Show je nagels

@Teigetje @HvO Thankss :blush:

Ik heb jullie hulp nodig!! Sinds 3 weken ben ik gestopt met nagelbijten (nu nog de velletjes🙄), maar iedere keer als ik nagellak op doe krijg ik bubbeltjes?! Ik heb een foto gemaakt waar je het duidelijk op kan zien, maar let niet op hoe het gelakt is haha. Het zit er al een aantal dagen op + moet nog een beetje oefenen. Maar is er iets mis met mijn nagellak of hoe ik het aanbreng? Hoe kan dit?

Is dit gewone nagellak? En gebruik je topcoat?

1 like

Is je nagel glad of zitten er bobbeltjes/haakjes op? Heb je toevallig in de zon gelakt? Heb je dit ook met andere kleuren? Haha sorry duizend vragen. Maar als bovenstaande allemaal nee is, dan denk ik dat je nagellak niet meer goed is.

1 like

Schud je hard met het flesje voor je het gebruikt? Daar krijg je ook bubbels van

1 like

Volgens mij is dit het inderdaad. Het is beter om nagellak tussen je vingers te ‘rollen’ dan te schudden. Daar krijg je deze luchtbubbeltjes van.

1 like

Ook de kleurlagen goed te laten voor je topcoat opdoet.

1 like

Ik krijg bubbeltjes als ik de lagen te dik maak en niet lang genoeg wacht tot ik een volgende laag opdoe.

1 like

image

35 likes

Wow allereerst thanks voor de antwoorden haha :blush:

Dit is gewone nagellak van Essie, met base en top coat

Mijn nagels zijn glad, ik doe ze een mini beetje buffen (zo heet dat dacht ik) en dan met cleanser schoonmaken. Niet in de zon gelakt. Ik heb het nu 2x gehad met deze kleur. Nog geen andere kleur gebruikt.

Dit had ik de 1e keer wel gedaan. Een week later heb ik echter hem tussen mijn handen gerold zeg maar en toen was de foto het resultaat

@Daelyss en @KipTokTok ja wellicht is dit het. Maar ik probeer echt zo dun mogelijk te lakken en wacht echt zeker 10 minuten per laagje.

Ik zal eens met een andere nagellak proberen en die dan niet schudden maar rollen. Hopelijk werkt dat. Gelukkig ziet dit er van een afstand best prima uit haha. Sowieso beter dan mijn afgekloven nagels van eerst.

1 like

Is het een nieuw lakje of al een wat oudere? Als ik een lakje opdoe die ik al een tijd heb krijg ik ook wel eens bubbeltjes.

Of heb je misschien vlakbij een openstaand raam gelakt? Door tocht kunnen er ook bubbeltjes ontstaan.

1 like

Ik had dit, toen ik nog met gewone lak werkte, heel vaak met snel drogende topcoat. Alsof de topcoat te snel droogt en dus de lucht insluit ofzo. Was iedere keer hetzelfde met zulke topcoat, terwijl er met gewone topcoat niks aan de hand was. Dus misschien ligt het daar bij jou ook aan? Ziet er in ieder geval hetzelfde uit.

1 like

Heeel gaaf!

2 likes

@Michonne al wel een wat oudere, als in 2/3jaar denk ik. Ik heb niet bij een openstaand raam gelakt in ieder geval.

@BiloxiParish ohh dit zou heel goed kunnen. Het is inderdaad een snel drogende base/top coat.

Nou ik ga dit weekend lekker een nieuw lakje + topcoat kopen haha :blush: goed excuus en dan maar hopen dat het zonder die bubbeltjes is.

1 like

Koop dan de Sally Hansen insta-dri topcoat! Dan is je lak echt lekker snel droog en supermooi glanzend.

1 like

De kleurtjes van Essie zien er zo mooi uit! Maar dat is allemaal nornale lak toch, geen gel? Hoe lang blijft dat bij jullie zitten? En zou je die ook met een gel base- en topcoat kunnen gebruiken?

Dit heb ik nu op! Rip afgebroken nagels :broken_heart:

5 likes

Na een weekje ben ik er wel klaar mee. Meestal heb ik dan een paar kleine chips. Ik lak echt zelden nog met wat anders dan Essie.

Oh thanks voor de tip!! Dat is niet die in die zwarte potjes toch? Daar was ik namelijk geen fan van, die kwastjes lieten bij mij giga veel haren los.

Het is die in de rode fles.

1 like

Gebruik je een speciale topcoat of iets? Pas na een week chips vind ik echt lang! Met normale lak had ik die altijd al na een dag, daarom gebruik ik nu alleen nog maar gel.