Show je nagels

Ja klopt! Qua preppen doe ik niet veel, alleen even ontvetten met pure aceton. Deze manier werkt goed met de normale basecoat van CND: gelnagellak blijft 2 weken perfect erop zitten, maar na deze periode haal ik het eraf vanwege de uitgroei. Maar goed, deze manier werkt helaas niet met brisagel… Dus hopelijk kan je me helpen :smile: Thanks alvast!

Ontvetten is sowieso goed. Ookdat je daar aceton voor gebruikt. Veel mensen gebruiken daar alcohol voor maar dat werkt helaas niet helemaal ontvettend.

Gebruik je geen primer en ruw je je nagels niet op?
Oh en is de gel wel goed uitgehard? Dus daar waar het op je nagel heeft gezeten? Als het daar nog “squishy” is zoals rubber zeg maar dan gaat het namelijk mis bij het uitharden ipv bij het preppen.

Sorry voor de vele vragen haha

1 like

Helemaal niet erg dat je die vragen stelt, vind het juist lief dat je me wilt helpen! Ik gebruik verder geen primer en ik ruw het niet op. Dat laatste doe ik liever niet omdat m’n nagels vrij kwetsbaar en dun zijn.
Het voelt verder niet als rubber aan nadat het een minuutje onder de lamp is geweest, dus ik denk dat het dan aan het preppen ligt. Welke primer zou jij aanraden?

Ah ja dat van dat opruwen snap ik. Wat je wel kunt doen is eventueel met een buffer blok even over je nagels gaan zodat de glans er net af is. Dat is op zich al voldoende qua opruwen. Ik heb zelf ook dunne nagels en doe het ook op deze manier. Echt met een vijl opruwen is in de meeste gevallen helemaal niet nodig en maakt inderdaad meer kapot dan je lief is. Je vijlt namelijk al snel te ver. Door een buffer blok te gebruiken krijg je een iets ruwer oppervlak zonder de nagel echt te beschadigen dus dat is sowieso beter.

Qua primer gebruik ik de Vita primer van Pink Gellac, die is speciaal voor dunnere nagels, al heb ik in het verleden ook de prep&prime vloeistof van de Dutch Nail Store gebruikt (die kost wel wat meer maar doe je enorm lang mee). Werkt allebei net zo goed. Sowieso zijn de meeste primers over het algemeen wel hetzelfde, muv die van Ali.

Zijn je nagels trouwens erg flexibel? Dat je ze zeg maar makkelijk kunt buigen als er niets op zit?

Bedankt voor het meedenken! Ik ga binnenkort eens een bufferblokje aanschaffen zodat ik m’n nagels lichtjes kan opruwen. Mocht alleen opruwen niet werken, dan zal ik eens verder kijken naar een primer.

Mijn nagels kan ik onder de douche makkelijk buigen als ze ‘week’ zijn. Ook breken de kantjes snel af wanneer ik geen gellak op heb. Ze zijn dus vrij dun en kwetsbaar, vandaar dat ik bijna altijd gellak op heb zodat ze steviger zijn en langer kunnen groeien :see_no_evil:

Hm ja onder de douche is op zich wel normaal dat je nagels flexibeler zijn. Het is een beetje lastig om zo te zeggen zonder de nagels irl te zien. Maar wat ook nog een optie zou kunnen zijn is om een flexibele basecoat oftewel rubber base te gebruiken. Hard gel en buildergel (en dus ook Brisa) is een stuk harder dan gewone gellak, daarom kun je er ook mee verlengen. Maar juist omdat het harder is, beweegt het minder goed mee met de nagel. Dan krijg je lifting en uiteindelijk klapt de gel er dus vanaf. Ik had eerst bijvoorbeeld dat de hoekjes van mijn natuurlijke nagel los kwamen en dus een soort van omvouwden, terwijl de buildergel gewoon nog in tact was. Nu gebruik ik echter rubber base (van Kiki London, maar PG verkoopt het ook) en heb ik nergens last van. Rubber base beweegt namelijk een beetje mee met de natuurlijke nagel en zorgt zo voor een flexibel laagje waardoor de kans op lifting, haarscheurtjes en “eraf klappen” een stuk kleiner wordt. Je kunt er trouwens ook mee verstevigen. Dus dat zou je ook nog kunnen proberen

Bedankt voor je heldere uitleg! Vandaar dat m’n nagellak vandaag in z’n geheel eraf vloog… Gellak kan ik heel flexibel buigen, maar dat betekent dus dat het op je nagel ook makkelijk meebuigt. Aha! En eigenlijk is het ook wel logisch, maar nooit op die manier erover nagedacht. :joy: Mijn collegaatje had ook al rubber base aangeraden, dus die moet ik ook even gaan aanschaffen. Suuuper bedankt voor je tips! :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Kleur is niet helemaal rood maar beetje oranje of framboos, afhankelijk van het licht. Beetje herfstig! :blush:

19 likes

Essie - Fiji

34 likes

Nieuwe set! Kleur heet Black Cherry, merk weet ik niet meer.

15 likes

Is het Greige of Taupe :woman_shrugging:t5:

44 likes

Geen idee maar echt super mooie kleur! :heart_eyes: welk merk is dat?

Geen idee, was van de herfstcollectie. Ik kan het wel navragen.

Hema nightwatch
Edit: lijkt zwart op de foto, maar is heel donker bordeaux.

25 likes

Ik heb 2 dagen geleden deze lamp gekocht bij de Action. Er staat Medisana als merk op, maar op de lamp zelf staat SunOne. Medisana lijkt er weinig mee te maken te hebben verder. Het wattage staat er niet bij maar een rondje Google geeft aan dat deze lamp 48 watt is. Ik heb hem getest en mijn gel-nagellak zit al 2 dagen mooi. Hij is €11,95. De metalen onderplaat zit met magneetjes dus je kunt hem ook over je voet heen zetten bijvoorbeeld. Ik vind het een aanrader!

5 likes

48 likes

ik vind je nagelvorm zo mooi!

5 likes

Welke gel nagellak heb je gebruikt?

Heel mooi!

1 like

Extended basecoat van Pink Gellak, (donker) kleurtje van PG, topcoat van Born Pretty :relaxed: Dit gebruik ik altijd op deze manier. Alleen de kleur wisselt dan natuurlijk, maar de kleur is altijd van PG.

1 like