Show je nagels

Hahah ja zit nu vaak met mn handen onder mn benen of in een vuist :joy:

1 like

@SpeedOfSound Vind je zoiets mooi? Of is dit te wit? (Even een oude post van mezelf geciteerd) Wil je eigenlijk gellak of normale?

1 like

Nee dat mist idd. Door de naam van het lakje moest ik er aan denken haha. Ik zal straks eens kijken of ik nog iets heb tussen m’n lakjes!

1 like

wat dacht je van lovely quartz? dat is wel gellak maar CND maakt ook gewone lakjes.
ik heb thuis ook een catrice lakje, die is wel dekkend wit parelmoer. Ik kan even kijken welk kleurnummer het is? Je mag evt. ook mijne hebben! niet dat ze erg duur zijn hoor haha maar ik gebruik het niet (meer).

Alles Essie, vlnr: Fiji, Virgin snow, Bikini so teeny, Play date en nog een keer Fiji.

omg op mijn stappenaantal

19 likes

Weet iemand wat er met mijn nagels aan de hand is en wat ik er aan kan doen?

1 like

Heb je gel, acryl of gellak gehad? Of ze gestoten/ergens tussen gezeten?

Nee alleen af en toe nagellak. Het ziet er al een aantal weken zo uit. Meerdere nagels zien er zo uit en zover ik weet nergens tegenaan gestoten.

Hm raar. Het zou een schimmel kunnen zijn, maar dat is op je foto een beetje lastig te zien en durf ik sowieso ook niet met zekerheid te zeggen.
Is de nagel daar echt los of alleen het bovenste laagje? En doet het pijn als je erop duwt?

1 like

Wat vind je van: why the shell not
Als je dat intypt in Google zie je m gelijk! Die heb ik voor je als je m mooi vindt en het niet meer verkocht wordt

Nee het doet geen pijn en het lijkt een beetje van het nagelbed los te zitten. Misschien toch maar eens een middel tegen schimmel nagels kopen voor de zekerheid.

Normaal zijn witte vlekjes leukonychia. Kan verder ook geen kwaad en groeit vanzelf weer uit.

Maar aangezien je zegt dat het erop lijkt dat de nagelplaat loslaat van de huid lijkt het eerder op onycholyse. Bij een schimmel zou je nagel, of in ieder geval het aangetaste deel, normaal gesproken ook geel/groenig moeten verkleuren, maar dat lijkt op de foto niet het geval? Ik zou er eigenlijk wel even naar laten kijken als je denkt dat het echt los aan het laten is. Want dan is het wel van belang dat het wordt verholpen om erger te voorkomen.

1 like

Dankjewel voor het uitzoeken! Als ik bij de huisarts kom ga ik er naar laten kijken. Voor nu hoop ik dat het uitgroeit en als het echt los begint te laten maak ik een afspraak. Is lastig te zien nu.

1 like

Na de hele week klussen eindelijk mijn nagels zonder verf.
Heb ze kunnen verzorgen en een laagje Trind erop gedaan.

11 likes

hoe zijn ze niet gebroken na een hele week klussen?

6 likes

Dit is inderdaad onycholysis, loslaten van de nagels. Ik heb dit twee keer gehad, kwam door gellak. Ben bij de dermatoloog geweest. Het kan volgens haar ook komen door bijvoorbeeld psoriasis of bepaalde medicatie. Na een halfjaar was het bij mij uitgegroeid…

1 like

Medicatie zou dan wel de oorzaak kunnen zijn. Heb jij er iets voor gekregen toen of was het wachten tot het er uit gegroeid was?

Ik heb een lotion gekregen, omdat het ook wat ontstoken was en de dikke huid eronder drukte de nagels omhoog

Weet ik niet, vind het ook knap haha.
Nee schilderen vind ik niet heel intensief voor mijn nagels en heb deurklinken gemonteerd. En altijd het juiste gereedschap gebruiken helpt wel heel erg.

@Hova ziet er niet fijn uit. Hopelijk ben je er nu vanaf en komt het niet meer terug.

1 like