Lijkt me best aannemelijk dat dat de oorzaak is. Ik kreeg zelf deuken in mijn nagel van eczeem op mijn vinger, maar zo ziet jouw vinger er niet uit.
Ja dat zou best kunnen. Een beschadigde nagelriem kan ervoor zorgen dat je nagel raar terug groeit en beschadigd raakt.
Het lijkt ook of de aanzet van je nagelriem rood is op de foto?
In ieder geval: mocht je gellak op willen doen dan raad ik aan om rubber basecoat te kopen. Daarmee kun je de ribbel opvullen zodat de nagel weer glad wordt. Gewoon eerst een laagje aanbrengen over de hele nagel, dan de deuk opvullen en vervolgens weer een laagje over de hele nagel. Mocht het wat ongelijk zijn kun je het vervolgens gladvijlen/buffen en daarna gewoon aflakken met de kleur die je wil + topcoat
Waar koop je die clips? En ik ga eens op onderzoek uit wat ik ga kopen. Thanks!
Volgens mij heb ik deze: https://www.bol.com/nl/p/nagellak-remover-clips-10-stuks/9200000059776214/
Tip van flip: je kan maar 1 hand tegelijk doen dus je hebt maar 1 set van 5 stuks nodig (ik was zooo verbaasd dat het maar 5 stuks waren overal dus heb me suf gezocht naar een set van 10 , maar tijdens gebruik realiseerde ik me waar het fout ging in mijn logica. Je hebt ze ook op ali voor veel minder geld maar ik wilde niet zo lang wachten).
Hoe verwijder je hiermee de gellak dan en is hiervoor speciale remover nodig?
Op dezelfde manier als met alu folio. Dus watje doordrinken in je remover, op je nagel plaatsen en dan zo een clip erop ipv alu folie. Er staan best veel filmpjes over op youtube als je zoekt naar gel remover clips!
Ik snap de logica alsnog niet
Ook niet als je een filmpje kijkt?
Je vijlt dus maar heel iets gellak er af en de rest doe je mer die clips?
En remover met of zonder aceton?
Als je die clips op je vingers hebt kan je je andere hand toch niet meer doen
Ja je vijlt de bovenste laag van je gellak eraf, dan week je een watje in nagellakremover met aceton (of pure aceton of wat je dan ook normaal gesproken gebruikt om gellak te verwijderen), dit watje plaats je op je nagel en dan doe je er zo’n klip op. Je hoeft dus niet in de weer met alu folie en die te knippen en strak te wikkelen om je vingers. 10 minuten later kan je het verwijderen en dat gaat bij mij veel makkelijker en soepeler als ik clips gebruikt heb ipv alu folie op de een of andere manier.
En verder wat @Luzarl zegt. Je kan maar 1 hand tegelijk doen, omdat je hand wel onbruikbaar wordt zolang je die clips om hebt.
Oh zo, ik ging er vanuit bij een ander niet bij jezelf
Dit heb ik ook heel lang gehad, zulke diepe deuken! Deze post deed me daar opeens aan denken en ik zie nu dat het helemaal weg is, huhhh hahaha. Maar heb dus geen antwoord want ook geen idee, maar het is nu weer normaal
Ah ja ik snap wat je bedoelt. Dat kan best daardoor komen. Zeker omdat het onderaan de nagel zit en ook over de hele breedte. Doe je dat alleen bij die nagel? Of de anderr hand ook?
Een traumanagel bestaat trouwens in verschillende gradaties en soorten dus dat het niet op de foto’s van internet lijkt hoeft niks te zeggen.
Ik heb dit ook, en ik doe hetzelfde als jij! Toen ik een tijdje van die nagelriem af bleef, ontstond er geen nieuwe deuk meer.
Ja er zijn twee manieren. Ofwel met speciale folielijm ofwel in de plaklaag van gellak.
Als je op youtube nail transfer foil opzoekt vindt je allemaal filmpjes met hoe je het kunt aanbrengen
Oh ik dacht dat je ook al gellak gebruikte. Maar er bestaat ook transferlijm voor gewone lak. En sommigen zweren bij een lijmstift deze lijmstiften van de action
Die zijn dus eigenlijk om te knutselen maar werken ook goed voor transferfolie
Ik heb hiervoor een speciale nagellak, was toen iets van 6,- die zo’n plaklaagje behoudt. Werkt makkelijk!
Net deze besteld (oke met een aantal kleurtjes erbij haha)
Thanks voor de tip @BiloxiParish! Ben heel benieuwd, vooral naar die nude rubber base. Lijkt me ideaal voor lichte of niet heel erg dekkende kleurtjes.
Ah nice! Ik vind hem echt super fijn. Of eigenlijk zelfs één van de beste rubber bases en tops die ik tot nu toe gebruikt heb. Het is wel allemaal wat dikker, dus in het begin wel even wennen, maar dat krijg je normaal gesproken best snel onder de knie.
Vind het alleen jammer dat er maar 1 kleur is. Had graag nog een lichtroze nude of milky witte gehad