Mooie kleur, welke lak is dit?
Mijn favoriete topcoat is de Tempered Top Coat van Born Pretty. De basecoat heb ik ook, maar nog niet geprobeerd. Ik had hetzelfde probleem bij Pink Gellac maar met de Extended basecoat van PG en de topcoat van BP blijft het nu wel goed zitten.
Ik heb sinds kort de rubberbasecoat van Kiki london. Hij zit nu 4 dagen op m’n nagels dus kan er nog niet heeel veel van zeggen maar hij lakte fijn en rook heel lekker tropisch (verrassend genoeg haha). Ik heb de tempered topcoat van Venalisa via ali, die vind ik ook fijn!
Ik ben zelf te spreken over die van Elite99.
Je hebt me geïnspireerd! Vond jouw nagels zo mooi dat ik direct naar de Etos ben gegaan om iets soortgelijks te kopen, haha.
Ik heb zonder echt na te denken de hard gel van bluesky in mn mandje gemikt en die is vandaag bezorgd. Het zit gewoon in een nagellak potje. Ik zit nu dus pas na te denken of ik die hard gel uberhaupt eraf kan weken of met de hand kan vijlen? Ik heb geen electrische vijl ofzo. Iemand ervaring ermee? Ik gok dat het ongeveer tzelfde is als een builder gel.
Ik was gestopt met acryl, ook vanwege de kosten. Hele gelset aangeschaft, maar verschillende merken lakjes bleven gewoon echt niet zitten. Na een paar dagen kwam er lucht onder en kon ik alles er zo af trekken. Heb echt advies gevraagd van nagelstylisten en ook gel laten zetten, maar het blijft kut. Ben weer terug naar acryl nu
Mijn ervaring is dat je met zelf gel zetten thuis echt nooit even lang mooie nagels hebt als wanneer je gel of acryl in een salon zet. Daarentegen is het wel bijna gratis haha.
Ik lak wel zelf vaak mijn nagels met gellak en dat blijft dan een week zitten, als het mee zit een dag of 8/9 maar nooit langer dan dat. Maar lees wel bijvoorbeeld bij Willemijn van 2wmn dat zij altijd minimaal 2 weken lang mooi nagels heeft met zelf gezette gellak. Zij gebrukt alles van CND, zelf gebruik ik een lamp van sensationail en lakjes van pinkgellac maar of dat het verschil maakt in hoe lang het blijft zitten weet ik niet.
Vind het zelf niet zo erg dat het minder lang blijft zitten, want eraf halen duurt misschien een half uur en dan lak ik het de volgende avond, wat ook max 25 minuten duurt dus prima.
Heb vrij gemiddelde nagels haha, kan ze buigen zonder dat ze breken maar soms breekt er wel een hoekje van af. Denk wel dat t echt per persoon verschilt hoe gelnagels pakken. Zou t als ik jou was gewoon proberen want het is het zeker waard als het goed werkt!
Oh ik bedoelde eigen lang als in tijd. Je moet met gellak thuis het wel vaker en sneller opnieuw doen dan wanneer je naar de salon gaat, is mijn ervaring.
Maar het is zeker het proberen waard! Geloof dat je voor een euro of 100 al een startersset hebt vaak, dus die heb je er gauw genoeg uit
Die is als het goed is afweekbaar. Op de Nederlandse site staat het er niet bij, maar op de engelse staat Hard Gel Soak Off.
Mocht dat niet gaan dan kun je sowieso met de hand vijlen. Gel is over het algemeen makkelijk te vijlen. Veel makkelijker dan acryl bijvoorbeeld. Maar in principe zou deze dus afweekbaar moeten zijn
Fijn! Want zit nu met mn hand in de lamp!
Oh haha goed op tijd dus. Wil je laten weten wat je er van vindt? Ik gebruik zelf hard gel (niet afweekbaar) van andere merken, maar die zijn veel duurder dan Bluesky. Vind hun lakjes wel heel fijn
Het is mn eerste hard gel of builder dus heb geen vergelijkingsmateriaal. Het brengt wel fijn aan maar ik was te voorzichtig en heb t iets te dun gedaan. Volgende keer beter. Ik heb t ook niet afgevijld voor de kleur er op ging. Had ik denk ik wel moeten doen he?
Nee hoor je hoeft niet per se te vijlen. Alleen als de vorm niet naar je zin is/apex niet goed of als er oneffenheden in het oppervlak zitten. Maar als je buildergel of hard gel goed aanbrengt hoef je eigenlijk niet te vijlen. Als ik korte nagels heb en en ik gebruik builder of hard gel als extra verstevigingslaagje dan vijl ik vrijwel ook nooit. Alleen wanneer ik lange nagels heb en er dus een apex in moet voor extra versteviging, dan vijl ik wel al hoeft dat ook niet altijd als je echt heel nauwkeurig bent met de gel.
Oh gelukkig! De gel is heel fijn “self leveling” zeg maar dus ik was tevreden zonder vijlen. Het scheelt inderdaad dat ik mn nagels kort heb gemaakt vandaag. Bedankt voor het beantwoorden van mn vragen!