Show je nagels

Had een pink gellac setje gekocht omdat ik NU de behoefte had om mijn nagels te doen en wilde niet wachten op ali lakjes. Korte nagels ivm mijn werk.

Alleen bleef de topcoat dus plakkerig terwijl dat bij pink gellac niet zo zou moeten zijn. Dus weet even niet wat ik verkeerd heb gedaan.

5 likes

Heh wat jammer joh!!

8 likes

Roze :two_hearts:

10 likes

Dit blijft zo’n mooie kleur! Alleen is mijn flesje uitgedroogd volgens mij :frowning:

1 like

@BiloxiParish jij weet hier volgens mij alles van dus vandaar dat ik je tag met mijn vraag haha

Normaal gesproken laat ik bij de salon altijd acrylnagels zetten (zonder verlenging of tips, gewoon op mijn eigen nagels want die zijn inmiddels erg lang). Over de acryl komt dan volgens mij gellak, moet drogen onder de lamp enz.

Hiervoor heb ik ook wel eens gelnagels laten zetten. Maar dit is toch meer dan alleen gellak? Of herinner ik me dit niet juist? Volgens mij kreeg ik dan ook eerst altijd een ‘verhardend’ laagje of zo, en dan gellak.

Ik raak helemaal verward als ik op internet zoek naar de makkelijkste manier om mijn eigen nagels te doen haha. Van al die fucking termen; polygel, gelnagels, gellak, acryl, acryl + gel, dip powder en wat er allemaal nog meer bestaat 

Heb trouwens echt een bloedhekel aan mijn nagels doen, kan er niks van, ben niet gedetailleerd en ongeduldig maar juist daarom op zoek naar iets wat lang blijft zitten. En niet twee dagen, zoals een gewone nagellak. Want al die moeite voor twee dagen 
 ain’t nobody got time for that.

1 like

Nee je herinnert het je wel juist! Gelnagels worden opgebouwd door hardgel, polygel of buildergel (moet allemaal uitharden in de lamp) en vervolgens kun je daar gellak overheen zetten voor de kleur. De hardgel/builder/poly zorgt ervoor dat je natuurlijke nagel wordt verstevigd en je kunt er mee verlengen dus in principe hetzelfde zoals acryl alleen stinkt het nauwelijks tot niet en kun je er wat makkelijker mee werken omdat gel pas droogt in de lamp in tegenstelling tot acryl die droogt aan de lucht. Gel is bovendien ook wat makkelijker te vijlen en in vorm te brengen.

• Polygel is in principe een combinatie tussen gel en acryl. Zit in een tube en is meteen klaar voor gebruik en kan na het uitharden worden afgelakt met gellak. Uitharden doe je in een lamp. Het is makkelijk te verwerken maar vergt alsnog de nodige oefening en precisie. Kan gebruikt worden met dualforms of sjablonen (die stickers die een paar posts hierboven werden benoemd).
  • Dip powder is acrylpoeder in combinatie met een activator die eigenlijk te vergelijken is met secondelijm. Je lakt je nagel met de speciale vloeistof, dipt in poeder, herhaalt dit een paar keer en vervolgens breng je de activator aan waardoor alles uithard. Hiervoor heb je geen lamp nodig, tenzij je erna een kleur erover wil doen, dan heb je gellak en een lamp nodig. Alleen wordt dippoeder knetterhard, is het vrij lastig eraf te halen en persoonlijk vind ik het 3x niks. Heb het een paar keer geprobeerd maar nope. Geeft veel zooi, duurt lang en het resultaat was meh.
  • Gellak is dus alleen de kleur. Kun je makkelijk zelf doen maar versterkt op zichzelf niet. Al kun je met een rubberbase of reinforcegel (tussen base en gellak) wel je natuurlijke nagels verstevigen. Maar de kleur zelf kan dit dus niet.
  • Acryl is poeder met activator/liquid. Hierbij dip je je kwast eerst in de liquid, dan in het poeder en vervolgens werk je het bolletje dat op de kwast ontstaat uit op je nagel en laat je het drogen aan de lucht. Vervolgens kun je aflakken met gellak. Alleen dit zou ik niet aanraden wanneer je snelsnel wil werken en vereist bovendien behoorlijk wat oefening of zelfs lessen aangezien je bij verkeerd gebruik je nagels behoorlijk kan beschadigen.
  • Gel kan hardgel zijn of buildergel. Komt beide op hetzelfde neer in feite alleen buildergel is vloeibaarder dan hardgel waardoor het wat makkelijker werkt. Met buildergel kun je bovendien ook vrij makkelijk je eigen nagel voorzien van een verstevigend laagje zonder dat je deze verlengt. Beiden soorten harden uit door middel van een lamp en na het uitharden kun je ze aflakken met gellak voor een kleurtje of design.

Ik weet niet of je je nagels ook wil verlengen maar als je echt geen geduld ervoor hebt zou ik dat sowieso niet doen. Een goede verlenging vergt tijd, geduld en precisie en nogmaals, wanneer je gel of acryl verkeerd gebruikt kun je dus je nagel behoorlijk verkloten.
In jouw geval zou ik dus gewoon voor gellak gaan en dan eventueel met een laagje rubberbase of buildergel (deze gebruik je tussen de basecoat en kleur in) als versteviging van de natuurlijke nagel. Om het jezelf makkelijker te maken kun je hierbij kiezen voor buildergel in een nagellakflesje. Dit werkt net wat makkelijker dan de variant in een potje waar je een los kwastje voor nodig hebt.

Als je de stappen voor gellak goed volgt, je nagels goed prept en ontvet zou de lak normaal gesproken minstend 2 weken goed moeten blijven zitten. In het begin zal je er misschien iets langer mee bezig zijn, maar wanneer je het eenmaal onder de knie hebt ben je best snel klaar.
Let er alleen op dat je niet over de nagelriemen en huid lakt want dat krijg je er niet goed af, je lak laat hierdoor bovendien sneller los én je kunt een allergie opbouwen hierdoor wat natuurlijk zonde zou zijn.

12 likes

Wow, heel erg bedankt voor deze uitgebreide en duidelijke opsomming haha en ook nog eens meteen advies!!!

Ik wil idd niet verlengen, mijn eigen nagels zijn mooi lang (nog wel :sob:).

Ik verwacht ook niet dat het echt mooi word 
 naast dat ik geen geduld heb, is het gewoon een vak. Waar je voor moet leren/oefenen & ook een bepaalde feeling voor moet hebben denk ik :yum:.
Het enige wat ik probeer te bereiken is de lengte en versteviging van mijn nagels te behouden tot ik weer naar mijn lieve styliste kan.
Wacht nog ff op de uitspraak over contactberoepen van aanstaande dinsdag en anders ga ik eens op online shoptour.

Heel erg bedankt :kissing_heart:

2 likes

Haha graag gedaan.

Als je je nagels kunt lakken kun je eigenlijk ook gellak zetten. Sterker nog, ik vind gellak makkelijker te gebruiken dan gewone lak. Buildergel werkt ook hetzelfde. Zeker wanneer je die in een nagellakflesje koopt is het eigenlijk heel simpel. Gewoon een laagje aanbrengen en you’re good to go. Op deze manier hoef je verder ook niet te vijlen in tegenstelling tot wanneer je een verlenging of reshape van de nagel wil maken.

Succes in ieder geval als je er mee aan de slag wil gaan! Enne als je nog vragen hebt dan weet je me te vinden :wink:

Oh en mocht je het trouwens moeilijk vinden om “binnen de lijntje te lakken” dan kun je een klein kwastje (ik gebruik een eyeliner kwastje van essence, kost amper wat) even dippen in alcohol of nagellakremover op basis van aceton, dat vervolgens even afdeppen op een stukje keukenpapier zodat het niet te nat is en hiermee het geknoeide weghalen voordat je de lamp in gaat. Eventueel een paar keer herhalen, want felle of donkere kleuren hebben weleens de neiging om zich niet makkelijk weg te laten vegen.

Bij mij begint het nu wel echt af te takelen. Heb plaknagels over mn acryl heengeplakt, heb nu drie kale nagels

Iemand tips om polygel te verwijderen?
Na 6 weken worden m’n nagels echt te lang. De bolling komt nu echt te hoog op m’n eigen nagel. Gisteren heb ik er eentje losgestoten en dat deed echt gruwelijk pijn en ben een hele avond bezig geweest met vijlen om het stukje wat nog vast zat, los te krijgen :tired_face:

Soms is polygel afweekbaar dus dat zou je kunnen proberen. Eerst de bovenlaag wegvijlen en dan met aceton, watjes en alufolie weken net zoals gellak. Wel erop letten dat je goede nagellakremover gebruikt want er bestaat verschil tussen de verschillende versies (ook tussen die mét aceton).
Mocht het niet afweekbaar zijn dan zit er niks anders op dan zo ver mogelijk wegvijlen. Met een wat grovere vijl gaat dat een stuk sneller. Vervolgens het laatste beetje wegvijlen met een minder grove vijl zodat het glad wordt. Let er wel op dat je niet helemaal tot je eigen nagel vijlt want dan kun je deze makkelijk beschadigen. Het best laat je gewoon een dun laagje zitten en maak je deze zo glad mogelijk. Vervolgens kun je hey gewoon lakken met gellak of gewone nagellak, of zo laten mocht je dat niet erg vinden.

Zijn dit je eigen nagels? Heel mooi :heart_eyes:

1 like

Holy moly wat kan jij netjes lakken. Super mooie nagels en echt een leuk kleurtje!

3 likes

Ja hoor is de goeie. Op topcoat staat vrijwel nooit soakoff omdat je die toch eerst moet openvijlen voor het afweken.

Wat voor soort lamp heb je? Als je een UV lamp hebt dus met een soort van tl buisjes erin dan 3 minuten. Maar als je een LED lamp hebt met van die kleine lampjes erin dan is 1 minuut meestal voldoende. Ligt een beetje aan de wattage van de lamp. Hoe hoger hoe minder lang je erin hoeft. Bij de mijne hoef ik maar 30 seconden. Maar dat is 48 watt

1 like

Waarschijnlijk wel. Ik heb een reislamp van 7 watt (of 9? :thinking: ) en daar is 1 minuut ook voldoende. Omdat topcoat doorzichtig is en er dus geen kleurpigmenten in zitten heeft het minder tijd nodig om uit te harden.

Mocht je het zeker willen weten kun je een klein beetje op een papiertje doen, net alsof je je nagel lakt, en dan even testen of het na 1 minuut goed is uitgehard.

1 like

Die kleur heb ik ook. Lijkt op de swatchkaart inderdaad lila haha, maar is alsnog wel een toffe kleur hoor!

Ziet er netjes uit!

1 like

Omg welke kleur/merk is dit

Ik kan ook een keer wat posten hier hoor!

24 likes

Hema heavenly blue

16 likes