Show je nagels

Ja dat ook inderdaad. In het verleden heeft ze ook al eens aangegeven dat haar nagels vol witte plekjes zitten en ruw en dun zijn. Toen zeiden mensen dat ze beter een andere salon kan zoeken want dat hoort niet. Is gewoon eigenlijk een teken dat er te ruw wordt omgegaan met vijlen. Maar daar heeft ze ook nooit iets mee gedaan blijkbaar want dat geeft ze nu weer aan. Vind dat echt zonde.

Kapotte handen maar verliefd op dit kleurtje (van h&m)

13 likes

38 likes

Oh jammer lijkt juist zulk handig spul!
Heb jij ook een reactie geplaatst?

Ja klopt, het idee erachter is heel handig en ik moet bekennen dat ik in eerste instantie toen ik het spul zag ook dacht “wauw wat handig”, maar de ingrediënten zijn dus echt killing. Fabrikanten willen ook geen ingrediëntenlijsten geven dus dat zegt ook natuurlijk al heel wat. Dat hebben mensen zelf moeten uitzoeken en tot op heden zijn de exacte ingrediënten geloof ik nog niet compleet achterhaalbaar. Behalve dus dat het schadelijk is en een groot deel van de ingrediënten gelijk is aan die van afbijtmiddel.
Simply Nailogical heeft er trouwens ook ooit een filmpje over gemaakt, al is dat al van een tijdje geleden en zijn er daarna wel nog meer “bewijzen” gevonden en ook meer foto’s en ervaringen van gebruikers opgedoken.

Ik heb haar inderdaad een berichtje gestuurd. Hoop dat ze er iets mee doet.

1 like

Wat een leuke kleur :smiley: welke is het?

Ik heb net een sensation nail starters kit gekocht zodat ik in ieder geval weer zelf gellak kan doen. Twijfel alleen wat ik met mijn acryl zou doen die ik nu heb. Of beetje bij vijlen, korter vijlen en dan gewoon die gellak er overheen of ook weer zelf gel nagels ga zetten. Heb dit aantal jaar geleden op school geleerd maar ooit alle spullen weg gedaan… vraag me niet waarom.

Waar bestellen jullie je spullen voor degene die zelf gek en/of acryl nagels zetten?

Oh en degene die gel én acryl nagels kunnen zetten, denk je dat ik ook acryl zou kunnen zetten als je ervaring heb met gel of is het echt heel anders? Ik laat wel altijd acryl zetten dus ik weet dat het sneller droogt etc.

Lekker rommelig berichtje geloof ik maar heb zoveel vragen hahah.

Acryl is moeilijker. Heb er zelf geen ervaring mee alleen met gelnagels zetten.
Acryl moet je wel goed eraf vijlen (niet zo ver dat je eigen nagel beschadigd) anders pakt de gel niet.

Ik heb vorige week Orly Builder FX besteld, plus primer en topcoat en een goedkope lamp van bol.com (met low heat functie). Had acrylnagels, maar heb die zaterdag dun gevijld en het er overheen gezet. Werkt top en blijft goed zitten! Ik denk dat ik het blijf doen, ben er echt blij mee. Was wel een dure uitgave, maar verdien het makkelijk terug. En die Builder FX is echt super, hoef niks te mengen.

Het is duidelijk te zien dat ik mijn acrylnagels er af heb getrokken

Holo Taco Play Rosé

44 likes

Ah jeej wat fijn om te horen! Wat betreft die randjes dat komt inderdaad wel goed, hoe langer je oefent des te strakker kun je uiteindelijk lakken. Mocht je het moeilijk blijven vinden dan zou je eventueel met een dun nailartkwastje bij de randjes kunnen lakken, daar heb je iets meer controle mee. En verder de vrije rand bij de top (waar je nagels dus niet aan de huid vastzitten) goed sealen, daarmee voorkom je ook dat het daar gaat rafelen

1 like

Oh ja ik snap wat je bedoelt. Dat komt inderdaad door dat het dan daar net iets te dik is en het gaat drijven. Omdat je huid daar dan zit cured het niet goed in de lamp en dan kan het gaan rafelen.
Ik heb zelf best wel bolle nagels met een behoorlijke c-curve dus bij mij zit de nagel aan de zijkanten ook voor een deel heel kort of zelfs tegen de huid aan. Inmiddels lukt het mij om met het kwastje van de gellak zelf daar heel strak langs te lakken, maar in het begin heb ik dit ook met een nailart kwastje gedaan. Lakte anders mijn halve vingers mee haha. En wat ook helpt is echt heeeel goed het kwastje afvegen voordat je lakt. Je hebt echt maar heel weinig nodig.

Sealen is inderdaad lastig met korte nagels ja. Maar ook hier helpt een nailart kwastje heel goed bij. Omdat die dunner zijn zit je minder snel op je huid te lakken. Maar uiteindelijk krijg je daar vanzelf handigheid in.

Je kunt trouwens ook voordat je de lamp in gaat even een eyeliner kwastje in aceton dippen, dat een beetje afdeppen op een stukje keukenpapier zodat het niet meer te nat is en daarmee de randjes langs je nagelwal schoonmaken. Dat is een beetje de easy hack zeg maar. Kwastje van essence werkt hier prima voor en kost geen fluit. Alleen met donkere kleuren werkt dit iets minder omdat je het pigment dan uitsmeert. Dan moet je dus iets langer “poetsen”

Haha

26 likes

Dit kan ik serieus nu wel gebruiken!

:rofl:

Wow kei slim

Lekker matchen met m’n sportlegging

19 likes

Mn eerste keer Pink Gellac. Mn nagels moeten nog wel wat langer groeien en het mag nog wel wat netter, maar voor een eerste keer ben ik niet ontevreden

23 likes

Ik begon naakte nagels ook een beetje zat te worden:

KIKO 092 en HEMA Shooting Stars (glitter)

33 likes

42 likes