Haha graag gedaan.
Als je je nagels kunt lakken kun je eigenlijk ook gellak zetten. Sterker nog, ik vind gellak makkelijker te gebruiken dan gewone lak. Buildergel werkt ook hetzelfde. Zeker wanneer je die in een nagellakflesje koopt is het eigenlijk heel simpel. Gewoon een laagje aanbrengen en you’re good to go. Op deze manier hoef je verder ook niet te vijlen in tegenstelling tot wanneer je een verlenging of reshape van de nagel wil maken.
Succes in ieder geval als je er mee aan de slag wil gaan! Enne als je nog vragen hebt dan weet je me te vinden 
Oh en mocht je het trouwens moeilijk vinden om “binnen de lijntje te lakken” dan kun je een klein kwastje (ik gebruik een eyeliner kwastje van essence, kost amper wat) even dippen in alcohol of nagellakremover op basis van aceton, dat vervolgens even afdeppen op een stukje keukenpapier zodat het niet te nat is en hiermee het geknoeide weghalen voordat je de lamp in gaat. Eventueel een paar keer herhalen, want felle of donkere kleuren hebben weleens de neiging om zich niet makkelijk weg te laten vegen.

) en daar is 1 minuut ook voldoende. Omdat topcoat doorzichtig is en er dus geen kleurpigmenten in zitten heeft het minder tijd nodig om uit te harden.

dus nu ben ik er alsnog vanaf en de staat van m’n nagels valt me nog mee haha