Show je nagels

Jou nagels zijn een droom :two_hearts:

2 likes

Mijn nagels lijken vaak te ‘‘vervellen’’. het bovenste laagje lijkt los te laten en als je er dan aan trekt (ik ben een prutser, maar denk dat dat het eerste is wat ik aan moet pakken als ik het wil verhelpen.) dan verlies is dus de helft van mijn nagel en blijft er een nog veel brozer nageltje van over.
hoe kan ik dit verhelpen en ervoor zorgen dat ik lange nagels krijg zonder dat ze afbreken/vervellen?

Het idee is leuk, de uitvoering wat minder hahah

20 likes

Ik vind het super leuk en mooi hoor!

1 like

Veel oliën of in ieder geval je nagels/nagelriemen insmeren zodat ze gehydrateerd blijven. En verder kun je een nagelverharder gebruiken, maar dat kan echter ook averechts werken wanneer je het teveel gebruikt.

Ik weet niet of je nu iets gebruikt? Of je nagels vaak lakt ofzo?

bedankt voor je reactie! Ik smeer sinds een maand ofzo mijn nagelriemen en nagels tweemaal daags in met olie (daarvoor sporadisch), dus dat zal ik blijven doen. Misschien moet ik gewoon nog even wachten. Nagelverharder heb ik nog niet eerder van gehoord, maar daar ga ik me in verdiepen.
Ik lak mijn nagels niet veel, maar misschien eens in de twee weken. Denk je dat nagels lakken goed is (stevigheid en bescherming?) of dat het juist voor een kwetsbaardere nagel zorgt?
ik zat namelijk te denken of een basecoat standaard aanbrengen misschien zou helpen.

edit: ik heb erg lang mijn nagels gebeten. nu ben ik ruim zeven maanden ‘‘gestopt’’ met soms een terugval. zou het daardoor nog kwetsbaar kunnen zijn ook door die enkele terugvallen?

Oh dan ben je al heel goed bezig!
Ik heb deze in het verleden gebruikt:
https://nl.trind.com/nagelverzorging/trind-nail-repair-natural/
Vond ik zelf heel fijn. Al is de Keratin Repair ook fijn. Zijn beiden als het goed is bij de Douglas te koop.
Wel echt alleen als kuur gebruiken en dus maar twee weken smeren en dan even een pauze inlassen. Vooral die van het linkje is niet handig om maanden achtereen te gebruiken want dan worden je nagels vaak te stevig en hard waardoor ze juist sneller breken.

Op zich kan nagellak of gellak wel voor een beschermend laagje zorgen, alleen moet je dat er na een tijdje natuurlijk wel af halen en dat droogt je nagels weer uit, dus dan zou je sowieso eerst dit moeten verhelpen. Maar wanneer je nagels weer ok zijn kun je het wel als beschermlaagje gebruiken. Hoeft niet per se een kleurtje overigens, doorzichtig kan ook.
Ik zou dan wel zowel een base- als topcoat gebruiken. Dat maakt het net iets steviger en, wanneer je een goede basecoat (Essie bijvoorbeeld) gebruikt, kan het ook verzorgend werken. Mocht je gewone nagellak willen gebruiken zou ik trouwens wel kijken naar een nagellakremover zonder aceton. Dat duurt weliswaar wat langer, maar is minder uitdrogend voor je nagels.

Wat betreft nagel bijten: dat kan. Ik weet niet hoe lang geleden het is dat je een terugval hebt gehad, maar het kan er zeker voor zorgen dat je nagels hier slappen door worden en op den duur het bovenlaagje splijt. Zeker omdat je met bijten geen scherpe lijn krijgt zoals je bijvoorbeeld met een nagelknipper of vijl wel kunt maken. Daar zijn je tanden niet scherp genoeg voor dus dan kan het zijn dat je een miniscuul rafeltje krijgt en dat uiteindelijk doorloopt en er voor zorgt dat de bovenlaag loskomt.

1 like

Trind is ook te koop bij Etos. Soms hebben ze ook 1+1 actie. Zo heb ik de vorige keer mijn Trind lak gekocht.

2 likes

Vanaf morgen alle nagellak 1+1 bij Kruidvat (m.u.v. Herome). Wat zijn volgens jullie goede merken? Heb alleen Catrice en Essence geprobeerd

3 likes

Essie!

1 like

Sowieso Essie en volgens mij is Sally Hansen ook wel fijn, maar heb ik zelf geen ervaring mee.

1 like

Ik vind l’oreal top, die grotere vierkante flesjes. Vooral die topcoat (zwart flesje met gouden accenten) is super

1 like

Voor het eerst de Peel off base coat van PG geprobeerd, ben benieuwd hoe lang het blijft zitten

Foto is onscherp zo maar op m’n tel wel scherp :face_with_monocle:

29 likes

Wauw die kleur!

Wil je laten weten hoe die basecoat is? Lijkt me ideaal voor mijn teennagels. Haat het gevoel als ik die vijl haha

1 like

Ik had dat ook altijd toen ik nog beet. Het enige wat bij mij helpt is gel of acryl nemen, anders ga ik meteen weer bijten :joy:

1 like

Ik mag morgen eindelijk weer. Werd ook wel tijd zoals op deze before te zien. Heb er helemaaal zin in.

2 likes

Zal ik doen!
Ik laat m’n teennagels altijd net zo lang zitten tot ze uitgegroeid zijn haha of peuter het eraf

Ik zag je nagels voorbij komen! Echt een transformatie en supermooi!

51 likes

@BiloxiParish na een nacht slapen lagen er al 3 af… heb ze allemaal eraf getrokken. Ben geen fan dus ga ze denk ik retouren.