen geven wat het probleem is. Een goede nagelstyliste zal je dan sowieso proberen te helpen en nakijken of er een product is waar je wel tegen kunt.
Los daarvan zou ik zelf, als ze echt hun spullen niet goed schoon maken sowieso naar een andere salon gaan. Dat is echt iets wat je niet zou moeten willen.
Of het zou zo moeten zijn dat ze in jouw salon dus ongecertificeerde producten gebruiken uit China. Dat alleen al is ook een reden om hard weg te rennen want dat mag geeneens
Edit: oh ik lees nu je post. Dan zit deze salon wel safe lijkt me. Zeker als ze zo bekend zijn en goed staan aangeschreven. Je zou eventueel nog kunnen vragen of ze misschien een hypo allergene basecoat kunnen gebruiken dan zit je sowieso safe maar mijzelf kennende zou ik het ook gewoon eerst zo gokken haha.
Vietnamese of andere Aziatische salons zijn vaak wel goedkoop maar ook veelal duurkoop. Dus een goede salon is sowieso al een hele vooruitgang!
Ben benieuwd wat voor nagels je gaat laten zetten. Zag je voorbeelden en die zagen er heel tof uit!