Show je nagels

Dankjewel voor het navragen :blush:

Gebruiken jullie ook gewone nagellak van ali?

Au au au er is een nagel los :frowning: aan de onderkant ook echt!!

gecondoleerd :cry:

1 like

Bedankt :kissing_heart: maar wat moet ik nou doen?? Eraf trekken?

Nee nooit eraf trekken! Dan is er een hele grote kans dat je je eigen nagel beschadigd.
Heb je acrylnagels of gel?

Gel
Hij is alleen los aan de onderkant en stoten of zo doet echt heeell veel pijn

Als je nagellak remover met aceton in huis hebt kun je hem daar in weken. Dan zou de nagel na een tijdje vanzelf eraf moeten gaan of in ieder geval er af te krabben zijn.
Soms wil olie eronder druppelen ook wel werken. Maar aceton werkt meestal beter.

Of je zou er nagellijm onder moeten laten lopen en hem vastlijmen, maar daar zijn de meeste stylisten niet blij mee aangezien ze bij een volgende set dat er helemaal af moeten halen.

En anders een pleister zo strak mogelijk plakken zodat hij zo min mogelijk kan bewegen en dan zo snel mogelijk een afspraak maken bij de nagelstylist. Is niet de charmantste oplossing maar als je het eraf trekt dan heb je dus een grote kans dat je eigen nagel mee scheurt en dat doet nog meer pijn.
Weet niet of je ze al lang had maar als het binnen korte tijd na het zetten is gebeurd dan heb je sowieso garantie

Ik heb ze twee weken nu

Ik plak het altijd met secondelijm weer vast :see_no_evil::see_no_evil:

Maar hoe spuit je dat er dan onder? Ik kan hem niet echt omhoog wippen ofzo

Ik ga morgen wel remover kopen!

1 like

Op zich zou twee weken nog wel kunnen. Zeker als de rest wel nog netjes zit.

Als je lijm hebt dan kun je proberen om met een heel fijn dun kwastje het eronder te duwen of in ieder geval het randje dicht sealen zodat hij niet kan bewegen. Doe dit trouwens wel niet net nadat je je handen hebt gewassen want als er vocht onder blijft zitten en je lijmt het dicht dan kan dat niet meer weg en gaat het broeien en zelfs nagelschimmel veroorzaken. Dus zorg dat het goed droog is.

Edit: ik zie net je andere post. De nagellakremover met aceton van Kruidvat werkt heel goed. Stinkt wel maar als je dat in een bakje doet en je vinger erin weekt of een watje er goed mee doordrenkt en dat om je nagel wikkelt en er vervolgens wat alu folie of huishoudfolie omheen draait zou de gel als het goed is los moeten laten na een tijdje. Gewoon af en toe tussendoor even checken.

Ik vind ze wel echt te lang nu maar heb eigenlijk geen 50 euro voor een nieuwe set…

En zelf korter vijlen? Jij hebt rechte nagels toch? Geen coffin of ballerina? Dan kun je best makkelijk ze zelf korter vijlen in principe. Daar hebben stylistes niks op tegen hoor. In tegendeel zelfs want dat doen best veel mensen. Zeker als je nagels snel groeien

Mocht je die nagel er echt niet afgeweekt krijgen dan zou ik wel gewoon contact opnemen met degene die ze bij je heeft gezet. Normaal heb je na 2 weken nog niet zulke bizarre uitgroei dat de apex (bolling) te hoog komt te zitten en de nagel een breekpunt krijgt/er lucht onder komt door lifting. Het lijkt mij dat er perongeluk al lucht onder is gekomen tijdens het zetten of dat het niet goed genoeg is uitgehard. Dat kan weleens gebeuren. Maar daarom repareren de meeste stylisten dat ook gewoon zonder dat je ervoor hoeft te betalen. Of je betaalt een hele lage prijs omdat het maar om 1 nagel gaat.
Als je daarna gewoon zelf je nagels korter vijlt kun je er zo nog een tijdje mee door tot je een nieuwe set kan betalen.

Ik heb gewoon echt heel hard en vaak gestoten, ben zo onhandig. Vijlen heb ik nog nooit gedaan, hoe doe je dat het beste? Met wat voor vijl?

Oh ai. Mja goed als je andere nagels er nog goed uitzien… nee heb je, ja kun je krijgen. Als het echt niet anders kan dan seal je gewoon het randje waar hij los zit met nagellijm. Daar zit een kwastje aan net als nagellak en daarmee kun je dan voorzichtig langs de losse rand gaan. De nagellijm van Kruidvat eigen merk werkt prima en is niet duur.

Vijlen kun je het best met dit soort vijl doen:

Hoeft niet per se deze vijl te zijn of dit merk maar 180 grit is wel het fijnste bij gelnagels. Een lager grit kan ook maar dan moet je er later alsnog met een hoger grit overheen want anders krijg je heel snel haaltjes. Hoe hoger het grit, des te fijner is de korrel van de vijl. Alles boven de 180 (dus 200, etc) kun je in principe voor gelnagels skippen want daarmee ben je ofwel eeuwen bezig of het doet zelfs gewoon helemaal niks. Die worden meestal alleen gebruikt voor de natuurlijke nagel of om te buffen.

Hier kun je zien waar je op moet letten en hoe je de vijl moet houden (voor een rechte nagelvorm vanaf 7.33 minuten). Zij doet het alleen dus voordat ze de kleur aanbrengt (wat eigenlijk normaal gebruikelijk is), maar dit kun je ook doen als er al een kleur op zit. Let er wel op dat je met je vijl niet over de kleur gaat en echt alleen de nagelrand doet die je korter wil. Anders kan het zijn dat je de kleur wegvijlt en lelijke plekken overhoudt.

Misschien klinkt het allemaal lastig en denk je in eerste instantie woah help. Maar het wijst zich echt vanzelf en als je eenmaal ƩƩn nagel hebt gedaan en een beetje voelt wat de vijl met de gel doet dan wordt het steeds makkelijker. Zeker bij een rechte vorm kun je niet veel fout doen.

1 like

Dankjewel!!! Echt heel lief!!

1 like

Ik ga het morgen wel halen bij kruidvat, ben nu in de stad!

1 like

Geen nagels om te showen, wel wat vraagjes die hopelijk hier mogen.

• Wat is een goeie nagelverharder? Of kan ik beter iets anders gebruiken voor sterkere nagels?
  • Ik heb de laatste weken steeds dat mijn nagels afschilferen, zeg maar… Dat er laagjes ā€˜vervellen’. Hoe komt dit en wat kan ik eraan doen?