Show je nagels

Ik doe mijn nagels gek genoeg nu veel vaker terwijl ik bijna niemand zie.
Ik heb ook meer tijd dus daar zal het wel door komen, ik vind 3 weken hetzelfde sowieso vervelen, maar ja normaal was dat al lastig te realiseren qua tijd. Ze zijn ook zowat allemaal afgebroken dus ik moet wel verlengen (met acryl)
Nu doe ik ze zeker elke week opnieuw want ik haat uitgroei, raak de kleur snel zat en ben geen pro dus verlies wel eens wat of ben toch niet tevreden.
Als ik haast heb raffel ik het af en sja dan kan ik weer opnieuw beginnen, en dan denk ik, direct maar een ander kleurtje/design (zucht).

1 like

Essie bikini so teeny

35 likes

Kleurtje van de HEMA. Drie laagjes zijn dit. Is iets minder fel in het echt.

11 likes

Ik sta op het punt om een acrylset te kopen. We weten allemaal dat het mis gaat - dat het een groot fiasco wordt met lelijke bobbels - en toch ga ik het waarschijnlijk doen.

Als de acryl helemaal uitgegroeid is ga ik mijn eigen nagels weer kort scheuren en dat is zo zonde :sob: na twee jaar consistent mooie nagels.

3 likes

Wat is een goede base- of topcoat van Ali? Mijn gelnagels blijven nu, ongeacht de kleur, ongeveer een week goed zitten. Daarna komen er chips in of ligt er ineens een stukje af, waarna ik de rest er vrij makkelijk als een soort velletje af kan pulken.

Ik zweer echt bij Venalisa Tempered Top. Heb meerdere topcoats gebruikt, maar deze is echt by far de beste. Blijft heel goed zitten, blijft glanzend en werkt heel fijn/is niet te dun of dik.

Basecoat zou je van hetzelfde merk kunnen gebruiken, maar ik zou je aanraden om eigenlijk gewoon een Nederlands merk daarvoor te gebruiken omdat dit rechtstreeks op de nagelplaat wordt aangebracht. Venalisa is in principe wel geeoon goedgekeurd dus het kan, maar de basecoat van Pinkgellac is net zo goed.

Overigens ligt chippen en eraf kunnen pulken niet per definitie aan de basecoat, maar aan het preppen en voornamelijk vetvrij maken (met een nagellakremover op basis van aceton waar geen of in ieder geval weinig verzorgende dingen aan zijn toegevoegd zoals de kunstnagel remover van Kruidvat bijv) en opruwen van je nagels. Daarnaast speelt de uithardtijd ook een rol in hoe goed gellak blijft zitten. Kleuren met veel pigment zoals fellere kleuren, rood en felroze, dikkere lakjes en donkere kleuren zoals donkerblauw, zwart etc. hebben vaak een langere uithardtijd nodig. Ookal staat er op het flesje 30 seconden, dat is vaak niet genoeg omdat deze lakjes hoger zijn in viscositeit. En verder wil het helpen om heeeeel dun lakken. De eerste laag mag best doorzichtig zijn. Meerdere dunne laagjes blijven beter zitten en kunnen bovendien beter uitharden dan dikkere lagen

2 likes

@Yzile oh met die stickers heeft de nagelstyliste mijn babynagels opgevuld toen ik nog beet! Deed zoooveel pijn daarna onder de lamp pfff

Voelde je een hitte sensatie toen je je vingers in de lamp had toen??

Nee dat niet, maar de gel krimpt een soort van op je nagels ofzo en ik had echt hele kleine nagels dus mn nagelbed kwam vrij ofzo?? Weet het niet meer precies

Ik heb al jaren een lamp en lak van alessandro. Heet striplac, volgens mij nu vernieuwd en heet het Peel or soak. Dat is dus gel lak die je zelf kunt zetten en je er na 1-2 weken makkelijk in 1x af kunt trekken. Heb dat denk ik 3 jaar geleden aangeschaft en toen paar keer gebruikt, ben er nu weer mee begonnen en vind het heel handig! Lakt fijn en glanst heel mooi, blijft ook goed zitten en het laat uiteindelijk een beetje los waardoor je makkelijk de hele lak er af trekt en je nagel dus niet beschadigt. Je maakt je nagels schoon met speciale pads (of gewoon met pure alcohol), laagje doorzichtige coating en in de lamp, daarna de kleur en in de lamp en vervolgens weer zelfde laagje doorzichtige coating en weer 60 sec in die lamp. Daarna weer met de speciale pads (of alcohol dus) er over om plakkend laagje te verwijderen en je bent klaar. Bent in totaal ongeveer 15 min bezig denk ik? En af halen is dus ook in 1 min klaar.

Welke lamp & lakjes heb je gekocht?

Ik ben ook wanhopig zoekende naar een oplossing nu.

Nr 1 prioriteit wat betreft mijn nagels: de lengte behouden. Dus ik zoek iets wat verstevigend is en wat mij er van weerhoudt om te scheuren of bijten.

Net gelakt. 4 lagen en topcoat :v:t2::sweat_smile:

6 likes

Barbie nagels!

Edit: Al mijn foto’s zijn onscherp :joy:

28 likes

Oehhh love dit kleurtje! Welke is het?

1 like

Ik ga ff kijken!

Daar zit dus een kleur bij, heb Mystic gekocht en daarna een donkerblauwe en zwarte.

Moooi zeg! Ik vind je slanke handen overigens een beetje een mindfuck in combinatie met je forumnaam. :joy:

3 likes

Rubber base blijft bij mij niet goed zitten juist. Heb je de primer?

Mijn pakketje vandaag binnen gekregen. Ga het straks aanbrengen. Ben benieuwd

Oh oeps heb die rubber base niet besteld maar base2 zie ik nu

1 like

@sjem het is de kleur 30 get ready van essence! Hij lakt heel fijn en dekt in twee dunne laagjes al.

@anon28710462 hahaha! :joy: Sorry, heb helaas ook echte mensen benen die redelijk slank zijn

1 like

Ook goed ruw gemaakt? Ik gooi misschien een open deur in hoor maar het moet toch lukken.
Lang genoeg onder de lamp? Niet je nagel riemen mee gelakt?

1 like