Chanel Flamboyance
Heeft iemand tips voor een goede lamp die een beetje betaalbaar is? Ik heb er eentje van Ali & de reviews waren goed maar ik zit echt per keer 5/6 min erin en dat duurt me echt te lang… + dat ik er zonne allergie van krijg omdat ik er zo lang in zit
Sun UV lampen!
Ik ben een nagelbijter. Nu al een tijdje gestopt en ik ben zo trots!
Ik heb ze gisteren gelakt. Vind het leuk maar wel heftig voor tien nagels
Wat goed!!!
Ik heb eindelijk dit gedaan en ben er heel content mee! Vooral als je ziet wat er aan vooraf is gegaan hahah. Zie spoiler verhaal. (Oh en deze zijn nog niet perfect want de lak ging wat krimpen in de uv lamp oeps)
Wat er vooraf ging
Nou ik had dus dit een paar weken gelden:
Daar had ik het bloemetje al afgepeuterd en geveild want vond die toch niet zo mooi en ook nog eens onhandig.
Nou, toen had ik er afgelopen week dit van gemaakt met slechte vijlen, geen zin, veel te gehaast en gewoon niet m’n best gedaan:
Toen ging ik m’n haren wassen met koper shampoo en kneedt het nóg lelijker:
Deze vormen en bobbels ook

Daar heb ik twee dagen mee rond gelopen maar kon echt niet zo. Dus vandaag betere vijlen gekocht (aanrader! Bij de Kruidvat ‘nail file 2-step voor kunstnagels). Nieuwe lakjes gekocht en toen er een paar uur de tijd voor genomen. Heb als base- en topcoat wel gellak gebruikt, de rest zijn normale lakjes.
@Rozecoupeschaar heel leuk geworden! Leuk die verschillende kleurtjes.
Zit er al een paar dagen op, in het begin was de kleur wennen, maar ondertussen vind ik het heel vrolijk staan!
Ik weet niet of dit al eerder is besproken, kon het zo snel niet vinden. Ik las in de krant dat je gelnagels er na 3-4 weken af moeten? Wat denken jullie? Ik was van plan om ze uit te laten groeien en volgende keer een nieuwe set te doen. Of kan ik ze nu beter kort knippen en de rest afvijlen?
Mooi! Welk lakje is dit?
In de zon mooie Holo glitters
In de schaduw zie je de rozige schijn beter.
Lakje is Rosewater van ILNP
Geven ze ook aan waarom ze er af moeten?
De enige redenen die ik nu even kan bedenken waarom dit zou moeten is onder andere omdat er na een tijd lucht onder kan komen door stoten, uitgroeien, enz. En in die lucht kunnen vocht en bacteriën zich ophopen. Hierdoor bestaat er een grote kans op schimmelnagels en infecties.
En nja verder is het natuurlijk zo dat hoe verder een nagel uitgroeit, het uiteinde dikker is omdat daar nog gel zit, terwijl het nieuw uitgegroeide deel je natuurlijke nagels is en dus dun is. De apex/bolling schuift steeds meer richting tip. Hierdoor is de kans op omklappen, inscheuren en afbreken natuurlijk veel groter en de kans dat je je natuurlijke nagel mee beschadigd ook reëel
Ze geven inderdaad de reden voor bacteriën en beschadiging van je nagels. Met gelnagellak deed ik altijd met een zilverfolie met remover. Kan dat nu ook? Of moet ik helemaal vijlen?
Essie clothing optional
Ligt een beetje aan de gel die er gebruikt is. Sommige gels zijn afweekbaar, andere niet, al is de meeste gel op zich wel af te weken al duurt het iets langer. Je kunt dus sowieso proberen om eerst de toplaag goed open te vijlen, dan te weken met remover en alu folie. Waarschijnlijk gaat dan eerst de kleur er af, dus dan zou je er na dezelfde stappen nog een keer moeten herhalen voor de gel zelf.
Mocht het dan niet eraf willen dan zit er inderdaad niet veel anders op dan zo ver mogelijk wegvijlen en eventueel kort knippen.
Let er bij vijlen trouwens op dat je een heel klein beetje gel wel laat zitten. Dus echt een heel dun laagje. Anders vijl je in je eigen nagel en heb je kans dat je die beschadigd.
het is wel leuk voor pasen, maar je eigen nagels zijn ook al heel mooi van zichzelf!
Dank je wel voor alle tips! Ik ga het van de week proberen als ik alles heb kunnen kopen
Heel lief! Dankjewel!