Show je nagels

Heel blij met dit lakje van Ali! Hij lijkt op de foto best fel oranje, maar in het echt is hij een stuk zachter om te zien

18 likes

Before:

After:

Lol lijk wel dr.claw

27 likes

Zijn er hier dames die de gellak set van Yinger gebruiken? Wil het gaan aanschaffen maar twijfel.

Heb je een linkje? :heart_eyes:

Het is 908!

Voor zover ik weet wordt dat voor amateurs niet aangeraden omdat er best een grote kans is dat je dan je nagels beschadigt. Blijkbaar vijl je dan heel snel door de bovenste laag van je nagel heen met allerlei narigheden als gevolg.

Maar afhalen is niet mega veel werk toch? Watje, aceton, alu folie en dan 15-20 min laten weken terwijl je een serie kijkt

1 like

Je kunt misschien ook kijken naar een peel-off gel base coat. Ik had zo eentje van Essence. Blijft het alleen een stuk slechter zitten natuurlijk.

Het is lang geleden dat ik dat gebruikt heb, dus weet even niet zeker hoe tevreden ik erover was, hoe lang het bleef zitten, of het makkelijk los liet etc :sweat_smile:

1 like

Nee dat zou ik niet doen als je niet precies weet hoe of wat. Zoals @crazyplantlady al zegt vijl je heel snel door de bovenste, en soms zelfs onderliggende lagen heen waardoor je je nagels enorm kunt verkloten. Zelfs zo erg dat je nagel eraf valt, maar ook bestaat er een hele grote kans op ontstekingen van het nagelbed, infecties, schimmel, beschadigd nagelbed en vergroeiingen van de nagelplaat.
Ik vijl zelf wel met een elektrische nagelvijl, maar ik heb bij een kennis die nagelstyliste is een paar “lessen” gevolgd hoe het moet. Je moet echt heel goed opletten wat je doet en welk bitje je gebruikt (niet ieder bitje kan zomaar) en ook zeker niet tot op de nagel zelf vijlen. En aangezien vrijwel iedereen een dominante en niet dominante hand heeft is het sowieso al een stuk lastiger om op je eigen nagels te doen. Iemand anders zijn/haar nagels doen gaat daarom ook altijd veel sneller.
Ik ben met vijlen ook al gauw 10-15 minuten bezig dus qua tijd is het echt niet heel veel sneller dan wanneer je zou weken.

1 like

Wat je nog kan kopen is van die voorgevouwen folie dingen die je zo op je vingers kan doen. Dan hoef je nieteens zelf watjes en alu folie te knippen. Verkopen ze wel op Ali o.a.

1 like

Ook bij Kruidvat!

Vandaag zijn de stickers binnen gekomen die je onder je nagel moet plakken waardoor er een soort bedje onder je nagel ontstaat, waar je dan gel op kan smeren en zo je nagel kan verlengen.
Daar ben ik dus letterlijk de HEELE dag mee bezig geweest en ik heb nu voor het eerst in m’n leven langere nagels.
Had ook nog nooit nagels laten zetten dus het is helemaal nieuw voor me deze klauwen:

Vandaag draag ik een trainingsbroek maar weet niet of ik met dit nog een spijkebroek aan kan doen. En zelfbevrediging is ook uitgesloten.

15 likes

Haha raar he om ineens mega nagels te kunnen maken. Ziet er trouwens goed uit! Zeker voor een eerste keer. Dat was bij mij echt lang niet het geval. Let er trouwens wel op dat je de bolling/apex goed opbouwt. Bij je duim is de nagel erg vlak waardoor de kans op breken groot is.

Dit filmpje vond ik zelf handig om te gebruiken, maar er zijn er nog meer. Ook met andere nagelvormen enzo

Girl, het ziet er überhaupt niet uit. Zijn net snavels :sob::sob:
Maar ik was er zooooooo klaar mee hahaha echt geen zin meer
Wel bedankt voor je filmpje, ga op een ander moment weer verder met dit aanleren

Foto's van snavelnagels

Linkerhand

Rechterhand

M’n spiritanimal

40 likes

Ahw die laatste haha. Maar serieus mijn eerste keer nagels verlengen zag er er nog 100x erger uit. Heb net gekeken of ik nog een foto had, maar denk dat die nog op mijn oude telefoon staan als ze niet verwijderd zijn. Ik weet niet of je die mega ducknagels van Snooky kent? Zo uitgewaaierd naar de zijkanten? Nou dat x 10 haha. Mijn nagels waren gewoon net zo breed als mijn vingers en dan overal bobbels en druipers. Dus dan zijn die snaveltjes van jou al een stuk beter :penguin:

Mocht je trouwens de apex niet helemaal goed krijgen, kun je hem er later ook nog in vijlen. Dat doe ik ook als het me te lang duurt en dat werkt ook perfect. Zeker wanneer je je dominante hand moet doen bespaart dat heel wat tijd.

Jaaa van die vierkante haha, dat werd toen zelfs gepresenteerd als trend. Duckfeet nails ofzo.
Mijne waaieren ook wel wat te veel uit nog. Kreeg het niet meer gecorrigeerd met de vijl

Toevallig, ik had ook van die stickers besteld en ze zijn ook vandaag binnengekomen! Je bedoelt zulke toch?

Ik vind je nagels echt wel goed gelukt hoor, zeker voor de eerste keer!

Jepppp. Heb jij het wel eens gedaan??

Neee, geen idee of het gaat lukken haha
Ik heb laatst van die dual forms gedaan met polygel, die waren redelijk gelukt maar daar ben ik echt laaaaang mee bezig geweest

Ja precies. Ineens zag je die dingen overal. heb net even gegoogled.

Pareltje hoor. Kijk ook hoe krom die dingen zijn. Zelfs een eend zou hier nog niet dood mee gevonden willen worden lijkt me haha

4 likes

Dualforms is dat dat je een nagel volkliedert met gel en deze dan op je nagel drukt zodat je het op je nagel kan plakken?? Daar heb ik ook eens een nagel mee gedaan.
Ik vond het met de stickers goed werken om het rondje van de sticker waar je vinger doorheen gaat, te plakken met de plakkant van het rondje op de plakkant van de tip zodat het daar dubbellaags is en wat stijver. Anders werd het automatisch heel spits.
En ga je deze stickers gebruiken met polygel? Is dat iets anders dan buildergel?

Edit: hier middelste plaatje van onder zie je hoe je die sticker moet plakken.
En even “voorbuigen” voor je het onder je nagel bevestigt maakt net ook makkelijker
Wel foto’s posten van het resultaat he!!