Eigen nagels, 2 laagjes, nagellak van Yves Rocher (welke weet ik niet meteen), lak mijn nagels niet zo veel maar toch nog ok gelukt. Zelf blij met het resultaat
ps @Chipss, het is gelukt, bedankt!
Eigen nagels, 2 laagjes, nagellak van Yves Rocher (welke weet ik niet meteen), lak mijn nagels niet zo veel maar toch nog ok gelukt. Zelf blij met het resultaat
ps @Chipss, het is gelukt, bedankt!
Mijn katten denken dat ik aan het evolueren ben, maar deze clips zijn echt handig om gellak eraf te krijgen
Waar komen deze vandaan en werkt het goed?
Ik heb ze van Bol (nagellak remover clips), maar je hebt ze ook heel goedkoop bij ome Ali!
Ik vind het echt top, zat eerder te klieren met aluminiumfolie maar vind dit veel makkelijker. Ze passen perfect om mijn vingers en klemmen goed dus de watjes met remover blijven goed zitten. Aanrader!
Ja second this, ik gebruik ze ook altijd en raad ze ook iedereen aan!
Welke producten gebruiken jullie om je gel nagellak eraf te halen? Ik zit steeds te pulken maar mijn nagels worden er zo lelijk van
Ik trek m’n gellak er altijd gewoon af. Net als het velletje van een screen protector ofzo. Ik friemel een hoekje los en dan peel ik het er zo van af als 1 geheel
Zoals hierboven. Watje weken in aceton zolang als je zo kan blijven zitten en dan voorzichtig eraf halen/krabben.
Gebruiken jullie eigenlijk een primer onder je gellak? Ik heb het idee dat het er bij mij daarom zo lastig af gaat dus wil misschien de volgende keer zonder proberen
Ik gebruik basecoat. Bedoel je dat?
Nee bij die starterset van Pink Gellac zat een flesje primer, dat is nog voor onder de basecoat. Dan hecht het beter, is tegen het chippen volgens mij
oh geen idee, dat gebruik ik niet.
Haal meestal wel een watje met remover over m’n nagels voor ik begin.
Moet je voor de aceton eerst de top coat eraf vijlen? Dit is hoe beschadigd mijn nagels zijn door het eraf pulken… Ik gebruik trouwens ook primer dus het kan daaraan liggen? Sorry disturbing foto maar spoiler lukt niet. (Dat glimmende is nagelolie)
Dat komt inderdaad door het pulken. Daarmee trek je zonder dat je het doorhebt kleine deeltjes van je nagel mee. Je nagel bestaat uit verschillende lagen en de bovenste, maar soms ook onderliggende, lagen worden beschadigd wat zich uit in witte plekjes, kuiltjes of andere oneffenheden en vaak ook dunne en zwakke nagels aangezien die witte plekjes dunner zijn en daardoor sneller breken.
Omdat primer ervoor zorgt dat je nagel wordt ontvet zodat basecoat en de latere kleurlagen beter aan je nagel hechten, zal de gel ook beter blijven zitten. Echter maakt het niet uit of je een primer gebruikt of niet. Krabben en pulken moet je eigenlijk nooit doen.
Tl;dr: gellak eraf pulken is eigenlijk nooit een heel goed idee tenzij het echt gewoon heel los zit en er praktisch vanzelf afvalt. Maar dan nog dien je eigenlijk (volgens het “boekje”) niet verder te trekken maar het losse deel weg te knippen en de rest te weken. Nu kan het op zich niet heel veel kwaad maar pulk je te vaak kun je je nagels vrij ernstig beschadigen en worden ze uiteindelijk alleen maar dunner waardoor ze sneller breken of omklappen.
Bij het eraf halen met aceton vijl je inderdaad eerst de toplaag open zodat de nagellakremover er beter in kan trekken. Dat gaat het beste met een ietwat grovere vijl. Hoeft trouwens ook niet heel secuur of tot alle topcoat weg is. Blijft er een beetje topcoat zitten dan is dat ook niet erg, dat lost wel op. Als het overgrote deel maar mat gevijld is. Na het weken kun je voorzichtig met een rozenhouten nagelriem stokje of bijvoorbeeld de nagels van je andere hand de losgekomen gel eraf krabben. Maar ook hierbij geldt niet te hard krabben. Zit er nog iets vast, dan vijl je dit eventueel opnieuw een beetje op en leg je er weer een watje met remover op.