ik was gister bezig met nailforms en polygel.
als liquid gebruik ik isopropyl alcohol.
ik had dus de vorm volgeprut met polygel, dan druk je het op je nagel. in principe gaat dat helemaal goed, maar soms squeeezet het er een beetje onder uit. in de filmpjes doen ze dan met een kwastje en liquid langs de randjes gaan om dat weg te halen.
vervolgens moet je je vinger omkeren en de gel aan de binnenkant van de vorm (wat dus eigenlijk de onderkant van je nagel wordt) egaliseren. bij die stap kwam er echter te veel liquid tussen de gel en de vorm en tussen m’n nagel en de gel waardoor alles lopen, bubbelen, niet hechten en heel onregelmatig werd. uiteindelijk ben ik maar gekapt want m’n nagels gingen kapot van het steeds opnieuw aanbrengen en eraf halen en ik raakte helemaal uitgedroogd van de alcohol.
heeft iemand het al eens succesvol gedaan, welke spullen gebruikte je, heb je nog tips voor mij? 1 nagel (wijsvinger) is gelukt. de rest heb ik maar gewoon gelakt.
ik wil het niet voor de lengte, maar voor de witheid en de vorm want mijn natuurlijke nagels slijten telkens heel snel naar rond en ik wil ze mooi recht houden… en soms breekt er wel eens eentje af of een hoekje eraf en dan vind ik het fijn om te kunnen corrigeren met poly.