Show je nagels

Wow, heel erg bedankt voor deze uitgebreide en duidelijke opsomming haha en ook nog eens meteen advies!!!

Ik wil idd niet verlengen, mijn eigen nagels zijn mooi lang (nog wel :sob:).

Ik verwacht ook niet dat het echt mooi word … naast dat ik geen geduld heb, is het gewoon een vak. Waar je voor moet leren/oefenen & ook een bepaalde feeling voor moet hebben denk ik :yum:.
Het enige wat ik probeer te bereiken is de lengte en versteviging van mijn nagels te behouden tot ik weer naar mijn lieve styliste kan.
Wacht nog ff op de uitspraak over contactberoepen van aanstaande dinsdag en anders ga ik eens op online shoptour.

Heel erg bedankt :kissing_heart:

2 likes

Haha graag gedaan.

Als je je nagels kunt lakken kun je eigenlijk ook gellak zetten. Sterker nog, ik vind gellak makkelijker te gebruiken dan gewone lak. Buildergel werkt ook hetzelfde. Zeker wanneer je die in een nagellakflesje koopt is het eigenlijk heel simpel. Gewoon een laagje aanbrengen en you’re good to go. Op deze manier hoef je verder ook niet te vijlen in tegenstelling tot wanneer je een verlenging of reshape van de nagel wil maken.

Succes in ieder geval als je er mee aan de slag wil gaan! Enne als je nog vragen hebt dan weet je me te vinden :wink:

Oh en mocht je het trouwens moeilijk vinden om “binnen de lijntje te lakken” dan kun je een klein kwastje (ik gebruik een eyeliner kwastje van essence, kost amper wat) even dippen in alcohol of nagellakremover op basis van aceton, dat vervolgens even afdeppen op een stukje keukenpapier zodat het niet te nat is en hiermee het geknoeide weghalen voordat je de lamp in gaat. Eventueel een paar keer herhalen, want felle of donkere kleuren hebben weleens de neiging om zich niet makkelijk weg te laten vegen.

Bij mij begint het nu wel echt af te takelen. Heb plaknagels over mn acryl heengeplakt, heb nu drie kale nagels

Iemand tips om polygel te verwijderen?
Na 6 weken worden m’n nagels echt te lang. De bolling komt nu echt te hoog op m’n eigen nagel. Gisteren heb ik er eentje losgestoten en dat deed echt gruwelijk pijn en ben een hele avond bezig geweest met vijlen om het stukje wat nog vast zat, los te krijgen :tired_face:

Soms is polygel afweekbaar dus dat zou je kunnen proberen. Eerst de bovenlaag wegvijlen en dan met aceton, watjes en alufolie weken net zoals gellak. Wel erop letten dat je goede nagellakremover gebruikt want er bestaat verschil tussen de verschillende versies (ook tussen die mét aceton).
Mocht het niet afweekbaar zijn dan zit er niks anders op dan zo ver mogelijk wegvijlen. Met een wat grovere vijl gaat dat een stuk sneller. Vervolgens het laatste beetje wegvijlen met een minder grove vijl zodat het glad wordt. Let er wel op dat je niet helemaal tot je eigen nagel vijlt want dan kun je deze makkelijk beschadigen. Het best laat je gewoon een dun laagje zitten en maak je deze zo glad mogelijk. Vervolgens kun je hey gewoon lakken met gellak of gewone nagellak, of zo laten mocht je dat niet erg vinden.

Zijn dit je eigen nagels? Heel mooi :heart_eyes:

1 like

Holy moly wat kan jij netjes lakken. Super mooie nagels en echt een leuk kleurtje!

3 likes

Ja hoor is de goeie. Op topcoat staat vrijwel nooit soakoff omdat je die toch eerst moet openvijlen voor het afweken.

Wat voor soort lamp heb je? Als je een UV lamp hebt dus met een soort van tl buisjes erin dan 3 minuten. Maar als je een LED lamp hebt met van die kleine lampjes erin dan is 1 minuut meestal voldoende. Ligt een beetje aan de wattage van de lamp. Hoe hoger hoe minder lang je erin hoeft. Bij de mijne hoef ik maar 30 seconden. Maar dat is 48 watt

1 like

Waarschijnlijk wel. Ik heb een reislamp van 7 watt (of 9? :thinking: ) en daar is 1 minuut ook voldoende. Omdat topcoat doorzichtig is en er dus geen kleurpigmenten in zitten heeft het minder tijd nodig om uit te harden.

Mocht je het zeker willen weten kun je een klein beetje op een papiertje doen, net alsof je je nagel lakt, en dan even testen of het na 1 minuut goed is uitgehard.

1 like

Die kleur heb ik ook. Lijkt op de swatchkaart inderdaad lila haha, maar is alsnog wel een toffe kleur hoor!

Ziet er netjes uit!

1 like

Omg welke kleur/merk is dit

Ik kan ook een keer wat posten hier hoor!

24 likes

Hema heavenly blue

16 likes

Essie Lilacism + Holo :taco:

31 likes

Wat tof!

1 like

Deze (volgens mij hele populaire kleur?) lag in de sale bij Big Bazaar! Ben het lakken wel echt mega zat, wil zó graag naar de salon. Morgen avond is het al weer lelijk…

18 likes

Mooi! Is een tijdje mijn favo kleur geweest, heb wel zin om hem weer aan te schaffen. Waren er nog meer kleurtjes van Essie of lag deze er toevallig bij?

Beetje late reactie maar bedankt voor je tips! Ik kreeg het helaas niet eraf met aceton. Toen had ik het even gelaten en die avond stootte ik me keiiiiiihard waardoor er 1 nagel helemaal afgebroken was. Deed echt mega veel pijn haha. Toen heb ik alles met een nagelknipper heeeeel kort geknipt en weer netjes rond gevijld. Zag er overigens niet uit maar het voelde wel beter dan die lange uitgegroeide nagels. Vandaag heb ik in een saaie online vergadering alles eraf zitten pulken, oeps :face_with_hand_over_mouth: dus nu ben ik er alsnog vanaf en de staat van m’n nagels valt me nog mee haha

1 like

13 likes

Ah dan is er waarschijnlijk niet afweekbare polygel gebruikt. Dat stoten is heel herkenbaar. Zo stom dat zoiets kleins als stoten zoveel pijn kan veroorzaken haha. Al gebeurt dat eigenlijk bijna altijd als er al een beetje lucht onder zit of wanneer de nagel al een stukje is uitgegroeid.
Maar fijn dat het er toch af is! Mochten je nagels trouwens erg droog zijn of toch een beetje beschadigd door het pulken zou je ze extra kunnen insmeren met (nagel)olie of een voedende lak gebruiken.

2 likes