Show je nagels

Ah ja ik snap wat je bedoelt. Dat kan best daardoor komen. Zeker omdat het onderaan de nagel zit en ook over de hele breedte. Doe je dat alleen bij die nagel? Of de anderr hand ook?

Een traumanagel bestaat trouwens in verschillende gradaties en soorten dus dat het niet op de foto’s van internet lijkt hoeft niks te zeggen.

1 like

Ik heb dit ook, en ik doe hetzelfde als jij! Toen ik een tijdje van die nagelriem af bleef, ontstond er geen nieuwe deuk meer.

Ja er zijn twee manieren. Ofwel met speciale folielijm ofwel in de plaklaag van gellak.
Als je op youtube nail transfer foil opzoekt vindt je allemaal filmpjes met hoe je het kunt aanbrengen

1 like

Oh ik dacht dat je ook al gellak gebruikte. Maar er bestaat ook transferlijm voor gewone lak. En sommigen zweren bij een lijmstift deze lijmstiften van de action

Die zijn dus eigenlijk om te knutselen maar werken ook goed voor transferfolie

3 likes

Ik heb hiervoor een speciale nagellak, was toen iets van 6,- die zo’n plaklaagje behoudt. Werkt makkelijk!

1 like

Net deze besteld (oke met een aantal kleurtjes erbij haha)

Thanks voor de tip @BiloxiParish! Ben heel benieuwd, vooral naar die nude rubber base. Lijkt me ideaal voor lichte of niet heel erg dekkende kleurtjes.

1 like

Ah nice! Ik vind hem echt super fijn. Of eigenlijk zelfs één van de beste rubber bases en tops die ik tot nu toe gebruikt heb. Het is wel allemaal wat dikker, dus in het begin wel even wennen, maar dat krijg je normaal gesproken best snel onder de knie.

Vind het alleen jammer dat er maar 1 kleur is. Had graag nog een lichtroze nude of milky witte gehad

2 likes

@BiloxiParish mini review van de bluesky hard gel: het aanbrengen gaat heel goed en makkelijk. Ik hoef bijna niet te vijlen omdat hij super goed “uit loopt” en ik heen gekke hobbels en bobbels krijg. Mn lak blijft ook prima zitten totdat ik zelf besluit dat ik het eraf wil. Het lukt me alleen niet om de kleur af te vijlen en te back fillen. De hard gel gaat dan een soort van scheuren waardoor stukjes liften. Ik weet niet of dat ook aan het vijlen ofzo kan liggen hoor. Kan ook personal error zijn.

2 likes

Omdat je mij hebt ge-at zal ik ook gelijk je vraag beantwoorden :joy:
Zodra er lucht onder komt kan ik het er gewoon afpellen. Dat doe ik dan ook altijd en dat doe ik meestal onder werktijd.
Ik pulk gewoon een hoekje los aan de onderkant en hoppa.

1 like

Wat tof dat je er nog aan gedacht hebt om een review te geven! Thanks!
Klinkt erg goed. Zeker dat ie self leveling is/amoer hoeft te vijlen. Dat vind ik sowieso een groot voordeel. Heb er in het verleden wel eens gehad die zo dik waren dat je er amper fatsoenlijk mee kon werken.
Alleen van dat vijlen is wel een beetje raar. Dat heb ik nog nooit gehad eigenlijk. Vijl je gewoon met de hand? En met welke grit? Want als die te grof is dan kan ik me wel voorstellen dat je de hard gel beschadigd.

Ik heb hem in ieder geval op mijn lijstje staan. Dus als ik binnenkort een bestelling plaats gaat die meteen mee

Met de hand met een 100/180. Ik denk dat ik dan inderdaad te lang doorga met 180 en de vorige keer te weinig lagen van de hardgel heb gebruikt. Heb deze keer een flinkere druppel aangebracht (auw heat spikes) dus ga het nog een keer proberen!

Dat is wel een goeie vijl dus daar ligt het dan niet aan. Je zou ook nog kunnen proberen om eerst met 180 te vijlen tot er nog een dun laagje kleur zit en het daarna af te maken met 200 of hoger. Hoe hoger dat nummer des te fijner de vijl dus dan is de kans op te ver openvijlen een stuk minder.

Maar ik verwacht dat het met een dikkere laag hard gel sowieso al beter werkt. Dan heb je wat meer body en breekt en scheurt het dus ook niet zo snel.

1 like

Uncovered still going strong sinds 29-08

13 likes

Tof! Ben benieuwd wat je er van vindt. Welke kleuren heb je besteld?

Ik weet niet of het aan de lak ligt, maar de shellac van CND kan ik onder de douche vrij eenvoudig eraf pellen zodra ik aan de zijkant een begin heb. Daardoor hoef ik het nooit te weken in aceton.

Ik lees even mee en dat klinkt als een hele fijne hard gel! Zit ook te denken om die te kopen. Welke gebruikte je hiervoor of was dit je eerste?

Dit was mn eerste! Dus ik heb geen vergelijkingsmateriaal helaas.

1 like

ik was gister bezig met nailforms en polygel.
als liquid gebruik ik isopropyl alcohol.

ik had dus de vorm volgeprut met polygel, dan druk je het op je nagel. in principe gaat dat helemaal goed, maar soms squeeezet het er een beetje onder uit. in de filmpjes doen ze dan met een kwastje en liquid langs de randjes gaan om dat weg te halen.
vervolgens moet je je vinger omkeren en de gel aan de binnenkant van de vorm (wat dus eigenlijk de onderkant van je nagel wordt) egaliseren. bij die stap kwam er echter te veel liquid tussen de gel en de vorm en tussen m’n nagel en de gel waardoor alles lopen, bubbelen, niet hechten en heel onregelmatig werd. uiteindelijk ben ik maar gekapt want m’n nagels gingen kapot van het steeds opnieuw aanbrengen en eraf halen en ik raakte helemaal uitgedroogd van de alcohol.
heeft iemand het al eens succesvol gedaan, welke spullen gebruikte je, heb je nog tips voor mij? 1 nagel (wijsvinger) is gelukt. de rest heb ik maar gewoon gelakt.

ik wil het niet voor de lengte, maar voor de witheid en de vorm want mijn natuurlijke nagels slijten telkens heel snel naar rond en ik wil ze mooi recht houden… en soms breekt er wel eens eentje af of een hoekje eraf en dan vind ik het fijn om te kunnen corrigeren met poly.

3 likes

Dit is precies de reden waarom ik die dualforms haat haha. Ik heb het ook nog nooit fatsoenlijk gekregen. Hooguit een enkele nagel, maar de andere waren dan weer helemaal verprutst. Ook echt precies hetzelfde wat jij dus hebt terwijl het in filmpjes er zo simpel uitziet. Dacht al dat het aan mij lag.

Wat ik dus nu doe is, als ik zin heb om met polygel te werken tenminste, gewoon zo op de nagel een bolletje leggen en dat uitwerken. Is niet zo snel als dualforms maar als je een beetje oefent lukt het uiteindelijk ook vrij snel.

Op de foto ziet het er trouwens wel heel netjes uit! Mooie vorm ook

Hoopte al dat jij zou reageren! Ja was gewoon een lucky shot denk ik, want de eerste die ik deed en toen dacht ik van ooooohh yes I got this, dit is supermakkelijk. Nou, niet dus! Ga wel een andere keer door, want de bolletjesmethode duurt me te lang, wordt niet egaal genoeg en alle nagels gelijk krijgen lukt me ook niet. Zal dus meer moeten oefenen met de dual forms. Misschien is m’n kwastje te nat ofzo