Mooi allebei! Vooral die tweede
Mag ik je nog drie vraagjes stellen?
- Is het verstandig om een primer te gebruiken?
- Hoe haal jij de “vettige” laag van de topcoat?
- Heb je ook ervaring met de lakjes van HNM die te krijgen zijn op ali express?
Dankjewel voor je tijd alvast!
Ik heb mijn nagels gisteren avond gelakt. Alleen veel te laat, patroon van mijn kussen staat nu in mijn nagels.
Ik ben Illuminated niet, maar ik kan in ieder geval mijn ervaring delen!
Zelf merk ik duidelijk verschil wanneer ik een primer gebruik en wanneer niet, dat is dus zeker een aanrader! De plakkerige laag haal je eraf met een “gel cleanser”. Maar hiervoor kun je ook pure alcohol gebruiken zoals je dat bij de drogist kunt krijgen.
Ik gebruik zelf geen lakjes van Ali, het staat me een beetje tegen dat je geen idee hebt wat erin zit en of het wel veilig is om te gebruiken. Ken wat horrorverhalen over schimmelnagels, dus liever niet haha. Mocht je goedkoop lakjes willen scoren in Nederland; Big Bazaar heeft vaak sensationail in de aanbieding!
Verder is het belangrijk om te kijken welk type lamp je koopt (uv/led), gezien je voor iedere lamp andere lak moet gebruiken. Het is een behoorlijk dure hobby, maar je kunt vaak via marktplaats volledige sets overnemen van mensen die het niet meer gebruiken. Dat scheelt weer iets in de kosten!
Bedankt voor je uitgebreide antwoord! Toch even nadenken over de lakjes van ali dan. Heb hier ook al wat andere merken voorbij zien komen waar ik ook nog even naar kan kijken. En dankje voor de tip van de big bazar! Het scheelt voor mij dat ik vaak nude, zwart of wit draag. Dus extreem veel kleur lakjes heb ik niet nodig. Dat scheelt ook weer in de kosten.
EDIT: ik zie online wel dat Elite99 goed bevalt bij mensen. Als je dit via hun officiële shop op ali koopt, zou het dan nog steeds slecht zijn?
Ik ken het merk niet! Maar als ze een officiële shop hebben zit dat vast goed. Ik ga eens even kijken
Zover ik ali begrijp hebben ze een officiële shop op ali. Sorry dat ik zoveel vraag maar wil absoluut geen schimmelnagels eraan overhouden! Laat me even weten wat je er van denkt!
Hoi! Ik gebruik Elite99 en ben er erg tevreden over. Voorheen gebruikte ik Sensationail maar vind deze lak veel fijner in gebruik. Heb het idee dat de lak minder snel chipt, is makkelijker op te brengen (Sensationail glijdt nogal) en het is er makkelijk af te halen. Het duurt meestal even voor de lakjes binnen zijn, dus ik bestel meestal een voorraadje
Bestel jij het via de officiële shop op ali?
Ik bestel inderdaad via de officiële shop!
En welke primer gebruik je? Want die heeft elite99 niet toch? Of ik kan deze niet vinden…
Ik gebruik de primer van Sensationail. Maar ik ben deze ook wel eens vergeten en merkte dan eigenlijk geen verschil…
Bedankt voor je uitgebreide antwoord! Ik twijfel nog te erg. Dacht lekker goedkoop lakjes te scoren op ali maar door onder andere jouw reactie twijfel ik heel erg. Dus ik ga er eens rustig over nadenken! Misschien een kado idee voor de toekomst!
Ja die €100,- heb ik er nu niet echt voor over. Dacht een goedkope optie te hebben en dan wou ik het overwegen maar dat ga ik niet doen. Maar bedankt voor je moeite!
Nee super bedankt juist! Word gewaardeerd!
Ik reageer toch nog maar even haha
- Ik gebruik sowieso de primer (base coat) en top coat. Er is gewoon een setje van Elite99 van.
- Om het vettige laagje weg te krijgen gebruik ik een speciale cleanser van Elite99. Maar hoor idd dat je gewoon die alcohol van de drogisterij kunt gebruiken. Heb daar zelf overigens nog geen ervaring mee.
- En op dit moment heb ik van Ali alleen ervaring met die van Elite99. Geen andere merken dus.
Ik was in het begin ook wat sceptisch over de ‘goedkope lakjes’, maar had heel veel goede dingen van vriendinnen gehoord en andere mensen met goede ervaringen. Dus uiteindelijk besloten om het gewoon te proberen. Ik denk dat de meningen wel altijd verdeeld zullen blijven. Wat je zelf kunt doen is bijvoorbeeld zo’n goedkope van Ali bestellen en een wat duurdere zoals CND en dan kijken wat je zelf het fijnst vindt.
Mijn nagels zijn tot nu toe nog hartstikke gezond en de lakjes blijven echt top zitten. Omdat het een ‘groot’ en ‘officieel’ merk is voelt het voor mij toch veilig genoeg om te gebruiken, maar misschien is dat wel heel naïef van me. Al met al ben ik wel echt heel erg tevreden en kan ik het dus aanraden, maar het is maar net wat je zelf het prettigst vindt natuurlijk!
Wow dit zou echt mijn hand kunnen zijn, zo gek haha
Super bedankt voor je uitgebreide antwoord! Je brengt me nu weer aan het twijfelen haha. Ik ga alles heel even opslaan en er nog een keertje goed over nadenken. Ik maak even een printscreen met alle info. Dankjewel!!