Show je nagels

Weet iemand of je ook alleen een base en topcoat van PG op kan doen of moet er per se een kleurtje tussen?

Nee hoor kan best. Je hoeft niet per se een kleurtje er tussen te doen dus als je alleen wat glans wil/verzorgde nagels wil dan kun je ook gewoon alleen base- en topcoat doen

1 like

Violet baroque van Yves Saint Laurent!

1 like

Ik ben begonnen met Pink Gellac en vond het heel erg goed. Wel vind ik de lakken vrij dik en dikken ze snel in. Ik ben nu even overgestapt op Kiki Londen en vind deze wat dunner lakken. Wat meer als normale nagellak. Kwaliteit en kleuren zijn erg goed vind ik! Ze hebben ook een nieuwe lamp die erg goed schijnt te zijn
Ali express zou ik zelf nooit doen, want je weet niet goed of er wel voldaan wordt aan veiligheids eisen en heb best wat horror verhalen gelezen over heftige middelen in de lak en beschadigde nagels. Maargoed, veel mensen gebruiken het en zijn er tevreden over!

Ik heb een lamp van sesnsationail maar gebruik veel kleurtjes van PG. Sowieso gebruik ik altijd hun primer, basecoat en topcoat. Ben wel tevreden ermee maar gebruik soms ook kleurtjes van Ali, want goedkoop en er zijn hier wat merken genoemd die echt wel fijn zijn. Maar durf zelf geen basecoat van ali te kopen. Dus denk dat ik dan voor een starterset van PG zou gaan en uit zou breiden met kleurtjes van Ali.

Ik heb de pro lamp en een aantal kleurtjes en ik ben er heel blij mee! Ik volg trouw precies alle stappen in de gebruiksaanwijzing en het blijft zeker 2 tot 2,5 week muurvast zitten. (Langer zou ook kunnen maar nog niet geprobeerd want tegen die tijd ben ik wel toe aan een nieuwe kleur haha.)
Ik had met gewone nagellak vaak bubbeltjes of klontjes erin, iig dat het niet mooi egaal was. Met gellak is het veel makkelijker om mooi egaal te lakken. Dat + dat het niet al binnen een paar dagen gaat chippen vind ik het grootste voordeel.

1 like

10 likes

Ik ben ook geïnteresseerd in een set. Ik snap alleen niet goed wat het verschil is tussen de 2 lampen en waarom je voor de ‘pro’ zou gaan.

Ik heb even een vraagje. De laatste tijd als ik gellak aanbreng doet het pijn onder de lamp. Een branderig gevoel. Dan trek ik ze er even onderuit en daarna is het goed. Nu ben ik inmiddels al even klaar met lakken en doet 1 nagel nog steeds zeer. Een branderig gevoel. Wat kan ik daar nu het beste mee doen? Lak eraf halen of gewoon laten zitten.

Dat is een heatspike. Komt normaal veel voor bij (builder)gel, maar kan ook bij gewone gellak gebeuren. Komt meestal door dunne nagels of beschadigde nagels, maar kan ook gebeuren wanneer je gewoon gevoelige nagels hebt.

Je hoeft de lak er nu niet af te halen, maar om het de volgende keer te voorkomen kun je ofwel je nagels eerst een paar seconden op de kop drogen (wel natuurlijk zonder met je nagels de onderkant van de lamp/ondergrond te raken) en vervolgens met de nagels naar boven verder uit laten harden, of je nagels stapgewijs in de lamp te drogen. Dus eerst heel snel een paar seconden, dan weer een paar seconden. Een andere optie is een lamp met een low heat modus kopen. Maargoed dat zijn weer extra kosten waar je misschien niet op zit te wachten.

Hoe haal je trouwens je lak eraf?

Bedankt voor je uitgebreide antwoord! Ik ga met je tips aan de slag.
Het is gewoon een gek gevoel dat die nagel nu nog steeds een beetje brand. Zal wel wegtrekken neem ik aan?

Denk dat mijn nagels wel wat aan de dunne kant zijn. Door de gellak misschien? Het is niet het beste voor mijn nagels heb ik het idee, maar vind het gewoon zo mooi.

Ik doe eerst de toplaag eraf vijlen en dan weken met watjes en aceton. Dan eraf schrapen. Gaat trouwens ook wel vaak moeizaam waardoor ik wat kracht moet zetten. De nagel die nu nog wat zeer doet was trouwens ook erg lastig eraf te krijgen.

Normaal zou dat gewoon weg moeten trekken ja. Misschien even onder de koude kraan houden zodat het wat sneller weggaat?

Over of gellak echt je nagels zwakker maakt zijn de meningen verdeeld. Veelal is het een combinatie van factoren omdat gel je nagels harder zijn doe je er vaak meer mee en daarnaast speelt het verwijderen ook een grote rol. Aceton is namelijk best uitdrogend dus daardoor kunnen je nagels ook zwakker worden. En als er verkeerd gebruik wordt gemaakt van een (elektrische) vijl kan je nagel ook dun worden/zelfs helemaal kapot gaan.

Je verwijder methode is eigenlijk wel prima, maar ik zou wel kijken dat je niet teveel schraapt. Ookal lijkt het op het eerste oog niet zo, hiermee bestaat er een kans dat je, zonder het dus door te hebben, een laagje van je nagel beschadigd. Als je dit dus vaker doet dan wordt je nagel steeds dunner.
Denk dat het daarom inderdaad bij jou ook nu gevoelig is geworden. Zeker omdat je al aangeeft dat van die nagel de lak ook lastiger af gaat.

Gebruik je primer? En ruw je je nagels op? Anders zou je eens kunnen proberen dat op die vinger niet te doen. Of alleen met een bufferblok er even overheen, dat is minder agressief dan een vijl.

Soms gaat het eraf halen heel makkelijk en bij sommige nagels moeizaam. Dan schraap ik denk ik echt wel harder dan eigenlijk ‘mag’. Vooral uit ongeduld denk ik.
Eigenlijk moet ik dan natuurlijk langer weken. Weer even een goede reminder om dat zorgvuldiger te doen.

Heb nu voor het eerst zonder primer gedaan (heb een andere basecoat waarbij dat niet hoeft) maar wel even kort met een blok. Een polijstblok heb ik nu gebruikt.

Is er eigenlijk nog een alternatief voor aceton? Denk het niet hè?

Heel fijn dat je trouwens zo goed advies geeft en meedenkt. Thanks!

Dat was vooral mijn valkuil in het begin ook. Ik ben te ongeduldig om te wachten tot het er vanzelf afvalt. Dan zit je daar maar wat met je Alien aluminium klauwen haha. Uiteindelijk ben ik gaan vijlen met een elektrische vijl maar dat is niet iets wat je eigenlijk zomaar moet doen omdat je je nagels daar echt kapot mee kan maken.
Verder zijn er stoomapparaten. Die werken weliswaar ook met aceton maar omdat het stoomt werkt het veel sneller dan wanneer je het met watjes doet.
En er bestaat een soort afbijtmiddel dat de gel losmaakt en laat bubbelen, maar dat is puur vergif dus dat moet je sowieso niet gebruiken. Is hetzelfde spul als in de auto-industrie wordt gebruikt om bijvoorbeeld velgen kaal te strippen, dus dan weet je waarschijnlijk wel genoeg.

Een optie zou nog zijn om peeloff basecoat te gebruiken. Dan hoef je niet te weken maar kun je het er zo af trekken zonder dat je nagels beschadigd raken. Alleen blijven peeloff basecoats meestal iets minder lang zitten helaas, maar alsnog wel langer dan gewone nagellak.

Gebruik je trouwens olie? Want als je dagelijks je nagelriemen en zijkanten insmeert (maakt niet uit of je lak op hebt) versterkt dat ook de nagels waardoor ze uiteindelijk wat minder gevoelig worden.

1 like

Haha ja herkenbaar. Ook een tikje ongeduldig. Met een elektrisch vijl durf ik echt niet aan de slag, ik ben nu soms al onvoorzichtig dus dat lijkt mij niet verstandig.

De pijn is inmiddels gelukkig weggetrokken dus dat lijkt mij een goed teken.

Toevallig zag ik vandaag op de site dat ze van pinkgellac nu een peeloff hebben inderdaad. Denk dat dat wel iets voor mij kan zijn. Ga eerst nog even goed met jouw tips aan de slag en anders ga ik dat is proberen. Je moet toch wat voor mooie nagels.

Olie doe ik eigenlijk te weinig. Ik heb het na het lezen van jouw berichtje gelijk op mijn nachtkastje gezet. Gewoon elke avond smeren.
Heb jij nog een tip voor een bepaalde olie? Heb er nu 1 van essence geloof ik.

Ah wat fijn dat het toch is weggetrokken. Heatspikes zijn echt een heel naar gevoel.

Ik gebruik zelf vitamine jojoba olie, maar ik wissel af met lemony flutter of pure shea butter. Ligt er een beetje aan wat voor het grijpen ligt haha. Eigenlijk maakt het ook niet zoveel uit welke olie je gebruikt. Je kunt zelfs olijfolie of kokosvet/olie gebruiken als je zou willen. Het gaat vooral om de hydratatie.

@Pecan sorry, late reactie, ben nu pas terug aan het lezen. Maar de pro lamp van Pinkgellac is groter dus dat werkt wat makkelijker (ook wanneer je je voeten zou willen doen is dit wat makkelijker) en hij is sterker waardoor je in theorie minder lang zou hoeven uit te harden. Al moeten donkere of zeer sterk gepigmenteerde kleuren toch vaak alsnog langer uitharden ivm het hoge aantal kleurpigmenten die er in zitten

4 likes

Zijn hier mensen die de peel off base coat van PG al hebben uitgeprobeerd?

Ik heb zo’n gel oplosser gekocht op ali… nog altijd niet binnen ook. Maar lees er echt heftige dingen over. Denk niet dat ik t ooit ga gebruiken als het binnen is.

Twew nagels langer gemaakt met de builder gel van Kiki londen. En kleurtje is van pink gellac.

20 likes

Nee ik zou het echt niet aanraden om dat te gebruiken. Ik heb foto’s gezien van mensen waarbij dat op de huid is gekomen en waar dus de hele huid is weggevreten en kapot is. En anderen hebben er heel pijnlijke nagels aan over gehouden die zo beschadigd waren dat ze al kapot klapten als je er bij wijze van spreken nog maar naar keek.

Simplynailogical heeft er destijds een filmpje over gemaakt en die vond de geur verdacht veel lijken op verfstripper.
Er is ook een man (volgens mij een chemicus) die best bekend schijnt te zijn in de Amerikaanse nagelindustrie en die heeft het spul onderzocht. Die resultaten waren echt niet oke. De ingrediënten komen overeen met verfstripper die wordt gebruikt om lak van autovelgen bijvoorbeeld af te bijten. Dat moet je gewoon niet willen gebruiken eigenlijk. Er zijn ook geen ingrediënten of certificaat lijsten van te verkrijgen, terwijl dat bij veel andere spullen op ali wel het geval is. Heel shady spul dus. En daarbij blijkt het ook geeneens heel goed te werken

Bevalt de buildergel trouwens?

1 like